شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی

حوزه/ رهبر انقلاب در بحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی جوانان، انتظار زیاد از همه مسئولین و نهادها دارند و باید تلاش کرد برنامه را به این سمت وسو پیش برد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه،  حجت الاسلام والمسلمین مجید یزدی، امروز در هم اندیشی نمایندگان دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه ناظر به رسالت حوزه های علمیه در بحران کرونا که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، گفت: دفتر اجتماعی سیاسی حوزه های علمیه، رسالت های زیادی دارد که یکی از آنها، مبارزه با آسیب های اجتماعی در هر استان است. این امر زمانی به نتیجه کافی می رسد که مسئولین دفاتر معرفت و شناخت نسبت به آسیب ها و مقابله با آنها را داشته باشند.

معاون امور پیشگیری قوه قضائیه استان قم با بیان این که امروز شیاطین برای انحراف کشیدن جوامع اسلامی، ابزارهای مختلفی را طراحی کرده از جمله آن زیبا جلوه دادن گناه، رونق دادن جرم و خلاف است.

حجت الاسلام والمسلمین یزدی با بیان این که برای پیشگیری از گناه، جرم و... ضرورت دارد برنامه هایی اجرایی شود تا شیاطین به اهدافشان در به انحراف کشیدن جامعه نرسند، بیان داشت: از جمله این دلایل  گرفتار نشدن همه جامعه به آسیب های اجتماعی ،عقلی، است.

وی با بیان این که اگر برای رفع آسیب های اجتماعی کوتاهی شود، خسارت های آن برای جامعه دو چندان خواهد بود، گفت: اگر قرار است کسی به مسیر درست هدایت شود، باید برای هدایت او شبانه روز تلاش کرد. در این رابطه می توان به هدایت های حضرت نوح(ع) اشاره کرد که ۹۵۰ سال تلاش کرد.

حجت الاسلام والمسلمین یزدی با بیان این که درباره پیشگیری، رهبر انقلاب انتظار زیاد از همه مسئولین و نهادها دارند، افزود: مسئله ای که نباید در رابطه پیشگیری فراموش کرد، آشنا و متخصص بودن به مسائل پیشگیری است. اگر کسی متخصص مسائل پیشگیری نباشد، خسارت ها را دو چندان خواهد کرد.

 معاون امور پیشگیری  قوه قضائیه با بیان این که از دیگر دلایل ضروری بودن پیشگیری، دینی بودن آن است، گفت: در این رابطه قرآن و روایات زیادی وارد شده است.

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) حتی برای  درمان بیماری های روحی، روانی و جسمی داروی پیشگیری را توصیه کرده اند و اگر به این دارو عمل شود قطعا همه نوع بیماری رفع خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین یزدی با بیان این که برای پیشگیری باید قدم هایی را برداشت گفت: از جمله آن ساخت شخصیت صالح است. در این رابطه لازم است به مسائل همچون غذا، وراثت، تربیت، محیط اطراف توجه کرد.

۳۱۳/۴۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha