جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه انبارالوم:

امام جمعه انبارالوم گفت: نظام جمهوری اسلامی زمانی قدرت صدام را از بین برد که «مقاومت» را به عنوان مدل عملی سیاست ورزی خود تعریف کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرگان، حجت الاسلام جلیل دماوندی، در جمع طلاب و کارکنان مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) شهر انبارالوم با توجه به تقارن آغاز سال تحصیلی با چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس بیان کرد: هشت سال دفاع مقدس، آزمونی بزرگ برای اثبات قدرت ایمان، حقانیت و پایداری پیروز ملت ایران است، روزهای حساس و سرنوشت ساز دفاع مقدس، سرشار از حماسه آفرینی ­ها و سلحشوری­ های بهترین و دلاورترین فرزندان این امت است.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس مفهوم عینی-عملی مقاومت را شکل داده است، خاطرنشان کرد: اگر سه دهه از اتمام جنگ تحمیلی عراق بر جمهوری اسلامی ایران گذشته است، اما ابعاد بسیاری از این پدیده هشت ساله همچنان نامکشوف باقی مانده است.

امام جمعه انبارالوم معتقد است: نظام جمهوری اسلامی زمانی قدرت غالب صدام را از بین برد که «مقاومت» را به عنوان مدل عملی سیاست ورزی خود تعریف کرد.

حجت الاسلام دماوندی ابراز کرد: هشت سال دفاع مقدس، حدیث ماندگار پایداری، دلاوری و فداکاری ملتی است که در راه دفاع از مکتب، انقلاب و میهن اسلامی خویش، قله­های بلند رشادت و شهادت را درنوردیدند و دشمن را در رسیدن به اهداف خود ناکام گذاشت.

وی گفت: تحمیل جنگ هشت ساله به ایران، دومین موج اتحاد و حرکت مردمی را در پی داشت که برای آزاد زیستن، بهای بسیار پرداخته بودند و با ایمان­ خود چنان به مبارزات، بُعد معنوی بخشیدند که از دل مرارت های بی شمار جنگ، ارزش هایی چون شرافت، ایمان، عشق، شجاعت، تدبیر و ایثار تبلور یافت.

امام جمعه شهر انبارالوم افزود: اگرچه مرزهای جنوب و غرب کشور تا دیرزمانی به قربانگاه پاک ترین فرزندان این دیار تبدیل شد، ولی ایمان و قدرت روح والای آنان، این خاک را به مکانی مقدس تبدیل کرد که تا امروز سایه حضورشان در آنجا موج می زند و خاک، عطر خود را از وجود آنان وام دارد.

حجت الاسلام دماوندی اذعان کرد: حوزه علمیه بار سنگین بازگرداندن مردم به فطرت و مراقبت بر رشد فکری مردم را بر عهده دارند تا مردم براساس فطرت پاک­شان، شکوفا شده و از مسیر خارج نشوند؛ بر این اساس، در مناطق مختلف کشور هر کدام از حوزه‌ها کارهای ویژه‌ای دارند.

وی اظهار کرد: باید از منابع تحصیلی بهره بریم که نادیده گرفتن صرف و نحو و منطق و دانش‌های ریشه‌ای به حوزه ضرر می رساند؛ تجردی که بر پایه سنت نباشد، عاقبت بخیری ندارد.

امام جمعه انبارالوم بر فراگیری خوب دروس تأکید کرد و افزود: برای ورود در عرصه‌های فرهنگی عجله نکنید زیرا باید فهم عمیقی از دین داشت.

حجت الاسلام دماوندی با اشاره به انتظار جامعه از حوزه‌های علمیه و بیان اینکه حوزه مادر نظام است، گفت: در شرایطی که استکبار جهانی بر مردم و نظام، جنگ سرد و فقر اقتصادی را تحمیل کرد، حوزه های علمیه وظیفه بسیار سنگینی بر دوش دارند.

وی با توصیه بر اینکه حوزه ها باید روحیه امید و قدرتمند کردن مردم در مقابل بدخواهان و دشمنان را ایجاد کنند، اضافه کرد: حوزه‌های علمیه باید با همفکری و تدبیر یکدیگر، مشکلات مردم را رفع کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha