پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هم اندیشی نمایندگان دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه

حوزه/ شاهد جذب زیاد گروه های تکفیری در بین جوانان هستیم و شرایط کرونا هم سبب تشدید فعالیت تبلیغی گروه های تکفیری و احیاء هسته تبلیغی در جهان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام علی بخشی، امروز در هم اندیشی نمایندگان دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه ناظر به رسالت حوزه های علمیه در بحران کرونا که درمرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، با بیان این که «دین» قوی ترین و اثرگذارترین موضوع در دنیا است و برای همین تلاش برای از بین بردن دین اسلام زیاد شده، گفت: دلیل این مسئله روی آوردن مردم جهان به دین اسلام، عوض شدن ترکیب جمعیت جهان به نفع اسلام، افزایش و روی آوردن مردم جهان به مذهب تشیع، تغییر جغرافیای جهان به نفع اسلام و تشیع و... است.

کارشناس فرق و ادیان و جریان های نوظهور با بیان این که  دشمنان برای مقابله با این تغییرات استراتژیک به نفع اسلام، اقداماتی انجام داده اند، افزود: از جمله این اقدام‌ها راه اندازی  جریان های انحرافی، مانند فرق و نحله و ادیان، جریان های مذهبی و سیاسی  و تبدیل آن به گرایشات فقهی و اعتقادی و از همه مهمتر جریان سلفیت همراه با روند شکل گیری جریان وهابیت، سلفیت شبه قاره، القاعده و تکفیری است.

وی با بیان این که همه این جریان ها در ایران و سایر کشورها فعال و مشغول یارگیری و تبلیغ و ترویج می باشند، گفت: از میان این جریان ها، جریان تکفیری ام الفساد و درحال جذب بسیاری از این جریانها به سمت خود می باشد.

حجت الاسلام بخشی گفت: این گروه معتقد است ما در جنگ اخیر شکست نخورده ایم و در حال آماده و زمینه سازی و آماده کردن افکار برای جهانی سازی و حکومت جهانی هستیم.

 کارشناس فرق و ادیان و جریانهای نوظهور با بیان این که شاهد جذب زیاد این گروه هستیم گفت: شرایط کرونا سبب تشدید فعالیت تبلیغی گروه های تکفیری  و احیاء  هسته تبلیغی در جهان شده است.

وی با اشاره به رویکرد رهبران، گروه ها و جریانهای دینی در ایام کرونا گفت: افراطیون این جریان، هیچ گاه تسلیم کرونا نشده، شیعه فعال ترین مذهبی بوده که در جوامع خود توانسته اثر گذار باشد؛ اهل سنت در مقابل موازین بهداشتی در بحث کرونا تسلیم بودند؛ گروه طالبان در مناطق تحت تصرف برای مبارزه با کرونا، اقدام به مقابله با محتکرین کردند و نهایتا  داعش کرونا را فرصتی برای بازسازی و حمله به اهداف تعیین شده دانسته و تعداد نیروهای جذبی آنان نیز رشد کرده است.

کارشناس فرق و ادیان و جریانهای نوظهور با اشاره به دلایل افزایش نیروهای داعش افزود: از مهمترین این دلایل بهره گیری از فرصت پیش آمده از جهت خانه نشینی افراد و مراجعه به فضای مجازی، تمرکز بربهره گیری حداکثری از فضای مجازی بر روی جوانان و نوجوانان، اجرای طرح شباب الخلافه از طریق مادران جهت ترویج ایدئولوژی تکفیری در بین جوانان و نوجوانان و بکارگیری حداکثری از زنان در راستای ارتباط گیری در فضای مجازی جهت سلول سازی فکری، زیر سوال بردن دعا، توسل،  و.... است.

وی در پاسخ به این سوال که رسالت حوزویان در مقابله با این نوع انحراف ها چیست، گفت: از جمله آن ترویج مباحث اعتقاد و توحید است. جریان تکفیری  به خوبی بر روی ضعف اعتقادی و توحیدی جوانان سرمایه گذاری زیادی کرده است.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha