جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رضایی

حوزه/ حجت الاسلام علی اصغر رضایی در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) در مسجد امام حسن عسکری (ع) گفت: زیارت امام حسین (ع) بابی از ابواب فضل الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام علی اصغر رضایی در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، در مسجد امام حسن عسکری (ع)، با بیان اینکه تربت پاک کربلا رمز شجاعت، مناعت، عبادت، بندگی آزادی، مروت وجوانمردی است، گفت: این تربت پاک و مقدس، یادآور سلحشوری ها، فداکاری ها، اخلاص ها و از خود گذشتگی های سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، اهل بیت (ع) و یاران با وفایشان است.

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین افزود: یکی از ویژگی های تربت کربلا این است که  اگر از آن تسبیحی ساخته شود و در دست شخصی باشد اگرچه با آن تسبیح ذکر نگوید، آن تسبیح ذکر می گوید.    

وی ادامه داد: در روایت‌ دیگری‌ از حضرت‌ صادق‌(ع) آمده‌ است‌ که‌ فرمود: «آن‌ که‌ دانه‌ای‌ از تسبیح‌ تربت‌ حسین‌(ع) را بگرداند و یک‌ بار استغفار کند، خدای‌ متعال‌ در نامه‌ او ثواب‌هفتاد بار تسبیح‌ را می‌نویسد. اگر و با آن‌ تسبیح‌ نگوید، برای هر دانه‌ از آن‌ تسبیح‌ تربت که در دست گرفته، هفت‌ بار ثواب‌ تسبیح‌ گفتن، برای‌ او نوشته‌ می‌شود

استاد حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: مستحب‌ است‌ مقداری‌ از تربت‌ امام‌ حسین‌(ع) به همراه میت‌ در قبرش‌ گذاشته‌ شود و شاید سرّش‌ این‌ باشد که‌ تربت‌ حسین‌(ع) موجب‌ امان‌ از هر ترسی‌ است.

حجت الاسلام رضایی به فضیلت و ثواب زیارت مرقد مطهر امام حسین (ع) اشاره و عنوان کرد: از مقدس‌ترین و با فضیلت‌ترین زیارت‌هایی که در فرهنگ دینی و روایات اسلامی بیان شده است، زیارت مرقد مطهر سیدالشهدا(ع) در کربلا است و برای زیارت هیچ امامی به این اندازه سفارش نشده است.  

وی ادامه داد: زیارت امام حسین (ع) بابی از ابواب فضل الهی است که باعث افزایش رزق، طول عمر و دفع بلایا می شود

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین بیان کرد: امام حسین(ع) اسوه صبر، استقامت، تقوا، پرهیزگاری و آموزگاری بزرگ برای همه انسان است که با تفکر حریت در مسیر زندگی با تأسی به جد بزگوارشان حضرت محمد(ص) گام برداشتند و با نگاه به زندگی این امام همام می توان به این موضوع دست یافت که شخصیت آن حضرت ریشه در تربیت حضرت فاطمه (س) و امام علی (ع) داشته است

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha