جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بحرین

حوزه/ به دنبال اعلام عادی سازی روابط رژیم بحرین با رژیم غاصب قدس علاوه بر بحرینی های معترض، فلسطینی ها نیز ضمن اعلام همبستگی با ملت بحرین به مبارزه و مخالفت با عادی سازی روابط دولت های خلیجی با رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه،خیابان های بحرین در شب و روز گذشته عرصه اعتراضات و تظاهرات بحرینی های خشمگین از گستاخی رژیم آل خلیفه نسبت به آرمان قدس بوده است.مردم بحرین با در دست گرفتن مکتوباتی انزجار خود را از این اقدام جنایت آمیز رژیم آل خلیفه اعلام کردند.

از کرباباد تا پایتخت بحرین منامه

تظاهرات اعتراضی مردم خشمگین علیه عادی سازی رژیم آل خلیفه با رژیم صهیونیستی مجرم و جنایتکار و تسلیم در برابر دستورات شیطان بزرگ آمریکا در حالی برگزار شد، که مردم به شدت با این اقدام جنایتکارانه آل خلیفه مخالفت کردند. و در حالی که تظاهرات مسالمت آمیز بر گزار می کردند شعارهایی را سر می دادند، که حاکی از مخالفت قطعی آن ها با عادی سازی روابط رژیم آل خلیفه با رژیم غاصب قدس است.

مردم معترض بحرینی پلاکاردها و مکتوباتی را حمل می کردند که بر روی آنها نوشته شده بود عادی سازی خیانت است، هیهات من الذله ،عادی سازی ننگ و عاری برای شما است، هرگز هرگز عادی سازی را نمی پذیریم و عادی سازی خیانت به آزادگان است.

همچنین علاوه بر مردم بحرین، فعالان سیاسی بحرین در تمام جهان از طریق فضای مجازی مخالفت خود را با این اقدام جنایتکارانه حکومت آل خلیفه اعلام کردند. این درحالی است که هشتگ مخالفت بحرینی ها با عادی سازی تبدیل به ترند شده است.

"شیخ عبدالله الصالح" از معارضان بحرینی در صفحه شخصی اینستاگرام خود اعلام کرد: عادی سازی کشورهای حاشیه خلیج فارس با رژیم  صهیونیستی در واقع به معنای واقعی عادی سازی ارتباط نیست، چرا که این حاکمان در اصل مزدور و کارگزار و در مدار استعمار آمریکا حرکت می کنند ، بنابراین عادی سازی آنها هیچ دستاورد دیگری برای آن ها ندارد و علاوه بر آن صهیونیست ها تلاش می کنند آن را خیلی بزرگ جلوه دهند و آن را ترویج کنند تا علاوه بر به راه انداختن جنگ روانی علیه مقاومت اسلامی اراده ملت فلسطین را در هم شکنند.

"سید عباس شبر" رئیس بخش آزادی های دینی سازمان حقوق بشر بحرین نیز  طی یک برنامه لایو از طریق اینستاگرام  با زندانی و رهبر سابق حرکت جهاد اسلامی در فلسطین اشغالی "شیخ خضر عدنان" پیرامون مخالفت با عادی سازی و اعلام همبستگی ملت بحرین با آرمان فلسطین به گفت و گو پرداخته است.

این رهبر فلسطینی مدت ها تحت شکنجه و آزار و اذیت وحشیانه در زندان های رژیم اشغالگر صهیونیستی قرار گرفته بود آن هم به دلیل تلاش ها و اقداماتش علیه دشمن متجاوز، اما با مقاومت خود در زندان ها و تحمل گرسنگی و بعد از اعتصاب غذاهای متعدد موفق و آزاد شد.

حجت الاسلام سید عباس شبر  در این برنامه زنده که از طریق شبکه اینستاگرام پخش شد گفت: آن چه در بحرین از سوی رژیم آل خلیفه در جریان است تلاش رژیم برای پیوستن به کشتی صهیونیستی و بازکردن جای پا برای  رژیم صهیونیستی در بحرین است.  

وی در این برنامه گفت: ملت بحرین اعم از مردم عادی و نخبگان و شیعه و سنی از روز اول با ملت فلسطین و آرمان فلسطین همبستگی داشتند.

فشار آل خلیفه به علمای اهل سنت برای پذیرش عادی سازی

شبر خاطر نشان کرد: رژیم آل خلیفه در تلاش است که برادران ما از علمای اهل سنت را تحت فشار و اجبار قرار دهد تا آنها سکوت کنند، چرا که رژیم می داند آنها نیز با عادی سازی مخالفند.  

شیخ خضر عدنان هم در این گفت و گوی زنده اعلام کرد: نیروها و قدرت های شر ، ظالم و طغیان گر به دنبال تفرقه میان مسلمانان و عرب ها هستند و ما ملت ها با یکدیگر دغدغه ها و مسائل مشترک داریم. وی تاکید کرد: فلسطین و مسجد الاقصی هرگز وارد عادی سازی نمی شوند.

عدنان گفت: بین دو مسئله فلسطین و بحرین و مظلومیت دو ملت و شکنجه زندانیان در زندان ها تشابه و اشتراکاتی وجود دارد؛ از جمله محرومیت از درمان در زندان های اشغالگر که با خون سردی هر چه تمام جان زندنیان را می گیرند.

عدنان ادامه داد: اقدام رژیم بحرین برای عادی سازی و تلاش برای مشارکت نهادها و موسسات ورزشی و دور زدن اراده ملت بحرین به تنهایی نشان داد که این اقدام رژیم آل خلیفه بیانگر نبود انتخابات عادلانه در بحرین است.

وی گفت: آمریکا در برابر شیوخ خلیج فارس که به تنهایی تصمیم به عادی سازی گرفتند و در این مسیر به نظر نخبگان بحرینی و اماراتی اهمیتی ندادند و بلکه به حیات و زندگی آنها تجاوز کردند، سکوت می کند و این استبداد و سرکوب سرنوشتی جز نابودی و تحقق اراده ملت ها ندارد.

چراغ سبز برادر ارشد دولت های خلیجی؛ عربستان برای عادی سازی

وی در این برنامه زنده گفت: نخبه های کشورهای خلیج فارس اعم از شیعه و سنی باید علیه این اقدام عادی سازی سکوت خود را بشکنند. کسی که چراغ سبز به عادی سازی نشان می دهد برادر بزرگتر عربستان سعودی است، کسی که با آتش بازی می کند. هر گز ما اجازه نخواهیم داد، سرزمین مقدس را به چراگاه اشغالگران تبدیل کند.

وی در خصوص ادعای عادی سازان گفت: همزیستی مسالمت آمیز که حامیان عادی ساز آن را ترویج می کنند دروغ است، چرا که صهیونیست ها از گوشه و کنار جهان برای اشغالگری آمدند و روسای دولت های خلیجی را تمسخر می کنند. آنها فقط به دنبال حل مشکلات و فسادهایی که انجام دادند از طریق عادی سازی هستند.

عادی سازی نقاب نفاق را از روی اتحادیه عرب برداشت

عدنان خاطر نشان کرد: سکوت برخی از حکومت های عربی و اسلامی چیز جدیدی نیست و عادی سازی آشکار با پرده برداشتن از نفاق اتحادیه عرب به حقوق مسلمانان و مظلومیت ملت های خلیجی خدمت می کند.

وی ادامه داد: یک صهیونیست به نام الی کوهن در خصوص پایگاه نظامی و صهیونیستی ادعایی کرد مبنی بر حمایت امنیتی از بحرین؛ اما نزدیکی امنیتی با بحرین هر گز از این رژیم حمایت نمی کند و تلاش برای حمله به ایرانی که مدافع حقوق ملت های منطقه است هر گز برای آن ها دستاوردی جز ننگ و عار ندارد.

خضر عدنان گفت: این عادی سازی هدیه اور شلیمی ها است و بر آمادگی فلسطینی ها برای مقاومت و عدم اتکای آنها به سیستم های حکومتی تاکید می کند و انگیزه ای برای اتحاد آنها خواهد بود.                                                                                                

وی در ادامه این برنامه زنده از طریق اینستا گرام گفت: مشکل ما ملت ها نیستند، بلکه حکومت های مستبدی است که هیچ گونه حمایت و پشتیبانی از مقاومت فلسطینی نمی کنند. آنچه مسلمانان منطقه را متحد می کند یک دشمن واحد و یک آرمان است و ایران بر خلاف رژیم های ظالم خلیج فارس به فلسطین نزدیک می شود و از آن حمایت می کند. تلاش و عجله سیستم های حکومتی و حالت آشفته و پریشان حالی که دارند به دلیل احتمال خروج آمریکا از منطقه است.

وحدت علیه دشمن صهیونیستی یک ضرورت حتمی است

فعال سیاسی فلسطینی در پایان گفت: اشغالگر از ملت ها می ترسد و تکیه ما نیز بر هوشیاری ملت های مومن تا تحقق پیروزی است. نزدیکی و تقریب شیعه و سنی همانطور که شهید فتحی شقاقی تاکید کردند ضرورت حتمی است و بروز و شعله ور شدن فتنه از عیوب است و آنچه ما را یکپارچه و جمع می کند همان قدس و مقدسات و عرق تاریخ اسلامی است. در اینجا سلام و درود از طرف فلسطینیها و مجاهدان فلسطینی به ملت سر افراز و بزرگوار ملت بحرین می فرستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha