پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرکز خدمات

حوزه/ مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز گفت: حضرت سجاد(ع) به امام باقر(ع) سفارش کرد، با پنج گروه رفاقت نکن و هم خوراک نشوید، این گروه‌ها سم هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا حدائق پیش از ظهر امروز در همایش عزاداری حسینی، ویژه فرزندان طلاب و روحانیون که در مرکز آموزشی امام هادی(ع) شیراز برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های مرکز خدمات به دلیل ارائه خدمات اظهار داشت: برگزاری مجلس امروز نیز حکایت از دغدغه‌های کارکنان مرکز خدمات است.

وی در ادامه با تصریح اینکه مراسم تجلیل از فرزندان طلاب هرساله برگزار می‌شد، اضافه کرد: امسال نیز با توجه به شرایط کرونایی این مراسم در فضای باز برگزارشده است؛ تجلیل از فرزندان طلاب و روحانیون کار بسیار ارزشمندی است که امیدواریم خداوند بر توفیقات نیز بیفزاید.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز با اشاره به شهادت امام سجاد(ع)، عنوان کرد: در یکی از خطبه‌های سیدالشهدا(ع) در روز عاشورا یکی از افراد به حضرت فرمود از جنگ کوتاه بیاید و بیعت کنید، شاید امروزه نیز این مورد برای ما به وجود بیاید برخی افراد یا مسئولان بگویند حاج‌آقا صحبت در مورد فلان کار را نکنید، حضرت در پاسخ به فرد کوفی فرمود، بن زیاد من را بین دو کار جنگیدن و ذلت گذاشته است، اما من زیر بار ذلت نمی‌روم؛ الگوی ما نیز سیدالشهدا(ع) است، چرا حضرت همه‌چیز را داد اما از عقیده عقب‌نشینی نکرد.

وی خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) فرموده است، تمام کسانی که در شهادت امام حسین(ع) شرکت کردند قربت الله آمدند؛ اگر از تبلیغات دشمنان غافل شدیم دین را از دست خواهیم داد، آیا ما به‌اندازه تلاش باطل دشمنان کار می‌کنیم؟.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حدائق مطرح کرد: حضرت علی(ع) فرمود اگر عبرت نگیرید روزگار با شما همان کار را خواهد کرد که با گذشتگان کرده است؛ از ۲۰ هزار نامه‌ای که قرار بود جزو یاران امام حسین(ع) باشند فقط ۷۲ نفر ماندند. یا حسین گفتن کجا و با حسین(ع) ماندن کجا، باید فرهنگ حسینی را اجرا کنیم.

وی به پنج اصلی کلی حسینی بودن اشاره کرد و افزود: امام حسین(ع) فرمود نخستین اصل ترس از خداوند است؛ یاد خداوند انسان را بزرگ می‌کند.

مدیر بنیاد مهدویت(عج) فارس آشنایی مردم با خداوند را از جمله وظایف مهم روحانیون است برشمرد و گفت: نوع آسیب‌هایی که در جامعه می‌بینیم از بی‌دینی است؛ کسی که خدا در مقابل آن عظمت پیدا کرد دنیا با همه عظمت پیش او کوچک خواهد شد.

وی، الگو شناسی پیامبر(ص) را دومین اصل حسینی بودن دانست و اضافه کرد: ضعفی که مردم امروز دارند الگو شناسی است، گاهی به یک فرد می‌گویید ۵ حدیث از حضرت امیرالمؤمنین(ع) بخوانید، نمی‌تواند؛ الگو شناسی نقشه راه است تا مسیر را گم نخواهیم کرد.

مسئول مدرسه علمیه منصوریه شیراز تصریح کرد: سومین رکن حسینی بودند رفت‌وآمد با نیکان و مؤمنان است، امام رضا(ع) می‌فرماید اگر با آدم آلوده دوستی کردید طبع شما طبع بدی می‌دزدد، اما شما نمی‌فهمید.

وی اذعان کرد: حضرت سجاد(ع) به امام باقر(ع) سفارش کرد، با پنج گروه رفاقت نکن و هم خوراک نشوید، این گروه‌ها سم هستند، نخستین گروهی که امام از دوستی با آنان نهی کرد، این بود که با انسان گنهکار دوستی نکند، چراکه برای این فرد خداوند مهم نیست، انسان فاسد به یک‌لقمه انسان را می‌فروشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حدائق گفت: حضرت سجاد(ع) فرمود انسان دروغ‌گو نیز به درد دوستی نمی‌خورد، همچنین از انسان‌های احمق و دارای حماقت بپرهیزید، چهارمین گروهی که باید از آن دوری کرد انسان‌های بخیل است و پنجمین گروه نیز افرادی که حرمت خانواده را رعایت نمی‌کند.   

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha