چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تصاویر/ بازدید حجت السلام والمسلمین فرحانی از خبرگزاری حوزه

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت:ما احساس می کنیم نگاهی که حوزه ی امروز به آن نیازمند است نگاه امام خمینی(ره) با قرائت رهبر معظم انقلاب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی، امروز در حاشیه بازدید از رسانه حوزه در نشستی با مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه گفت: بحمدالله نگاهی نو و توأم با عمق در رسانه رسمی حوزه حاکم است.

ببینید:

تصاویر/ بازدید حجت الاسلام والمسلمین فرحانی مسئول دبیرخانه دائمی دستاوردهای حوزه از رسانه رسمی حوزه

بازدید مسئول دبیرخانه دائمی دستاوردهای حوزه از خبرگزاری حوزه

ویژه نامه «طلبگی به سبک خامنه ای» بزودی منتشر می شود

وی افزود: بنده در طی بازدیدی که از خبرگزاری حوزه داشتم از دیدن این همه تلاش جهادی به وجد آمدم که این تلاش ها هم عالمانه و هم با نگاه نو و قابل استفاده است.

مسئول دبیرخانه دائمی دستاوردهای حوزه و گرامی داشت یکصدمین سالگرد تأسیس حوزه علمیه قم بیان داشت: ما احساس می کنیم نگاهی که حوزه ی امروز به آن نیازمند است نگاه امام خمینی(ره) با قرائت رهبر معظم انقلاب است.

وی گفت: فقه امام خمینی را مقام معظم رهبری به فقه اصغر، اوسط و اکبر تفسیر کرده اند و فقه اکبر را فلسفه دانسته اند،  ولی این نه با نگاه فلسفی بلکه با نگاه امتدادی است؛ مقام معظم رهبری نگاه امتدادی را از نگاه فلسفی و حتی با فلسفه مضاف جدا می دانند.

حجت الاسلام والمسلمین فرحانی خاطرنشان کرد: بنده آراء مقام معظم رهبری را دسته بندی کرده ام و گفته ام این نگاه امتدادی ممکن است فقه اوسط ما را که دستگاه استنباط است تشکیل دهد و سپس به وسیله آن بتوانیم برویم سر متن از قبیل تفسیر، کتاب و سنت و در ابعاد مختلف استنباط را ساماندهی کنیم.

وی افزود: به همین خاطر در مدرسه تحت اشراف بنده یک معاونت دانشگاهی با شعار «امتداد حکمت» راه اندازی کردیم که در حاضر در حدود 400 طلبه در آن مشغول به فعالیت های علمی هستند و با ارتباطاتی که با دانشگاه های مهم کشور گرفته ایم 40 دانشگاه را تحت سرویس علمی قرار داده ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: این افراد نگاه امتدادی را دارند دنبال میکنند و این نگاه از دو نگاه فلسفی و اصولی جداست.

وی خاطرنشان کرد: در حدود سی سال پیش مقام معظم رهبری در قم فرمودند، تمدن اسلامی مانند هر تمدن دیگر به دو عنصر نیازمند است که یکی از آن ها تولید فکر و دیگری پرورش انسان است و هردو را نیز حوزه علمیه باید انجام دهد؛ از نگاه ایشان تولید فکر مقدم بر تولید علم است و اگر نشود فکر تولید کرد نمی توان علم و فناوری را مدیریت نمود.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم فرحانی گفت: از منظر رهبر معظم انقلاب امام خمینی رحمة الله علیه  تحول را در مقابل تجدد و تحجر می دانسته و توانستند تحول را جدا از تجدّد و تحجّر و سطحی نگری با متد فقه جواهری ایجاد کنند.

مسئول دبیرخانه دائمی دستاوردهای حوزه و گرامی داشت یکصدمین سالگرد تأسیس حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر حوزه بتواند نگاه امام خمینی رحمة الله علیه را هم در فضای عمومی حوزه و هم در فضای نخبگانی کشور ارائه دهد یقیناً نتایج مثبتی را به دنبال خواهد داشت؛ قطعاً یکی از دستگاه هایی که می تواند در این زمینه فعالیت های خوبی داشته باشد رسانه ی رسمی حوزه است.

وی با اشاره به طرح گرامیداشت دستاوردهای حوزه علمیه قم و صد سالگی آن گفت: در بحث صدسالگی حوزه علمیه قم و بازتأسیس آن توسط مرحوم شیخ عبدالکریم حائری یزدی یک دبیرخانه دائمی راباید تأسیس نماییم تا دستاوردهای جهانی حوزه علمیه قم را بویژه بعد از وقوع انقلاب به جهان صادر کند.

استاد درس خارج حوزه گفت: در حال حاضر یک جریان پویش عکس را با موضوع سوابق کارهای حوزه می خواهیم راه اندازی کنیم تا بتواند در گذر زمان محصولات فاخری را به ثبت برساند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha