جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تجهیز اموات کرونایی

حوزه/ از شیعیان انگلستان گرفته تا فرمانده هوا و فضا خواستار فیلم آموزشی تغسیل، کفن و دفن اموات کرونایی تولید شده در خبرگزاری حوزه بودند.

حجت الاسلام امیر بهاالدین علایی نژاد، مسئول آموزش ستاد ترویج احکام، که به عنوان کارشناس در تولید فیلم آموزشی ویژه غسالان جهادی حاضر شده بود در گفت و گو با  خبرگزاری حوزه، در خصوص استقبال نهادهای مختلف کشور از فیلم آموزشی تغسیل و کفن و دفن بیماران کرونایی تولید شده در خبرگزاری حوزه  گفت: با توجه به فرا گیری بیماری کرونا از اواخر بهمن ماه ۱۳۹۸در کشور که منجر به  مرگ میر عده ای از هموطنان شده و همچنان می شود، که متاسفانه در ابتدا به خاطر وحشتی که از این ویروس ناشناخته  به وجود آورده بودند، فوتی ها بدون غسل و کفن دفن می شدند که طلاب و فضلای حوزه احساس تکلیف نموده و پای کار آمده و به صورت جهادی در آرامستان ها برای تجهیز اموات حاضر شدند.

با توجه به نیاز آشنایی طلاب حاضر در آرامستان ها به نحوه تغسیل بیماران کرونایی، تصمیم بر این گرفته شد که فیلم آموزشی تجهیز اموات آماده و در اختیار آرامستان ها و نهادهای کشور قرار داده شود که ما این کار را به همت خبرگزاری حوزه  انجام دادیم.

بعد از تهیه و آماده شدن فیلم آموزشی تغسیل، کفن و دفن میت، حجت الاسلام والمسلمین طاهری نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی قم  یک نسخه از آن را گرفته و در اختیار همه نمایندگان این دانشگاه در داخل کشور قرار داد به گونه ای که این فیلم در همه دانشگاه های علوم پزشکی کشور به نمایش درآمد.

همچنین بخش بین الملل جامعه الزهرا(س) نیز این فیلم را از ما گرفته و برای فارغ التحصیلان این مرکز در خارج از کشور ارسال کرده  و در آنجا نیز به نمایش درآمد.

آرامستان های کل کشور نیز از این فیلم و ساخت برنامه هایی از این دست استقبال خوبی کردند و در تهران، مشهد و سایر آرامستان های کشور این فیلم برای پرسنل آنجا به نمایش درآمد.

همچنین یکی از اساتید حوزه که ریاست دانشگاه اصول دین را برعهده دارد این فیلم را از ما گرفت و با درج زیرنویس انگلیسی برای کشور انگلستان و شیعیان آنجا فرستاد.

از دفتر سردارحاجی زاده فرمانده هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز تماسی با بنده گرفته شد و به درخواست خودشان یک نسخه از این فیلم در اختیار آنان قرار داده شد.

ستاد ترویج احکام و موضوع شناسی احکام فقهی نیز این فیلم را از ما گرفته و برای کلیه طلابی که در مرکز تخصصی تبلیغ مشغول به تحصیل هستند و همچنین برای طلاب طرح هجرت به نمایش درآوردند به گونه ای که در روستاها و شهرستان های مختلف این فیلم آموزشی به نمایش درآمد.

همچنین تعداد بسیار زیادی پیامک از جاهای مختلف برای بنده ارسال شد و از تهیه این فیلم استقبال کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha