جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سپاسی آشتیانی

حوزه/ اگر روحانیت اصیل و آگاه در هر منطقه ای با مردم به خوبی در ارتباط باشد، می تواند هر آسیبی را از بین ببرد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین سپاسی، امروز در هم اندیشی نمایندگان دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه ناظر به رسالت حوزه های علمیه در بحران کرونا که در مرکز مدیریت حوزه برگزار شد، گفت: نهاد روحانیت در طول تاریخ عهده دار دفاع از دین و تشیع بوده و همین مسئله موجب شده دشمن به این نهاد طمع و در صدد ایجاد نفوذ و ضربه زدن به آن بر آید.

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه ادامه داد: اما این مسئله نباید موجب یأس شود، بلکه باید هوشیاری و بصیرت خودمان را نسبت به برنامه های دشمن افزایش داده و در صدد مقابله و تقویت برآییم.

وی با بیان این که امروز بعضا روحانیت گرفتار آسیب هایی شده و باید بیش از گذشته مواظب بود، افزود امام راحل در گذشته بارها نسبت به این تجمل گرایی و دوری از ساده زیستی،  هشدار داده بودند.

حجت الاسلام والمسلمین سپاسی گفت:امام صادق(ع) هم در روایتی فرمودند ،اگر دیدید عالمی محب به دنیا شده است، این فرد نمی تواند عالم دینی باشد، چرا که او فرد دنیا طلب است.

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه با بیان این که تجمل و اشراف گرایی آسیب بسیار جدی است و باید  در این عرصه مواظبت کرد، اظهار داشت: اگر مردم تا کنون در کنار روحانیت بودند و جذب شدند، به دلیل عدم دنیا طلبی و اشراف گرایی حوزویان بوده، ولی امروز عملکرد بعضی حوزویان مردم را از اطراف روحانیت دور کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین سپاسی گفت: آسیب دیگری که همواره روحانیت باید مواظب باشد تا گرفتار آن نشود، افزود: طمع منافقین نسبت به حوزه های علمیه و عدم ارتباط علما با مردم است.

وی ادامه داد: مسئله ارتباط با مردم باید از سوی حوزویان بیش از گذشته جدی گرفته شود. اگر روحانیت اصیل و آگاه در هر منطقه ای با مردم به خوبی در ارتباط باشند، می توانند هر آسیبی را از بین ببرند.

حجت الاسلام والمسلمین سپاسی گفت: روحانی باید در جلسات ورزش جوانان، هیئت ها و... حضور فعال تری نسبت به گذشته داشته باشد، تا مردم بدانند این ارتباط قطع نشده و روحانیت همواره با مردم است.

مسئول مرکز امور صیانتی حوزه های علمیه اظهار داشت: در روایتی امام معصوم فرمود« عالم موفق کسی است که نسبت به مردم متواضع و هدفش خدمت رسانی به مردم باشد و در تجمع های مردم شرکت کند».

وی با بیان این که مسئله صیانت ابتدا باید از مدارس حوزوی شروع شود، گفت: مهمترین مسئله ای که در بحث صیانت و رفع آسیب ها به آن نیازمندیم، داشتن هیأت اندیشه ورز با حضور علمای فرهیخته است.

حجت الاسلام والمسلمین سپاسی گفت: یکی از رسالت های این هیأت پاسخ گویی متقن وقوی به شبهه است. اگر پاسخ قوی باشد، کسی جرأت شبهه پراکنی نخواهد داشت.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha