شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
یک مسلمان کانادایی رئیس بنیاد روابط نژادی کانادا شد

حوزه/ محمد هاشم یکی از فعالان اجتماعی برجسته و کارگری در تورنتوی کانادا به عنوان رئیس بنیاد روابط نژادی در کانادا منصوب شده که دوره فعالیت او ۵ ساله خواهد بود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، یک مسلمان کانادایی به عنوان رئیس بنیاد روابط نژادی در این کشور منصوب گردید.

محمد هاشم یکی از فعالان اجتماعی برجسته و کارگری اهل تورنتوی کانادا به تازگی به عنوان مدیر اجرایی بنیاد روابط  نژادی کانادا منصوب شده است. این انتصاب برای یک دوره پنج ساله انجام بوده و از ۱۳ اکتبر سال ۲۰۲۰ آغاز می‌شود. وزیر میراث کانادا ، استیون گیلبو ، در ۶ اکتبر سال ۲۰۲۰ این خبر را رسما اعلام کرده است.

گیلبو در این باره گفت: من از انتصاب آقای هاشم به عنوان مدیر اجرایی بنیاد روابط نژادی کانادا  خرسندم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: دانش ، تجربه و تخصص محمد به او این امکان را می‌دهد که هدف اصلی بنیاد را به پیش ببرد و  این نهاد را در مبارزه با نژادپرستی در جامعه کانادا و دستیابی به عدالت ، انصاف ، عدالت اجتماعی و تغییر سیستم هدایت کند. تعهد و مسئولیت پذیری نشان داده شده وی برای شمولیت و توانمندسازی جامعه ، وی را برای این سمت بسیار واجد شرایط کرده است.

گفته می‌شود محمد هاشم یکی از سازمان‌دهندگاه اصلی شورای کارگری منطقه تورنتو و یورک شایر می‌باشد. وی همچنین یکی از اعضای هیات مدیره شهری و اتحادیه تورنتوی بزرگ است. او از بنیانگذاران بورس جوانان مسلمان و همچنین مشاور بنیانگذار پروگرس تورنتو و شبکه ضدنفرت کانادایی می‌باشد.

لازم به ذکر است  «بنیاد روابط نژادی کانادا» ، سازمانی است که به منظور از بین بردن نژادپرستی و همه انواع تبعیض در کانادا اختصاص داده شده است ، همانطور که در وب سایت آنها ذکر شده است.

مسلمانان در کانادا

طبق آمار و ارقام آژانس آماری کانادا، در این کشور مسلمانان رو به رشدترین صاحبان مذهب هستند.

از نظر تاریخی ، جمعیت مسلمانان کانادا طی یک دهه گذشته ۸۲ درصد افزایش یافته است و از حدود ۶۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۰۱ به بیش از ۱ میلیون نفر در ۲۰۱۱ رسیده است و مسلمانان ۳.۲ درصد کل جمعیت کانادا را به خود اختصاص داده‌اند.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha