شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 921177
۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶
تجدید میثاق با شهدا شیخ الاسلام

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا در جمع طلاب مدرسه شیخ الاسلام گفت: شهدا در بالاترین درجه کمال و حیات انسانی قرار دارند و این باید الگوی شما جوانان طلبه قرار بگیرد تا بتوانید ادامه دهنده راه شهدا باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، به مناسبت هفته دفاع مقدس صبح امروز طلاب و اساتید مدرسه علمیه شیخ الاسلام با حضور در تپه نورالشهدا و در جوار گلزار شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس، با آرمان های شهدا تجدید میثاق کردند.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا بیان کرد: توفیق پیدا کردم که امروز به زیارت شهدای گمنام و در جمع شما طلاب و اساتید مدرسه علمیه شیخ الاسلام باشم.

وی افزود: اگر امروز امنیت بر جامعه حاکم است، سهم رشادت‌های شهدای دوران دفاع مقدس در آن بسیار زیاد است و این عزیزان در این راه جان خود را نثار کردند تا امنیت و آسایش برای من و شما ایجاد شود، لذا وظیفه ما نیز ادامه دادن راه آنان است.

مدیر حوزه علمیه قزوین عنوان کرد: شهدا و رزمندگان ما در ۸ سال جنگ نابرابر، ‌با کمترین امکانات و با شجاعت در برابر دشمنی که دارای بهترین امکانات و تجهیزات جنگی بود، ایستادگی کرده و ذره‌ای از خاک کشور را به دشمن ندادند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا اظهار کرد: از تقوا، ایثار و استقامت این عزیزان برای دفاع از مملکت و خدمت به مردم درس خواهیم گرفت و همه ما باید تلاش کنیم تا با پیروی از آرمان های شهدا و انقلاب خدمتگذاری صادق برای مردم باشیم

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان اینکه شهدا حق حیات مادی و معنوی بر ما دارند، تصریح کرد: این عزیزان در بالاترین درجه کمال و حیات انسانی قرار دارند و این باید الگوی شما جوانان طلبه قرار بگیرد تا بتوانید ادامه دهنده راه شهدا باشید.  

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا به موضوع تقوا پرداخت و بیان کرد: اگر انسان تقوا نداشته باشد هرگز به سلامت به مقصد نهایی نخواهند رسید، همانگونه که اتومبیل  بی ترمز به مقصد نمی رسد.

وی ادامه داد: تقوا یعنی خویشتن داری و کنترل نفس که انسان بتواند کجا بایستد و کجا حرکت کند، اما ورع فراتر از کنترل نفس و فوق تقوا است ورع بدان معناست که انسان از موارد شبهه ناک نیز پرهیز کند.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: شهدای جوان و نوجوان در دوران دفاع مقدس از تقوا فراتر رفته و اهل ورع بودند و حتی از اعمال شبهه ناک که احتمال گناه هم در آن اعمال می رفت پرهیز می کردند صفتی که امروز ما طلاب نیز باید به آن آراسته باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha