جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
تصاویر/ مراسم آغاز سال تحصیلی جدید موسسه عالی فقه و علوم اسلامی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: باید نظام آموزشی حوزه های امروز با الگوگیری از مدرسه ی امام صادق علیه السلام، بتواند شاگردانی جامع و زبده در رشته های مختلف و در تراز انقلاب اسلامی تربیت کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت الله مهدی شب زنده دار، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه معصومیه قم برگزار شد، گفت: فلسفه ی خلقت انسان در قرآن کریم چند علت مختلف دارد و هدف این است که کدام یک از ما انسان ها «أحسنُ عملاً» رفتار می کند.

عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی بیان داشت: این عمل أحسن از ابعاد مختلفی قابل بررسی است و عناصر متعددی در آن دخیل هستند.

وی گفت: اولین رکن یک نظام آموزشی برای رسیدن به عنوان أحسن عملاً، که رکن اصلی هم است، انجام کار برای خدا و در راه رضای خدا است؛ نیت خیلی مهم است و سراسر زندگی انسان می تواند با نیت در راه خدا باشد.

آیت الله شب زنده دار اظهار داشت: مؤسسه ی فقه و علوم اسلامی با نیّت خیر و در راه خدا تأسیس شده است؛ مقام معظم رهبری بر اساس وظیفه و با نیت فی سبیل الله این مؤسسه را بنیان نهادند تا پاسخگوی مسائل روز باشد.

وی خاطرنشان کرد: رکن دوم أحسن عمل شدن یک نظام آموزشی جامعیت آن است؛ امام صادق علیه السلام در نظام آموزشی خود، جامع نگر بوده اند و در زمینه های مختلف شاگردان زبده و فرهیخته ای را پرورش داده اند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: باید نظام آموزشی حوزه های امروز نیز با الگوگیری از مدرسه ی امام صادق علیه السلام، بتوانند شاگردانی جامع در رشته های مختلف و در تراز انقلاب اسلامی تربیت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha