جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ نشست هم اندیشی نمایندگان استانی دفتر اجتماعی سیاسی حوزه (2)

حوزه/ امروز حوزه نیازمند طلابی انقلابی است که مبانی دینی و ارزشی را خوب بفهمد، درک کند و در راستای اهداف دین و پیروی از ولایت فقیه گام بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی در هم اندیشی نمایندگان دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه ناظر به رسالت حوزه های علمیه در بحران کرونا که در مرکز مدیریت حوزه برگزار شد، گفت: وقتی نیازها و وضعیت جامعه و روحانیت را با هم مقایسه می کنیم، می بینیم هنوز نیازهایی است که برای تامین آنها، حوزه باید برنامه ریزی کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم، افزود: اما این نگاه نباید موجب یأس شود، بلکه باید ما را برای رفع نگرانی ترغیب کند.

وی بیان داشت: قرآن می فرماید«قُوا أَنفُسَکُمْ»؛ یعنی خطر و آتش جدی است و باید احساس خطر کرد و اگر خطر را جدی بگیریم، آن وقت برنامه ریزی و فعالیت ها برای رفع خطر متفاوت خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی گفت: امروز دشمن برای قم و آسیب زدن به حوزه، برنامه های جدی را طراحی کرده و این برنامه نشان از عزم آنها است، با وجود نیروهای حزب اللهی، حوزه و مردم متدین در قم و روحانیت، دشمن به قم طمع کرده است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم با بیان این که انتظار از حوزه این است که این هشدار را جدی تر بگیرد و قوی تر عمل کند،  گفت: حوزه انقلابی، حوزه ای است که نسبت به حوادث شناخت و در برابر حوادث عملکرد مناسب و به موقع و حساب شده ای داشته باشد.

وی بیان داشت: یکی از معیارهای حوزه انقلابی این است، فقهی که در حوزه تدریس می شود، فقه حکومتی باشد.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم با بیان اینکه یکی از رسالت های مهم نمایندگان اموراجتماعی و سیاسی در استانها، معرفی الگوهایی چون شهید بهشتی ها و شهید مطهری ها در اطاعت پذیری از  ولی فقیه است، گفت: ما امروز نیاز به معرفی این گونه الگو  ها برای جامعه و طلاب داریم.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی گفت: امروز حوزه نیازمند به طلابی انقلابی است که مبانی دینی و ارزشی را خوب بفهمند، درک کنند و در راستای اهداف دین و پیروی از ولایت فقیه گام بردارند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم افزود: باید تلاش کنیم تا نظام حکومتی که امام راحل در موارد مختلف مانند نظام اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، بانکداری اسلامی برای اجرای آن زحمت کشیده اند، همان نظام حکومتی احیا و تقویت شود و نباید از این اندیشه و نظام حکومتی لحظه ای عقب نشینی کرد.

 وی با بیان این که تعطیلی نمازهای جمعه برای کشور خسارت است، گفت: روحانیت باید بیش از گذشته با مردم ارتباط  داشته باشد و اجازه ندهد افرادی در بین مردم و روحانیت فاصله ایجاد کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی عراقی با بیان این که جای دو منشور همیشه در بین حوزه خالی بوده و انتظار این است این منشور تبدیل به رشته درسی در حوزه شود گفت: از جمله این موارد منشور برادری نامه امام راحل در پاسخ به شیخ محمد علی انصاری و منشور روحانیت است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم افزود: در کنار این دو منشور نباید از بیانیه گام دوم که حاوی محتوای انسان ساز و طلبه ساز و انقلابی است، لحظه ای غافل شد.

۳۱۳/۴۰                                                            

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha