پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید موسسه عالی فقه و علوم اسلامی

حوزه/ رئیس مؤسسه فقه و علوم اسلامی از راه اندازی مقطعی جدید در مؤسسه فقه و علوم اسلامی خبر داد و گفت: مقطعی که بزودی به این مؤسسه اضافه خواهد شد، مقطع تخصصی پژوهشی است که به جهت تولید علم در راستای نیازهای روز در رشته های مختلف می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا صدر حسینی، امروز در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی مؤسسه فقه و علوم اسلامی که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد گفت: آنچه باید در این سال تحصیلی در این مؤسسه رعایت شود، اصول بهداشتی و ایمنی سلامت طلاب و اساتید است و می بایست این را اصل قرار دهیم تا از این ناحیه آسیبی متوجه سلامتی طلاب و اساتید نشود.

وی عنوان داشت: اساسنامه ی این مؤسسه تقدیم مقام معظم رهبری شده و هیئت امنای آن هم از سوی ایشان تعیین شده و امروز اولین جلسه این هیئت برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین صدر حسینی گفت: تحصیل در این شرایط سخت، نیازمند برنامه ریزی دقیق و منسجم است تا جدیّت در تعلیم از سوی طلاب و اساتید ادامه پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: اساس کار این مؤسسه، تقویت بنیه ی علمی طلاب در راستای پاسخگویی به مسائل روز جامعه ی اسلامی است.

رئیس مؤسسه فقه و علوم اسلامی اظهار داشت: برای موفقیت در این جا به چند اصل نیازمندیم که یکی از این اصول اعتقاد به پاسخگویی اسلام به نیازهای جامعه در عصر حاضر است.

وی افزود: دومین اصل، اعتقاد به ولایت فقیه و کمک به ایشان در اداره ی موفق جامعه است.

حجت الاسلام والمسلمین صدر حسینی از راه اندازی مقطعی جدید در این مؤسسه خبر داد و گفت: مقطعی که بزودی به این مؤسسه اضافه خواهد شد، مقطع تخصصی پژوهشی است که به جهت تولید علم در راستای نیازهای روز در رشته های مختلف می باشد.

و افزود: این دوره عالیترین مقطع علمی در این مؤسسه خواهد بود و پس از ۴ سال دوره خارج تخصصی برگزار می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha