جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حسن روحانی

حوزه/ رئیس جمهور در مراسم بهره برداری از طرح‌های وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر، شهدای کادر درمان را فداییان سلامت ملت مردم خواند و گفت: مردم باید در فرهنگ زندگی شان بهداشت را بیاموزند و عمل کنند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، پنجشنبه ۲۷ شهریور در مراسم بهره برداری از طرح‌های وزارت بهداشت و جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه نیروی انسانی فعال در حوزه درمان دارای اهمیت بسیاری است و این نیروی انسانی است که خوب درس می‌خواند، می‌فهمد و مهارت پیدا می‌کند تا در روز سختی‌ها فداکاری کند افزود:​ این نیروی انسانی خودش را آماده می‌کند برای آنکه مردم سالم باشند، اما رنج و زحمت بسیار می‌بیند و حتی ممکن است جانش را فدا کند.

رئیس جمهور ادامه داد:​ به همه پرستاران، پزشکان و کادر درمان درود می‌فرستیم و همچنین برای شهدای این دوران هفت ماهه طلب علو درجات می‌کنیم؛ این گروه فدای سلامت ملت عزیزمان شدند.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد یک تحول بزرگ در بخش درمان و بهداشت هستیم، افزود:​ در کنار سخت افزارها مثل تخت، ​ تجهیزات،​ بیمارستان و ...،​ نرم افزارها یعنی فناوری،  دانش، علم، تحقیقات و شرکت‌های دانش بنیان ما به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند؛ در یک بخش برای درمان بیماران و در بخش دیگر در زمینه تحقیقات برای داروی شفا بخش و واکسن فعالیت شبانه روزی صورت می‌گیرد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه امروز تلاش زیادی در هر دو بخش درمان و تحقیقات در سراسر کشور صورت می‌گیرد، اظهار کرد: ان شاءالله ما به نقاط مورد نظر خواهیم رسید؛ من در اینجا از بخش خصوصی هم تشکر می‌کنم. بخش خصوصی  در کنار بخش دولتی فعال هستند و این کار بسیار ارزشمند و مهم است.

 روحانی با تشکر از فعالیت جمعیت هلال احمر، گفت:​ این خانه‌های هلال که امروز هزار و ۴۰۰ خانه از آن‌ها افتتاح شد برای امداد و نجات و حوادث غیر مترقبه بسیار مهم است؛ اگر خانه‌های هلال در سراسر کشور بتوانند آموزش‌های ابتدایی و کمک‌های اولیه را به جوانان، ​ دانشجویان، دانش آموزان و خیران ما یاد بدهد در روز سختی و مبادا می‌بینیم قبل از آنکه امداد گر رسمی ما برسد، ​همه مردم آن شهر یا روستا امدادگر هستند و وارد صحنه می‌شوند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اردوگاه‌های هلال احمر برای جوانان در فصل تابستان می‌توانند برنامه ریزی داشته باشند و به آن‌ها مهارت‌های لازم را بیاموزند افزود:​ این اردوگاه‌ها می‌تواند علاوه بر آموزش نیازمندی‌ها برای جوانان نشاط ایجاد کند.

وی تصریح کرد:​ درست است که در بهداشت و درمان مردم، پزشک و کادر درمان و همچنین دارو و امکانات تشخیصی مهم است، اما فرهنگ مردم اولین مسئله است؛ مردم باید در فرهنگ زندگی شان، بهداشت را بیاموزند و عمل کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha