سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن زمانی

حوزه/ برای رفع آسیب های اجتماعی باید کارهای جهادی و شبانه روزی صورت گیرد،‌اما متأسفانه در مبارزه با بسیاری از این آسیب ها، برنامه و عزمی از سوی نهادها وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین زمانی،‌امروز در هم اندیشی نمایندگان دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه ناظر به رسالت حوزه های علمیه در بحران کرونا که در مرکز مدیریت حوزه برگزار شد، با بیان این که مطالعه نهضت های گذشته ایران مانند ملی شد نفت، فتوای تنباکو، مشروطه و نهضت شیخ فضل الله نوری و شهید مدرس،‌ برای بیداری،  بصیرت افزایی و مقابله با جبهه استکبار، امری لازم و ضروری است، گفت: اما متأسفانه عمده این نهضت ها در ادامه با شکست مواجه شدند و نتوانستند  آثار خوبی به همراه داشته باشد.

مسئول دفتر امور اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه با بیان این که نهضت های گذشته به دلایل مختلف با شکست مواجه شدند، اظهار داشت: از جمله این دلایل عدم بصیرت برخی حوزویان و روحانیون در حمایت از نهضت ها و هوشیاری و عمل به موقع جبهه استکبار و غرب گرایان بود.

وی با بیان این که شهید مدرس بزرگترین مجتهد نهضت مشروطه بود و طوری به شهادت رسید که کسی خبر نداشت، بیان داشت: بدتر این که حتی روحانیون هم اطلاع چندانی از این وضعیت نداشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان این که انقلابی که در ایران به وقوع پیوسته، الهی است، گفت:  همه حوزویان به خصوص مسئولین امور اجتماعی سیاسی مراکز حوزوی نقش سنگینی در اطلاع رسانی و بصیرت افزایی و انقلابی ساختن همه حوزویان دارند.

مسئول دفتر امور اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه گفت: همه  بدانند باید دغدغه انقلابی حوزویان و طلاب بیشتر شود، برای این رسالت مهم لازم است کارهای زیادی صورت گیرد که از جمله آن طراحی ۳۰ برنامه، مانند اعزام سخنرانان، برگزاری اردوها، برگزاری مراسم مناسبت ها، ارسال بیانیه  و... به مدارس علمیه استانها است.

 وی با بیان این که بعضی از مدیران توجه چندانی به مناسبت های انقلابی و بیانیه سیاسی ندارند، گفت: این مسئله آسیب جدید در بین مدیران در نظام جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی با بیان این که یکی از کارهای که در دفتر امور اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه انجام گرفته، تدوین نظام جامع سیاسی اجتماعی حوزه های علمیه است، عنوان کرد: این نظام جامع متشکل از ۴۰ سند در موضوعات مختلف است.

مسئول دفتر امور اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه با اشاره به مهمترین رسالت نمایندگان این دفتر، گفت: از جمله آن مبارزه با جریان های سیاسی انحرافی در استان و در بین حوزویان  و رسالت دوم تربیت طلاب و حوزویان برای خدمت رسانی و فعالیت اجتماعی در جامعه به ویژه در بحران ها و مبارزه با آسیب های اجتماعی استان، مانند بد حجابی و.... است.

وی با بیان این که هم اکنون ۷۰ نوع آسیب در جامعه  وجود دارد و برای رفع این آسیب ها، باید کارهای جهادی و شبانه روزی صورت گیرد عنوان کرد: متأسفانه در مبارزه با بسیاری از این آسیب ها، برنامه و عزمی از سوی نهادها وجود ندارد.

۳۱۳/۴۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha