سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دادسرشت تهرانی

حوزه/ مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با سخنرانی نماینده جامعة المصطفی العالمیة در پاکستان برگزار شد.

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری حوزه، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس باحضور و سخنرانی نماینده جامعة المصطفی العالمیة در پاکستان حجت الاسلام والمسلمین دادسرشت تهرانی در دفتر نمایندگی پاکستان برگزار شد.

در این مراسم که معاونین و کارمندان دفتر حضور داشتند نماینده جامعة المصطفی در سخنان خود با استناد به آیه وَذَکِّرْهُم بِأَیَّامِ اللَّهِ  تذکر و یادآوری را اصل مهم در تربیت شمرد و ذکر داستان قوم بنی اسرائیل را برای عبرت گرفتن دانست.

وی ۸ سال دفاع مقدس را تحقق و تجسم آیات قرانی بر شمرده و گفت که خیلی از آیات الهی در این هشت سال برای ما تجلی کرده و ما به چشم خود آنها را دیده ایم، به عنوان مثال خداوند عالم در قرآن می فرماید: إِنْ یَکُنْ مِنْکُمْ عِشْرُونَ صَابِرُونَ یَغْلِبُوا مِائَتَیْنِ  هرگاه بیست نفر با استقامت از شما باشند، بر دویست نفر غلبه می‌کنند، خداوند عالم در بدر برای کمک مسلمان ها فرشته ها را فرستاد، ما بدر را ندیدم اما در بدر ایران این نزول ملائکه را دیدیم  و دیده ایم که چگونه یک گروه کوچک و دست خالی با نصرت الهی پیروز شد.

وی خاطر نشان کرد که ۸ سال دفاع مقدس در جوان ها یک تحول ایجاد می کرد که مسجد هم نتوانست این کار را بکند، یعنی جبهه به مدرسه انسان سازی تبدیل شده بود. 

حجت‌الاسلام والمسلمین دادسرشت گفت: با استناد به فرامین مقام معظم رهبری یکی از رازهای موفقیت این جبهه، ایمان امام راحل (ر) به وعده های الهی بود، إِن یَنصُرکُمُ اللَّهُ فَلا غالِبَ لَکُم ،وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا، إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ.

نماینده جامعة المصطفی در پاکستان ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند همین که جنگ شروع شد من را در جلسه نیروی دفاع خواستند و گفتند که هواپیمای جنگی که ما داریم بیش ازچند روز کار نمی کنند باید این مطلب به امام بگوید. ایشان خدمت امام رسیدند و تمام نکات را به ایشان گفتند. حضرت امام با یقینی که به وعده های الهی داشتند فرمودند به آنها بگوید تلاش خود شان را بکنند. به همین خاطر وقتی جنگ تمام شد حضرت امام فرمودند خدا وند عالم یکی از درب‌های بهشت را بر ما بست (إِنَّ الْجِهَادَ بَابٌ مِنْ أَبْوَابِ الْجَنَّةِ)

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بالاتر این که وقتی جنگ شروع شده بود ما ضعیف بودیم اما وقتی جنگ تمام شد ما احساس قدرت کردیم در همین جنگ خیلی از سلاحهای جنگی را ساختیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha