جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سیده معصومه طباطبایی

حوزه/ رئیس اداره راهبری واحدهای حوزوی حوزه علمیه خواهران گفت: ما باید بتوانیم گنجینه معنوی جنگ را با زبان روز و به کمک رسانه های نوین به نسل جدید بشناسانیم.

سیده معصومه طباطبایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به این که به تعبیر مقام معظم رهبری، جنگ ما یک گنج بود، اظهار داشت: هنر ما باید این باشد که از این گنجینه عظیم به خوبی استخراج کرده و به این وسیله مردم و نسل جوان را با مفاهیم نابی چون ایثار و شهادت، از خودگذشتگی، اخلاص و کار برای رضای خدا و ... آشنا کنیم.

وی افزود: واقعیت آن است که آحاد ملت در دوران دفاع مقدس خود را جزیی از یک کل به هم پیوسته می دانستند و لذا نسبت به کشورشان احساس تکلیف می کردند و در این بین رزمندگان و شهدا و خانواده های آن ها بیش از سایرین نسبت به حفظ و دفاع از انقلاب و نظام و میهن احساس مسئولیت و تکلیف داشتند و لذا ایثار و از خودگذشتگی این ها قابل قیاس با دیگران نیست.

محقق و پژوهشگر حوزوی همچنین گفت: این روح هویت جمعی در عرصه مقاومت در برابر دشمن در سایه لبیک به ندای امام راحل باعث خلق حماسه های فراوان و ماندگاری در دوران هشت ساله دفاع مقدس شد و خدمت مردم در عرصه و جبهه های گوناگون باعث شد که کشور با وجود سخت ترین فشارها و تحریم ها اداره شده و در ضمن از جبهه ها نیز حمایت به عمل آید.

وی بیان داشت: بعد از جنگ تحمیلی، تا حدودی آرمان های انقلابی کمرنگ شد و ما در شرایط کنونی و در گام دوم انقلاب به شدت نیاز داریم که به همان ارزش ها و آرمان ها بازگردیم چرا که رمز عزت و اقتدار ما تأکید بر روحیه دینی و انقلابی و مقاومت در برابر مستکبرین و زورگویان عالم است.

وی در ادامه با بیان این که دفاع مقدس و انقلاب اسلامی به طور کلی ریشه در فرهنگ عاشورا دارد، گفت: همان طور که یاران عاشورایی سیدالشهدا(ع) در دفاع از دین و ولایت از همه چیز خود گذشتند، رزمندگان و شهدای ما نیز حقیقتاً این گونه بودند چرا که درس از کربلا و عاشورا آموخته بودند و در راه امام حسین(ع) خود را فدایی کردند.

طباطبایی افزود: در دفاع مقدس به تأسی از آیات نورانی قرآن و کلام اهل بیت(ع) مردم ما به میدان جهاد آمدند و خانواده های شهدا نیز به تأسی از حضرت زینب (س) بعد از شهادت عزیزان خود، جلوه های صبر و استقامت را از خود بروز دادند.

وی ابراز داشت: آن چه در این برهه خاص بسیار لازم و ضروری است است که ما باید مؤلفه ها و شاخصه های فرهنگ دفاع مقدس را در جامعه ترویج کنیم و به ویژه نسل جدید را در مسیر ولایتمداری و دفاع از دین و انقلاب بر این اساس آماده کنیم. واقعیت آن است که مردم ما فطرت پاک و همراه و همدلی دارند اما گاهی برخی سختی ها و مشکلات مثل  گرانی ها باعث می شود یک مقدار غفلت هایی صورت گیرد اما وقتی فطرت پاک آن ها را با حقایق ناب اسلام و انقلاب آشنا کنیم، جذب این مسایل می شوند.

رئیس اداره راهبری واحدهای حوزوی حوزه علمیه خواهران در خاتمه افزود: ما باید نسل جدید را با زبان روز و بهره گیری از رسانه های نوین و از جمله ظرفیت های فضای مجازی با حقایق انقلاب و دفاع مقدس آشنا کنیم، کما این که مقام معظم رهبری نیز تأکید بر استفاده از ابزارهای روز دارند تا به این وسیله باورهای دینی و اعتقادی به خصوص آرمان های دفاع مقدس را به جوان ها بشناسانیم.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha