جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت‌الاسلام راجا ناصر عباس جعفری-دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری، دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، اهل سنت را برادر و روح شیعیان دانست و گفت که در روز اربعین سید الشهدا  ما اتحاد و وحدت را نشان خواهیم داد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین راجا ناصر عباس جعفری، دبیر کل مجلس وحدت مسلمین پاکستان، اهل سنت را برادر و روح شیعیان دانست و گفت که در روز اربعین سید الشهدا ما  اتحاد و وحدت  را نشان خواهیم داد.

دبیرکل مجلس وحدت مسلمین پاکستان افزود: روز اربعین حسینی دنیا خواهد دید که روابط اجتماعی و خانوادگی چند صد ساله شیعی و سنی با یکدیگر هنوز هم مثل همیشه زنده است، تاریخ نشان داده است که شیعه و سنی در خانه های یکدیگر بزرگ شده اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین راجا ناصر جعفری تاکید کرد: نیروهایی سخت تلاش می کنند اختلافات مذهبی ما را به نفرت تبدیل کنند، آنها قصد ایجاد فضای تقابل در خیابان های پاکستان را دارند. اعتراضاتی که به نام ناموس صحابه آغاز شده اکنون نه تنها به تکفیر ختم می شود بلکه در این تظاهرات منافقانه نیز شروع به سردادن سخنان کفرآمیز علیه مولایمان حضرت علی (ع) و تمجید از یزید شده است.

دبیرکل حزب وحدت مسلمین خاطر نشان کرد: این گروهها دستور کار را از کجا می گیرند؟ اهل سنت فهمیده اند، به همین دلیل افراد هوشیار متعلق به اندیشه اهل سنت بلافاصله از آنها جدا شده اند.

وی گفت: هیچ یک از عاشقان پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم نمی تواند به شعار یزید زنده باد تعلقی داشته باشد.

وی با بیان اینکه نسل کشی شیعه مدتی است ادامه دارد گفت: نسل کشی شیعه سه دهه است که در این کشور جریان دارد، حضرتِ فاطمه زهرا سلام الله علیها مورد توهین قرار گرفته اند، اما ما هرگز اقدام فردیِ هر مکتب خاص را به هیچ فرقه ای پیوند نداده ایم. هر زمانی که در مورد گروه های تکفیری و احزاب ممنوعه صحبت می کنیم، عده ای برای هدف قرار دادن صلح و امنیت ملی کشور برنامه‌های یهودیان را دنبال می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر عباس جعفری افزود: مکاتب شیعه و سنی باید تفکر خود را گسترش دهند، به جای اینکه در مورد مسائل مختلف نگاه سطحی بکنیم ، لازم است جنبه های مختلف آن را در حوزہ شرایط جهانی درک کنیم.

وی ادامه داد: نیروهای شیعی و سنی مانند یک سپر محکم در برابر دشمنان کشور باقی بمانند، در این راستا، همه جوانان، بزرگان، نویسندگان، عالمان شیعی و سنی نقش خودشان را ایفا کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha