شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
استاندار خراسان شمالی

حوزه/ استاندار خراسان شمالی گفت: حوزه اجتماعی و فرهنگی چون مبتنی بر ارزش‌های هر جامعه است، حوزه بسیار سختی بوده و کار عملیاتی می‌خواهد، به همین دلیل هم معضلات فرهنگی و اجتماعی با اقدام دستوری رفع نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان شمالی، امروز در نشست خبری، با اشاره به وضعیت اقتصادی در استان، اظهار کرد: باید با توجه به شرایط موجود کشور شرایط اقتصادی استان را بسنجیم.

وی افزود: وقتی اوضاع اقتصادی بر هم می‌خورد قشر ضعیف بیشترین آسیب را می‌بیند به ویژه با در نظر گرفتن این موضوع که در تقسیم‌بندی استان‌ها، خراسان شمالی در شاخص اعتبارات استانی در رتبه ۳۰ کشور قرار دارد.

شجاعی اضافه کرد: ضریب جینی از مهم‌ترین شاخص‌های اقتصادی است که ضریب جینی استان ۳ دهم از متوسط کشور بالاتر است و با توجه به آمار وزارت اقتصاد دارایی در مؤلفه‌های کسب‌وکار در رتبه ۱۹ کشوری قرار داریم که نسبت به بسیاری از استان‌های برخوردار بهتر است.

وی تصریح کرد: با توجه به این آمار باید بگوییم سرجمع اوضاع حوزه اقتصادی استان یعنی امنیت حوزه اقتصادی، بانک‌ها، بروکراسی اداری و به‌روز شدن مسائل اقتصادی در استان خوب است؛ البته هنوز ناراضی هستم اما باید انصاف داشته باشیم و زحمات تمامی اجزای حاکمیت برای توسعه را ببینیم.

شجاعی اظهار کرد: نمی‌توانیم آمار مربوط به شاخص‌های اقتصادی را کنار بگذاریم و نادیده بگیریم و تنها اقدامات مثبت را به مردم بگوییم؛ زیرا اگرچه خوب کار کردیم اما باید بیشتر کار کنیم.

وی افزود: در حوزه عمرانی به رغم کمبود تجهیزات و امکانات اما استان سوم از نظر تولید مسکن در سطح کشور هستیم و به دنبال بهتر شدن وضعیت هستیم.

شجاعی ادامه داد: صنایع بزرگ استان از ابتدا به دلیل عدم هماهنگی نیروهای استان راه خود را پیش برده‌اند در حالی که در سایر استان‌ها به دلیل انسجام موجود صنایع موظف به انجام تکالیف اجتماعی خود هستند.

وی با بیان اینکه صنایع مستأجر استان هستند و حق ندارند بیش از این خست به خرج دهند، گفت: صنایع استان به غیر از شغل اندکی که ایجاد می‌کنند چه کاری برای استان انجام داده‌اند؟

شجاعی با اشاره به اینکه استان وقتی به جایی می‌رسد که وقتی کسی حرف از منافع مردم می‌زند فارغ از هر نگاهی از آن حمایت کنیم، افزود: صنایع استان نسبت به مردم استان وظیفه‌ای دارند هرگاه وظایف خود را بشناسند با آنان همکاری می‌کنم.

وی تصریح کرد: حوزه اجتماعی و فرهنگی چون مبتنی بر ارزش‌های هر جامعه است، حوزه بسیار سختی است و کار عملیاتی می‌خواهد و اصلاً دستوری نیست.

شجاعی با بیان اینکه کارهای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری موجب تولید و ثبات ارزش‌ها می‌شود و این فضا باید در استان ایجاد شود، ادامه داد: در بحث زیرساختی در حوزه اجتماعی و فرهنگی ضعیف هستیم و به همین دلیل تلاش کردیم در سفر سال قبل ریاست جمهوری به استان پروژه‌های این حوزه به‌خوبی لحاظ شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه وضعیت فعلی صنایع مهم است، اظهار کرد: در استان تعداد صنایع نسبت به سایر استان‌ها محدود است و این یعنی چرخش مالی، تولید و اشتغال نیست؛ ازاین‌رو باید تلاش کنیم این وضعیت بهبود یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha