جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین عبادی

حجت الاسلام و المسلمین عبادی با اشاره به اینکه کار شما(طلاب و روحانیون) ایجاد عقیده پاک، توحیدی، الهی و اصلاح نیات اشخاص است، گفت: حیات جامعیت بشریت در این است که قلب ها و عقیده ها اصلاح گردد.

به گزارش "خبرنگار حوزه" در بیرجند، حجت الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، پیش از ظهر امروز در نشست بصیرتی طلاب و روحانیون که به مناسبت هفته دفاع مقدس در مدرسه تخصصی حضرت امیرالمومنین(علیه السلام) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: بزرگان می گویند انسان به دلیل اینکه متفکر خلق شده است، خواه و ناخواه برداشتی از حیات دارد و به عنوان یک جهان شناسی، بقیه زندگی اش به صورت خودکار بر اساس آن تنظیم می شود و این اجتناب ناپذیر است.

وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) که می فرمایند " الْإِیمَانُ تَصْدِیقٌ بِالْجَنَانِ وَ إِقْرَارٌ بِاللِّسَانِ وَ عَمَلٌ بِالْأَرْکَان"، افزود: ایمان یعنی اینکه آنچه شخص به عنوان عقیده در دل دارد و همچنین صحبت ها، فریاد، عمل، برخورد، سیاست، اخلاق و رفتارش بر اساس ایمان تنظیم شده باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطر نشان کرد: در دنیا هیچ کاری ارزشمندتر از آنچه که شما طلاب و روحانیون به آن شاغل هستید وجود ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی تصریح کرد: کار شما(طلاب و روحانیون) ایجاد عقیده پاک، توحیدی، الهی و اصلاح نیات اشخاص است. باید به این نکته نیز توجه کرد که دیگرانی با فکری دیگر، آلودگی و درندگی، بیکار ننشسته اند و همواره در جهت تخریب افکار دیگران و مانع ایجاد کردن در جلوی راه شما عمل کرده و می کنند.

امام جمعه بیرجند ادامه داد: اگر در طول تاریخ بررسی شود، مشاهده می کنید آنچه که در راه حق یا باطل، درست یا نادرست و عدل یا ظلم، کارساز است، جوهره ی عقیده می باشد، بنابراین حیات جامعه بشری در این است که قلب ها و عقیده ها اصلاح گردد.

وی ابراز داشت: " مِدادُ الْعُلَماءِ افْضَلُ مِنْ دِماءِ الشُّهَداء " یعنی اگر علمای راستین نبودند، مقام شهادت با این عظمت، نصیب اشخاص نمی شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی مطرح کرد: اینکه در طول تاریخ و در دوران های مختلف پیامبران، همواره ستمگران و سلاطین ظلم و خلفای جور سعی می کردند که علمای شایسته دینی را یا به شهادت برسانند و یا منزوی کنند، به خاطر این بوده است که از بیداری افراد در هراس بودند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: قطعا هیچ وقت اسماء، القاب، لذت های کاذب و ... بر روی شما تأثیر نمی گذارد.

وی گفت: به همان اندازه ای که کار شما در بُعد مثبت بسیار مهم است، اما اگر در جهت منفی پیش برود، بدترین می شود، لذا اگر قلب اصلاح شود همه‌ی کارها اصلاح می گردد، اما اگر قلب فاسد شود همه چیز را فاسد می کند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان گفت: خداوند به شما قوت دهد و ان شاءالله نتیجه نهایی این حرکت، ظهور صاحب اصلی انقلاب حضرت مهدی(عج) باشد که دنیا را از شرّ این حیوان های متمدن نما نجات دهد.

انتهای پیام/ب

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha