جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در نشست پیشکسوتان دوران دفاع مقدس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور گسترده روحانیون در جبهه ها، جنگ روانی دشمنان اسلام را خنثی می کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه در تبریز، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم، در نشست پیشکسوتان روحانی دفاع مقدس با اشاره به حضور گسترده روحانیون و علمای عظام در جبهه های جنگ، بیان کرد: روحانیان بسیاری دوش به دوش سایر رزمندگان با دشمنان اسلام می‌جنگیدند، این حضور جنگ روانی دشمنان اسلام را که روحانیون را هدف قرار داده بودند خنثی می‌کرد.

امام جمعه تبریز امر مهم تبلیغ را یکی از کارکردهای مهم روحانیت خواند و گفت: بیان عقائد و احکام و مسائل خاصی که در جبهه به وجود می آمد. همواره روحانیت مورد مراجعه رزمندگان بودند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم در ادامه با یاد روح خیل شهیدان روحانی، گفت: شور و شوق روحانیون به جهاد و عشق به جبهه و از حضور آنان به عنوان رزمنده در خطوط مقدم نبرد مشخص است روحانیون به صورت گمنام در جبهه حضور پیدا می کردند چرا که آنان در حلقه درس عرفا مشق عشق می کردند.

وی ادامه داد: رزمندگان روحانی را می توان به حق مصداق این آیه شریف دانست «أَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم»؛  سیمای آنان شادب و بشاش بود و روحیه دادن فریضه ای بود که به حق از عهده آن خوب برمی آمدند.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha