پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
فریدن

حوزه/ امام جمعه فریدن گفت: زن کانون تربیت خانواده است و برای تنظیم روحیه فرزندان باید از اقتدار مرد در خانه استفاده کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام اسماعیل سیاوشی، امام جمعه شهر فریدن در نشست اخلاقی که در جوار شهدای گمنام شهرستان فریدن با حضور اساتید، کادر و طلاب مدرسه علمیه خواهران این شهر برگزار شد، گفت: زن کانون تربیت خانواده است و برای تنظیم روحیه فرزندان باید از اقتدار مرد در خانه استفاده کند.

وی ادامه داد: زمانی که به امام حسین (ع) گفته شد که زن و فرزندان را با خود به کربلا نبرید حضرت فرمودند:من یک ماموریت دارم که تکمیل کننده این ماموریت به دست این زنان و کودکان است، که بعد از واقعه عاشورا زمانی که زنان و اهل بیت امام(علیهم السلام) را به اسارت بردند تا شهر به شهر بچرخانند برای اعلام پیروزی خود و برچیده شدن خاندان علوی، اما حضرت زینب (س) از این فرصت به خوبی استفاده کردند و امام حسین(ع) و مظلومیت خاندانش را به همه اعلام کردند ودشمن را رسوا کردند.

حجت الاسلام سیاوشی اظهار کرد: نقش حضرت زینب در واقعه کربلا بسیار مهم بود، چرا که در میان شقی ترین و بدترین موجودات عالم و در مجلس یزید خطبه ای خواندند که کلید قیام های بعدی را برای خونخواهی امام حسین(ع) با شعار یا لثارات الحسین را روشن کردند و یزید مجبورشد مجلس را ترک کند .

امام جمعه فریدن افزود: در جنگ هشت سال دفاع مقدس علاوه بر مردان زنان نیز نقش مهمی داشتند. امروزه دشمن برای ضربه زدن به اسلام و دین، خانواده و جوانان را هدف قرار داده، لذا زنان با هوشیاری تمام و تلاش بسیار باید در تربیت صحیح فرزندان بکوشند تا دشمن را بتوانند مانند حضرت زینب (س) رسوا کنند و شکست دهند.

یادآور می شود: جلسه با روضه خوانی، تجدید میثاق با شهدای گمنام و غبارروبی مزار آنها پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha