شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
زنان عاشورایی

حوزه/ استاد حوزه گفت: سلاح سپاه زنان کربلا خطابه و سخن بود که در مجلس ابن زیاد همان روز ورود به کوفه ضربه کاری به دشمن وارد کردند و به همین دلیل قیام کربلا تا قیام امام زمان(عج) ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در یزد، خانم هاجر رفیعی صبح امروز در چهارمین روز مجلس عزاداری اباعبدالله(ع) که در جمع طلاب و عموم بانوان یزدی برگزار شد به بیان اهمیت و جایگاه مراسم عزاداری سالار شهیدان پرداخت.

وی با بیان این سؤال که «آیا برپایی عزاداری امام حسین(ع) سفارش اهل بیت(ع) است؟» گفت: پیامبر اکرم(ص) در زمان شهادت حضرت حمزه امر به عزاداری کردند و یا در زمان شهادت امام حسن(ع) زن ها یک ماه به عزاداری پرداختند.

استاد حوزه ادامه داد: یکی از مهم ترین ادله این گریه و عزا رسوا کردن ظالمان است و به همین جهت این اشک اثرگذار است.

خانم رفیعی به تشریح آثار عزاداری و بیدارگری بانوان پس از واقعه عاشورا اشاره کرد و اظهار داشت: قیام اباعبدالله(ع) با دو سپاه انجام شد که یکی سپاه مردانی که در کربلا شهید شدند و سپاه دوم، سپاه زنان بود که بعد از عاشورا فعالیت خود را شروع کرد و دشمن را رسوا کرده و شکست داد.

وی سلاح سپاه زنان را بیان و خطابه خواند و گفت: سپاه زنان با سلاح، خطابه وسخن، در مجلس ابن زیاد همان روز ورود به کوفه و با سلاح اشک و عزاداری بعد از وقایع کربلا ضربه کاری به دشمن وارد کردند.

خانم رفیعی به قدرت بیان و خطابه اشاره کرد و افزود: قدرت بیان آنقدر مهم است که قرآن کریم به آن سوگند یاد کرده است و امام حسین(ع) به بیان و خطابه های زینب کبری(س) و سایر زنان بعد از عاشورا امیدوار بودند و به همین دلیل قیام کربلا تا قیام امام زمان(عج) ادامه دارد.

استاد حوزه گفت: گریه با صبر کردن هیچ منافاتی ندارد و صبر به این معناست که با وجود داغ، قلب ما شکوه نمی کند و راضی است.

انتهای پیام/۳۱۳/۴۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha