جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام سید حسن حسینی

حوزه/ مسابقات تفسیر نمونه یا نور طلاب و خانواده های آنها ۳۱ شهریورماه به صورت مجازی برگزار می شود.برای حضور در این مسابقه ۷ هزار نفر ثبت نام کرده اند.

حجت الاسلام سید حسن حسینی، مدیر اداره قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به برگزاری مسابقه تفسیر قرآن از دو کتاب نور یا نمونه گفت: از سال گذشته مسابقات زیادی ازسوی این اداره و با پشتیبانی و حمایت بسیار جدی بخش فرهنگی مرکز خدمات حوزه های علمیه و با هدف ترغیب و تشویق طلاب و خانواده های با مباحث معرفتی و آشنایی بهتر با دعا و ادعیه و... برگزار شد که از جمله آن برگزاری مسابقه خطبه فدکیه با حضور ۴ هزار نفر و ثبت نام ۱۵طلبه و خانواده های آنان بود.

وی بیان داشت: در ادامه همان برنامه ها، امسال هم تصمیم گرفته شد مسابقه دیگری با عنوان تفسیر جزء ۲۹ و ۳۰ برای طلاب برادر، سوره نور برای همسران طلاب و سوره لقمان برای فرزندان  البته با طرح و مشارکت ستاد تفسیر و خود استاد قرائتی برگزار شود.

حجت الاسلام  حسینی با بیان این که طلاب و خانواده آنها برای شرکت در مسابقه در انتخاب تفسیر از کتاب تفسیر نمونه یا نور مخیر می باشند، گفت: این آزمون در ۳۱ شهریورماه و با مشارکت حداکثری طلاب و خانواده آنها به صورت مجازی برگزار می شود.

مدیر اداره قرآن و حدیث معاونت تهذیب حوزه های علمیه با بیان این که برای برگزاری این مسابقه از مردادماه به حوزه های علمیه فراخوان داده شده و همه در جریان این مسابقه هستند، عنوان کرد: طلاب و خانواده آنها می توانند از طریق سایت معاونت تهذیب به نشانی tahzib-howzeh.com در زمان اعلام شده وارد مسابقه شوند.

حجت الاسلام حسینی با بیان این که از هر گروه به ۱۱۴ نفر از نفرات برتر جوایزی اهداء خواهد شد، افزود: مهمترین هدف برگزاری مسابقه تفسیر، آشنایی بهتر با قرآن و تفسیر، مطالعه وفهم درست و صحیح آن، انس با قرآن و حدیث و استفاده بهینه از فضای مجازی است.

وی بیان داشت: این اداره در برنامه جدید با برگزاری مسابقاتی مانند تفسیر و .... در تلاش است تا انگیزه فرزندان را به مباحث تفسیری و مطالعه آن بیشتر کند.

برگزاری مسابقه قرآن و حدیث در دهه سوم بهمن در قم

حجت الاسلام  حسینی  بابیان این که در ادامه این برنامه، مسابقه دیگری با عنوان قرآن و حدیث در چندین رشته در دی ماه و بهمن ماه برگزار خواهد شد، گفت: این برنامه در سه مرحله مقدماتی در استانها، نهایی در دهه سوم بهمن در قم و مرحله کشوری برگزار می شود.

۳۱۳/۴۰

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha