شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ دیدار  اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با نماینده ولی فقیه خراسان شمالی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که نسل جدید با نسل قبلی گسست پیدا نکند، گفت: دشمن تلاش می‌کند بین نسل جدید و نسل دفاع مقدس گسست به وجود آورد تا پیام‌های دفاع مقدس به نسل جدید منتقل نشده و آن دوران نورانی بازخوانی نشود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امروز در دیدار مسئولان و اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان، به تبیین ویژگی‌های رزمندگان و شهدای دفاع مقدس پرداخت.

امام‌جمعه بجنورد با بیان اینکه نخستین ویژگی شهدای ما در دفاع مقدس اخلاص بود که همین امر هم سبب ماندگاری آن‌ها شد، ادامه داد: معلم رزمندگان ما امام بود، امامی که پایه انقلاب و نهضت را بر اخلاص گذاشت و همواره تأکید می‌کرد تلاش کنید همه کارهای شما رنگ خدایی و پشتوانه اخلاص داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه نام و نان به درد انسان نمی‌خورد، بلکه باید نزد خداوند عزیز باشیم و رمز آن هم اخلاص است، افزود: شهادت بدون اخلاص نصیب کسی نمی‌شود و کسی که شهید می‌شود ابتدا خالص شده و بعد شهید می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه دومین ویژگی رزمندگان، صداقت بود، گفت: صداقت یعنی عمل ما گفتار ما را تأیید کرده و کار ما با حرف ما یکی باشد، به‌گونه‌ای که این دو مؤید همدیگر باشند.

وی با بیان اینکه رزمندگان ما صداقت را به اوج رساندند، زیرا بر سر پیمانی که با خدا و ولایت بسته بودند، ماندند، تصریح کرد: ملت ما هم به جمهوری اسلامی آری گفت و به انقلاب و نظام رأی داد و بر سر این پیمان خویش ایستاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه صداقت مردم این انقلاب را هم در دفاع مقدس و هم بعد از آن پیش برد، گفت: مردم در دفاع از انقلاب و نظام از مسئولان جلوتر هستند به‌گونه‌ای که هر جا نیاز داشت به صحنه دفاع از انقلاب آمدند و صداقت خود را اثبات کردند.

امام‌جمعه بجنورد افزود: امیرالمؤمنین (ع) در خطبه ۵۶ نهج‌البلاغه در مقایسه یاران پیامبر با یاران خود، می‌فرماید: ما در کنار رسول خدا بودیم، پدران و فرزندان و عموهای خود را به امر حق می‌کشتیم و این مسئله جز بر ایمان و تسلیم و حرکت در راه راست و شکیبایی بر سوزش الم و کوشش ما در جهاد با دشمن نمی‌افزود و مردی از ما و مردی از دشمن چون دو شیر نر با هم درمی‌افتادند و درصدد برآوردن جان یکدیگر بودند تا کدام یک از آن دو جام مرگ را به کام دیگری بریزد. یک بار ما بر دشمن پیروز می‌شدیم و یک بار دشمن بر ما، چون خداوند راستی ما را دید دشمن ما را سرکوب کرد و یاری خود را بر ما فرو فرستاد.

وی اضافه کرد: جان‌مایه پیروزی در میدان نبرد در صدر اسلام صداقت بود و همین جوهر و گوهر به ارث رسید، به‌گونه‌ای که رزمندگان ما با همین پایمردی و صلابت خود ایستادند و جبهه حق به پیروزی رسید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اخلاص در نیت و صداقت در عمل پیام شهدا و جهادگران دفاع مقدس و مدافعان حریم و حرم و شهدای محراب و سلامت و امنیت است؛ شهدا این امانت را به ما سپرده‌اند و باید آن را به نسل‌های آینده منتقل کنیم.

وی با تأکید بر اینکه باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی و اقدام کنیم که نسل جدید با نسل قبلی گسست پیدا نکند، افزود: دشمن تلاش می‌کند بین نسل جدید و نسل دفاع مقدس گسست به وجود آورد تا پیام‌های دفاع مقدس به نسل جدید منتقل نشده و آن دوران نورانی بازخوانی نشود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: در مقابل، هفته دفاع مقدس می‌خواهد به نسل جدیدی که امام و جنگ تحمیلی را ندیده‌اند تأکید کند که این قطعه نورانی را فراموش نکنند تا روحیه جهادی و انقلابی در کشور همچنان پررنگ بماند و راه آن مردان مرد تداوم یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha