جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عاشورا

حوزه / موسس مرکز امام مهدی (عج) استرالیا گفت: پیام واقعی عزاداری امام حسین (ع) برای حفظ احساسات انقلاب و ایستادن علیه ظلم در قلب ما و نسل های آینده زنده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، زینب تیلور، مؤسس مرکز امام مهدی (عج) استرالیا، عصر دوشنبه در نشست بین‌المللی «راهبردهای تجلی فرهنگ و معارف حسینی در باورهای آخرالزمانی ادیان و ملل» در دانشگاه امام رضا(ع) مشهد، به اهمیت گسترش عزاداری امام حسین (ع) و بازتاب آن  در جامعه اشاره کرد و گفت: مجالس عزا منحصراً در ارتباط با مراسم یادبود شهادت امام حسین (ع) به کار گرفته شده است و به راه اصلی انتشار پیام و درس حادثه کربلا و برانگیختن احساسات مردم تبدیل شده است تا همگان از این درس ها هدیه بگیرند و تغییراتی در زندگی خود ایجاد کنند و به مسیر اهل بیت (ع) نزدیک تر شوند و در این راه بمانند.

وی در ادامه به اشاره به برخورد جوامع اروپایی با عزاداران امام حسین(ع)، ادامه داد: در هفته های اخیر رسانه های برخی کشورها تصاویری را نشان دادند که به دلیل خواندن زیارت عاشورا، قرائت کنندگان و یک کودک سه ساله به جرم برگزاری مجالس دستگیر شده اند. یا یک فرد شیعه در یک فروشگاه ساده تنها به خاطر شیعه بودن از فاصله نزدیک به ضرب گلوله کشته شد؛ در واقع یزیدی های زمان هنوز هم کمین می کنند و مسائلی را برای شیعه مطرح و مشکلاتی را ایجاد می کنند.

وی با تأکید بر این مطلب که پیام کربلا امروز به دست میلیون ها انسان در اقصی نقاط این کره خاکی رسیده است، گفت: این ندای نمادین همبستگی با امام حسین(ع)، ارزش ها و مأموریت تاریخی ایشان است که امروز به  سرودی برای مبارزه ابدی علیه ظالمان جهان تبدیل شده است.

مؤسس مرکز امام مهدی(عج) استرالیا گفت: انقلاب امام حسین (ع) بازگشت به اسلام ناب محمدی (ص) به عنوان نظام اصلی بود، نه ایجاد یک نظام جدید.

وی با بیان اینکه عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) را می توان به عنوان نوعی انقلاب خاموش برای جوانان تعبیر کرد تا مظهر فرهنگ حسینی را تا آخرالزمان زنده نگه دارد، اظهار داشت: باید اطمینان حاصل کنیم که اشتیاق ما در محرم و صفر همواره در زندگی ادامه دارد و سپس ما این اشتیاق را به فرزندان خود و سایر اعضای جامعه می سپاریم.

مؤسس مرکز امام مهدی (عج) استرالیا در پایان تأکید کرد:  پیام واقعی عزاداری امام حسین (ع) برای حفظ احساسات انقلاب و ایستادن علیه ظلم در قلب ما و نسل های آینده زنده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha