جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مرکز مشاوره حوزه علمیه سمنان

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین رستمیان، در افتتاحیه مرکز مشاوره حوزه علمیه استان سمنان، با بیان اینکه مشورت یکی از نیاز های مهم جامعه است، گفت: هیچ کس از مشورت بی نیاز نیست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رستمیان، در افتتاحیه مرکز مشاوره حوزه علمیه استان سمنان و دوره ارشد تربیت اسلامی، به میزبانی سالن اجتماعات آیت الله عالمی مدرسه سفیران هدایت سمنان، ضمن محکوم کردن اهانت به پیامبر اکرم(ص) اظهار داشت: امیدواریم آن کسانی که از روی جهل و نادانی با اسلام و پیامبر اسلام(ص) دشمنی می کنند، سر عقل بیایند و بدانند جدال با اسلام راهی جز نابودی ندارد.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) فرمودند که «هیچ پشتیبانی موثق تر و محکم تر و بهتر از مشاوره نیست»، تصریح کرد: در روایت آمده است که «کسی که دانشی کسب می کند تا برای هدایت و زندگی یک فرد هزینه کند بهترین صدقه محسوب می‌شود».

وی با بیان اینکه مشورت یکی از نیاز های مهم جامعه است، گفت: هیچ کس از مشورت بی نیاز نیست و ابعاد مشورت در حوزه مادی نظیر ساخت خانه و خرید ماشین و ... مشورت در حوزه معنوی نظیر تربیت درست فرزند و برخورد با دیگران و ... است.

حجت الاسلام و المسلمین رستمیان با اشاره به شروط مشورت دهنده بر طبق روایات خاطرنشان کرد: ۴ حد برای مشورت دهنده در روایات ذکر شده است که ۱. انسان با کسی مشورت کند که عاقل باشد. ۲. مشورت دهنده انسان آزاده و متدین باشد. ۳. مشورت دهنده برادرانه و با صداقت باشد. ۴. حفظ اسرار کسی که مشورت می‌گیرد، صورت گیرد و امیدواریم با برگزاری این دوره نقائص و کمبود مشاوره در استان جبران شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha