چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله حسین کرمانی

حوزه/ من و خانواده‌ام به فکر دنیا نبودیم. حتی این خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنم مال من نیست. طلبه های جوان بدانند که نوکر و سرباز یک شخص عظیم هستند. طلاب جوان باید توجه به اخلاق و معنویات را سرلوحه کار خود قرار دهند. عزت دنیا و آخرت طلاب با تقوا توسل به حضرت ولی عصر (عج) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین حسین کرمانی از معمرین و از مبلغان پیشکسوت حوزه در دیدار حجت الاسلام والمسلمین  طاهری مدیرکل مرکز خدمات استان قم،  ضمن قدردانی از رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه و مسئولان و کارکنان این مرکز برای خدمت‌رسانی به طلاب، به بیان خاطراتی از دوران تبلیغ خود به ویژه در دوران ستمشاهی پرداخت.

وی تصریح کرد: من در سن ۱۵ سالگی در شهر داراب استان فارس وارد حوزه شدم. به همراه پنج نفر از طلاب منزلی اجاره کردیم و شروع به تحصیل کردیم. پس از آن، به شیراز رفتم و حدود ۳ سال در شیراز ماندم. سپس در زمان مرحوم آیت اللّه بروجردی (ره) به قم آمدم و از محضر ایشان استفاده کردم. و همچنین در درس رسائل امام خمینی(ره) شرکت کردم و از درس معظم له بهره می‌بردم.

استاد پیشکسوت حوزه علمیه ادامه داد: پس از پایان تحصیل، به دنبال تبلیغ رفتم. ابتدا به نی‌ریز دعوت شدم و دو سال در آنجا بودم. با توصیه آیت الله بروجردی برای تبلیغ به شهر قروه در کردستان رفتم. مرحوم آقای ربانی شیرازی به دیدن من آمدند و بنده را تشویق کردند. من در آنجا ماندگار شدم و کم کم شرایط خوبی پیش آمد و بنده یکی از شخصیت‌های بزرگ غرب کشور شدم. در ماه مبارک رمضان و ماه محرم، قریب به ۱۰۰ نفر طلبه از بیت آیت الله گلپایگانی و سایر بزرگان حوزه به آنجا می‌آمدند و کار فرهنگی می‌کردند.

حجت الاسلام و المسلمین کرمانی گفت: همچنین در نیمه شعبان در این منطقه سه روز جشن عظیمی برگزار کردیم که در ایران کم نظیر بود. من ۴ سال در قروه ماندم و به خاطر مشکلاتی که دستگاه پهلوی به وجود آورده بود دیگر نتوانستم در آنجا بمانم و به هندوستان رفتم.

وی بیان کرد: حدود ۱۳ سال در هندوستان بودم. در اکثر نقاط هندوستان فعالیت کردم. تحقیقات خوبی در هندوستان انجام دادم تا تعداد شیعیان و شرایط آنها در این کشور را به دست آوریم. دریافتیم که تعداد شیعیان خوب است و امکانات خوبی هم دارند. در آن زمان بسیاری از پزشکان ایران از هندوستان می‌آمدند. تصمیم گرفتیم سمیناری با حضور شیعیان متمدن نقاط مختلف جهان در کشمیر برگزار کنیم. من مرتب از ایران به هندوستان برای هماهنگی امور رفت و آمد می‌کردم تا اینکه متوجه شدم ساواک پاسپورت من را ضبط کرده است. ساواک به یک شرط به من اجازه رفتن داد. آنها از من خواستند پس از ورود به دهلی و استقبال سفیر ایران، در مراسم کشمیر عکس شاه ایران را نصب کنیم. من قبول نکردم و ممنوع‌الخروج شدم و این نشست برگزار نشد. مدتی بعد انقلاب اسلامی پیروز شد و دوباره به هندوستان رفتم و در آنجا فعالیت خود را ادامه دادم.

حجت الاسلام و المسلمین کرمانی افزود: من و خانواده‌ام به فکر دنیا نبودیم. حتی این خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنم مال من نیست. طلبه های جوان بدانند که نوکر و سرباز یک شخص عظیم هستند. طلاب جوان باید توجه به اخلاق و معنویات را سرلوحه کار خود قرار دهند. عزت دنیا و آخرت طلاب با تقوا توسل به حضرت ولی عصر (عج) است.

در پایان مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان قم از زحمات و فعالیت‌های این مبلغ پیشکسوت  در عرصه تبلیغ قدردانی کرد و از خداوند منان سلامتی و طول عمر ایشان را خواستار شد.

انتهای پیام/۳۱۳/۳۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha