پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراسم معارفه

حوزه/ در مراسمی از تلاش های حجت الاسلام سید کامل رضایی تقدیر و حجت الاسلام آیت زارع به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه امام صادق(ع) شیراز معرفی شد

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، عصر شنبه 29 شهریور، در مراسم معارفه مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) شیراز، ضمن تسلیت ایام اسارت اهل بیت(ع)، مدارس علمیه را پس از مشاهد مشرفه و مساجد جزو نورانی ترین نقاط زمین دانست و اظهار داشت: مدارس علمیه مهد تعلیم و تعلم است.

وی ادامه داد: مدارس علمیه جایگاه تهذیب نفوس است،  مکانی که جایگاه تدریس علوم اسلامی است و افرادی که با این نیت وارد آن می شوند تا تعلم علوم دینی و توحیدی با نیت معرفت الله و رسیدن به مقامات معرفتی را پیدا کنند با اینکه هیچکدام از ما معصوم نیستیم، اما باز هم برترین صنف بندگان خدا را باید در این مکان ها جستجو کنیم.

مدیر حوزه علمیه فارس با تصریح اینکه علمای شیعه مرزبانان عقیدتی هستند، عنوان کرد: علمای شیعه پاسداران فرهنگی هستند؛ کجای عالم می توان چنین چیزی را تجربه کرد.

وی با بیان اینکه برای عالم شدن مشکلات بسیاری را در پیش داریم، افزود: مشکل معیشتی طلاب از بسیاری اقشار بیشتر است، اما اگر دل به درس بدهیم متکفل روزی خداوند است؛ طلاب فشار اجتماعی هم دارند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه فارس گفت: مشکلات بسیاری از جمله فشار معیشتی، اجتماعی و درس و بحث داریم، اما با همه این ها مفتخریم در جایی قرار گرفته ایم که ارزش بالایی دارد؛ اگر یک لحظه غافل شویم ممکن است نعمت را از ما بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین استوار در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب نیز مطرح کرد: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب، چهل ساله دوم را مرحله خود سازی انقلاب، جامعه پردازی و تمدن پردازی شمردند جامعه پردازی که همان پروش جامعه است، قبل از دانشگاه رسالت حوزه علمیه است.

مراسم معارفه مدیر مدرسه علمیه امام صادق(علیه السلام) شهر شیراز با سخنرانی آیت الله ملک حسینی مسئول مدرسه و حجت الاسلام و المسلمین استوار میمندی مدیر حوزه علمیه استان برگزار شد.

در این مراسم از زحمات حجت الاسلام سید کامل رضایی تقدیر و حجت الاسلام آیت زارع به عنوان مدیر جدید مدرسه علمیه امام صادق(ع) شیراز معرفی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha