جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نماینده رهبر انقلاب در سوریه

اختصاصی / بر اساس شنیده‌های حوزه‌نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین حمید صفارهرندی که پیش از این نیز سابقه معاونت فرهنگی در دفتر مقام معظم رهبری در کشور سوریه را بر عهده داشته به عنوان نماینده جدید ولی فقیه در این کشور معرفی و جایگزین حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری خواهد شد.

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه از انتصاب قریب الوقوع حجت‌الاسلام والمسلمین حمید صفارهرندی به نمایندگی ولی فقیه در کشور سوریه خبر داد.  
هم‌اینک حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی اشکذری این سمت را عهده دار است و روز گذشته نیز خطبه جمعه را در حرم حضرت زینب سلام الله علیها ایراد کرد.
پیش از این شخصیت‌هایی چون آیات سید مجتبی حسینی  و سید یوسف طباطبایی‌نژاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در کشور سوریه را بر عهده داشتند که هر کدام هم اینک به ترتیب نمایندگی ایشان در کشور عراق و استان اصفهان را عهده‌دارند.
البته مطلب فوق یک گمانه‌زنی رسانه‌ای است و خبر قطعی بعد از حکم انتصاب و اعلامِ رسمی از سوی رهبر معظم انقلاب خواهد بود.

آشنایی اجمالی «صفار هرندی»
حجت الاسلام والمسلمین صفار هرندی متولد سال ۱۳۳۹ تهران است. سابقه تحصیل در  رشته علوم آزمایشگاهی دانشگاه اصفهان را داراست اما از اوایل انقلاب تحصیل در حوزه علمیه قم را آغاز کرد و در دورس خارج فقه، اصول اساتید چون مرحوم آیت الله العظمی فاضل لنکرانی و آیت الله العظمی سبحانی و نیز درس تفسیر آیت الله العظمی جوادی آملی شرکت کرد.
وی سابقه تدریس در جامعة الزهراء، جامعة المصطفی(مرکز جهانی علوم اسلامی) را داشته و از فعالان جنبش دانشجویی در ایام شکل گیری انقلاب فرهنگی به شمار می‌رود.
صفار هرندی مدتی از سوی سازمان حوزه ها و مدارس علمیه خارج از کشور به عنوان مدیر حوزه علمیه ماداگاسکار(مدرسه امام جعفر صادق علیه السلام) مشغول به کار شد و مدتی نیز مسؤولیت اداره شرق و جنوب آفریقا در همین سازمان را بر عهده داشت.
مدیریت حوزه علمیه ساحل عاج (معهد اهل البیت علیهم السلام) و همچنین معاونت فرهنگی و آموزش دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در کشور سوریه از دیگر مسئولیت‌های «صفار هرندی» است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    0 1
    خبرگزاری حوزه چرا از واژه شیخ استفاده نمی کند ؟! در نام بردن این واژه مرسوم و تکریمی را وا ننهیم . ایدکم الله تعالی .