جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مصطفی توکلیان

حوزه/ حجت الاسلام توکلیان گفت: یکی از بزرگترین رسالت‌های ما آدم سازی است و حوزه و رسانه ملی در این هدف مشترک است اما روش‌های این هدف مختلف است. اگر روش ها بهم نزدیک شود در آن چیزی که حضرت امام فرمود «رسانه ملی دانشگاه عمومی است» موفق می شویم ولو به درصد کم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام مصطفی توکلیان، در نشست مشترک صداوسیما مرکز سمنان با حوزه علمیه خواهران این استان به منظور تفاهم و تقویت راه‌های همکاری فی مابین اظهار داشت: یکی از بزرگترین رسالت‌های ما آدم سازی است و حوزه و رسانه ملی در این هدف مشترک است اما روشهای این هدف مختلف است. اگر روش ها بهم نزدیک شود در آن چیزی که حضرت امام فرمود «رسانه ملی دانشگاه عمومی است» ما موفق می شویم ولو به درصد کم.

مدیرکل صدا و سیما مرکز سمنان تصریح کرد: تربیت نسلی که بعد از امام(ره) حضرت آقا بر عهده گرفتند، ما اگر برخی از این نکات و نقاط مشترکمان در حوزه و رسانه ملی را به هم نزدیک کنیم می توانیم موفق شویم.

وی افزود: در کشور ما در بین استانها ۲ استان حوزه و رسانه بهم نزدیک هستند که یکی از آن‌ها قم هست، یکی از فعال‌ترین جاها که حوزه و رسانه بهم قرابت بیشتری دارد قم است و اگر ما این قرابت و نزدیکی را بهم نزدیک کنیم و ما نیازهای پژوهشی و فکری خودمان را به منظور سیراب کردن فرهنگ دینی در رسانه به حوزه اعلام کنیم و حوزه نیز در این راستا به کمک کند، مؤفق خواهیم شد.

حجت الاسلام توکلیان خاطرنشان کرد: در حوزه ترویج دین و فرهنگ نباید درگیر مادیات بود، اگر فرهنگ درگیر مسائل مادی شد به زمین می خوریم؛ حوزه را یکی از پاک ترین و زلالترین جای جامعه می دانیم و این چشمه اگر زلال بماند، موفقیت ما بیش از پیش خواهد بود.

وی گفت: نباید درگیر مسائل مالی شد و ما باید یک قرابت فکری و فرهنگی داشته باشیم که تا بتوانیم فرهنگ را به مردم تغذیه کنیم و از فضاهای مادی و مرتبط با آن به دور باشیم.

مدیرکل صدا و سیما مرکز سمنان تصریح کرد: یک زمانی شهید حاج قاسم سلیمانی در سال آخر ریاست ضرغامی به رسانه ملی آمدند و میگفت «صداوسیما و رسانه سطح فرهنگی مردم را از دیپلم به لیسانس تبدیل کرده است». حاج قاسم میگفتند که وقتی در جامعه میگردم، می‌بینیم سطح فرهنگی جامعه ما ارتقاء پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه باید استان محور فکر کنیم و تمامی استان را به طور یکسان ببینیم و مطالب و محتوا را بر مبنای استان برنامه ریزی کنیم، گفت: ما به این چشمه جوشان و فرهنگی در حوزه نیاز داریم و خدا را شاکریم که این چشمه جوشان را در استان ما هم فراهم کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha