پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام جمعه همدان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در همدان گفت: در کنار منبر و نصیحت که شرط لازم است، مبلغان باید به دنبال ایجاد ارتباط موثر و مستمر با مخاطب خود به عنوان مکمل منبر باشید، حتی با یک تماس تلفنی، اما فراموش نکنید که این ارتباط را مستمر نگه دارید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی بعد از ظهر امروز در جمع شرکت‌کنندگان دوره کلینیک ناصرین، با بیان اینکه اخلاق یکی از اساسی‌ترین و بنیادی‌ترین بخش‌های دین است، اظهار داشت: معمولا آنچه در کتاب‌های اخلاق وجود دارد، بر محور توصیه و شناخت مخاطب اثر می‌گذارد اما آنچه در میدان عمل موثر است، گرایشات و توجهات انسان است.

بیشتر بخوانید:

اجرای طرح «کلینیک فرهنگی اجتماعی ناصرین» در همدان

وی با بیان اینکه اگر انسان اعتقادی به مسائل تربیتی و دینی نداشته باشد، توانایی القای آن برای دیگران را هم ندارد، گفت: در موضوعات اخلاقی آنچه برای موفقیت لازم است، باور قلبی شخص مربی است تا بتواند در متربی این حس را انتقال دهد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با گلایه از اینکه در عرصه تبلیغی تعامل کمتری بین مبلغان و مخاطب وجود ندارد، خاطر نشان کرد: همان طور که در نظام ولایی شاهد تعامل هستیم، در بحث اخلاق و تربیت نیز نیازمند تربیت ولایی و ایجاد تعامل در مجالس و کلاس‌ها می‌باشیم.

وی تصریح کرد: از آنجایی که اخلاق توصیه مدار بر دانسته‌ها و حوزه ادراک فرد تاثیر می‌گذارد، بنابراین توانایی چندانی برای محافظت از بزهکار در برابر مواجه دوباره با بزه را ندارد.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه خطبه‌های اخلاقی پیامبر و امام علی(ع) زمانی کمتر از پنج دقیقه دارد، عنوان کرد: راه اینکه حضرت توانست نیروهایی همچون سلمان و ابوذر را تربیت کند، نحوه برخورد ایشان و توانایی جذب پیامبر بوده است.

وی با تاکید بر اینکه پیامبر با تربیت ولایی و اسوه محور، سلمان ها را تربیت کرد، گفت: این افراد تنها با حضور در منبر پیامبر تربیت نشدند بلکه از طریق ارتباط و ایجاد حبی که پیامبر زمینه ساز آن بود به این جایگاه رسیدند.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با بیان اینکه مربیان و مشاوران این دوره باید همانند پیامبر، طبیب دوار بطب باشند، مطرح کرد: زیر بنای روش تربیت ولایی بر اساس ایجاد محبت بین مربی و مخاطب است و لذا شرکت‌کنندگان دوره ناصرین آنچنان باید با قدرت اقدام کنند که مخاطبان اصلی را به خود جذب کنند.

وی تصریح کرد: در کنار منبر و نصیحت که شرط لازم برای این کار است، باید به دنبال ایجاد ارتباط موثر و مستمر با مخاطب خود به عنوان مکمل منبر باشید، حتی با یک تماس تلفنی، اما فراموش نکنید که این ارتباط را مستمر نگه دارید.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه طلاب موفق بسیاری در زمینه ایجاد ارتباط با مردم وجود دارند، گفت: طلابی می‌توانند موفقیت بیشتری را کسب کنند که از تعاملات اجتماعی بیشتری با مردم برخوردار باشند و با مردم صمیمی‌تر باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha