چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کعبی

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت حفظ نظام و انقلاب گفت: دفاع از اسلام و آرمان‌های انقلاب یک رسالت حسینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس کعبی امروز در جمع اعضای شورای مرکزی جمعیت ایثارگران استان قم با اشاره به ایام سوگواری عزاداری سالار شهیدان، اظهار داشت: جریان حزب‌الله و نیروی‌های انقلابی باید در شرایط کنونی منطقه و جهان باید در عرصه حاضر باشند.

وی ادامه داد: در راستای اهداف انقلاب این جریان‌ها باید برای خود اهدافی را ترسیم کرده و در جهت تحقق این اهداف نقش‌آفرین باشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کعبی تأکید کرد: حفظ نظام، استحکام نظام، پیشبرد مأموریت‌های نظام و تحقق پیشرفت و عدالت چه وظایفی بر عهده‌داریم، اگر همه تماشاچی باشند قطعاً کارها پیش نخواهد رفت.

وی ادامه داد: یکی از علت‌های اصلی وقوع حادثه‌ای کربلا تنها 50 سال بعد از ارتحال پیامبر اسلام این بود که افراد با نفوذ و نخبه در اثر تهدید، تزویر، تحریف و در راستای سیاست‌های مخرب و ناامیدکننده‌ای که معاویه ایجاد می‌کرد از صحنه کنار رفتند و بی‌تفاوت شدند.

عضو خبرگان رهبری افزود: این افراد همه برای خودشان برنامه‌ای فردی داشتند و درواقع نماز و واجبات خودشان را انجام می‌دادند اما نسبت به وضعیت سیاسی و اجتماعی اسلام هیچ اقدامی نمی‌کردند که درنهایت منجر به آن حادثه شد.

وی با بیان این‌که امام خمینی (ره) و شهدا ذخیره‌ای این نظام هستند، ابراز داشت: در طی 31 سال گذشته نیز رهبر انقلاب به‌خوبی و با درایت کامل این نظام را پیش برده است علیرغم این‌که نیروهای مؤمن و انقلابی نیز همواره یاری‌رسان بوده و هستند اما بااین‌وجود جریان‌هایی نیز در کشور شکل‌گرفته است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کعبی افزود: امروز یکی از این جریان‌ها، جریان غرب‌گرا است که با این‌که ایرانی و مسلمان بوده و دارای سوابق انقلابی نیز هستند به این جمع‌بندی رسیده‌اند که نمی‌توان در حاکمیت دم از اسلام زد و برای این‌که کشور می‌خواهد پیشرفت کند باید راه غرب را ادامه بدهیم.

وی ادامه داد: این‌ها در کشور هستند و چندین لایه شده‌اند که باید در برابر این جریان‌ها هوشیار بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: یکی از چهره‌های شاخص این جریان معتقد بود که متن پیشرفت و ترقی از غرب می‌گذرد و باید از مدل غربی برای پیشرفت استفاده کرد.

وی ادامه داد: این سیاست‌ها در دولت سازندگی درزمینهٔ اقتصادی پیاده شد و که منجر به تورم شد که متأسفانه در دولت دوم خرداد نیز تکرار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کعبی تصریح کرد: دولت نهم  به این سمت نرفت اما در دولت دهم خودش علناً به سمت سیاست‌های غیر سازنده و تعاملی با آمریکا رفت.

وی به دولت فعلی اشاره کرد و بیان داشت: این دولت نیز از لحظه اول به این سمت‌وسو رفت و همه مسائل را به برجام گره زد و هنوز هم به دنبال این موضوع هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کعبی افزود: جریان غرب‌گرا یک جریان ذهنی نیست و در بدنه‌ای اجرایی نفوذ کرده است.

وی به مدیران تحصیل‌کرده‌ای غربی اشاره کرد و گفت: جریان تکنوکرات ها نیز این رویه را دنبال کرده و به دنبال غربی شدن هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کعبی ادامه داد: جریان دوم، جریان نفع گرا جریان فکری نیست، بلکه به دنبال ثروت و قدرت است که معمولاً در انتخابات فعال می‌شوند و رایزنی‌هایی را با نمایندگان و کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر انجام می‌دهند تا به منافعی برسند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به گروه سوم اشاره کرد و گفت: جریان محافظه‌کاری نیز در کشور شکل‌گرفته که دوست دارند که انقلاب و ارزش‌های انقلاب در کشور نهادینه شود، اما باید برای مصلحت کشور با همه جریان‌ها و گروه‌ها کارکرد.

وی تأکید کرد: جریان چهارم، جریان مؤمن و انقلابی و حاضر درصحنه هستند که مرزبندی با دشمنان دارند و هم دنبال حاکمیت اسلام هستند و جهادی عمل می‌کنند و حاضرند برای نظام هزینه بدهند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: این افراد را در جبهه مقاومت، در کمک‌های مؤمنانه و کمک‌رسانی به بیماران کرونایی دیده می‌شوند.

وی بیان داشت: این جریان چهارم در میدان و صحنه هستند و توده‌های ملت ایران این‌گونه هستند و دل‌بسته به اسلام و انقلاب هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کعبی خاطرنشان کرد: حضور درصحنه‌ دفاع از اسلام و آرمان‌های انقلاب یک رسالت حسینی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha