جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جعفر دهقان

حوزه / یک بازیگر سینما و تلویزیون گفت: سینمای کشورمان طی این چهار دهه باید فیلم‌های بسیاری با محوریت حضرت رسول (ص) می‌ساخت، برای همین کم کاری پیش آمده را با هیچ بهانه‌ای نمی‌توان توجیه کرد.

جعفر دهقان بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه، با بیان این‌که از زندگی حضرت رسول (ص) باید ده‌ها فیلم و سریال ساخته شود، اظهار کرد: اگر تاریخ سینمای جهان را بررسی کنید متوجه خواهید شد بیش از صد فیلم درباره حضرت مسیح (ع) ساخته شده است، اما این روند هیچگاه متوقف نشده و همچنان ادامه خواهد داشت. نکته جالب‌تر اینکه هیچگاه از آن ایرادی گرفته نمی‌شود که چرا چنین هزینه‌هایی را برای فیلمی که بارها ساخته شده، خرج می‌کنند.

وی افزود: در کشورمان تنها مجید مجیدی فیلم «محمد رسول الله» را با محوریت زندگی حضرت رسول (ص) جلوی دوربین برده است، اما همین یک فیلم هم با اعتراضاتی مواجه شد که چرا چنین هزینه گزافی را ساخت یک فیلم کرده‌اند! همین مسئله نشان می‌دهد تا چه اندازه ما راه به بیراهه می‌رویم.

این بازیگر تاکید کرد: متاسفانه آرمان امروز سینمای ما کارهایی شده که در آن تنها به مسائل اجتماعی توجه می‌شود، البته تولید این دست فیلم‌ها در جای خود ضروری است، اما بحث اصلی اینجاست در میان این تولیدات جای کارهای دفاع مقدسی، انقلابی، دینی و قرآنی کجاست؟

بازیگر سریال «مردان آنجلس» تاکید کرد: در ایام وفات حضرت محمد (ص) هستیم. در این روز همه مسلمانان اندوهگین از دست دادن رسول مهربانی هستند. این مسئله خود به تنهایی ظرفیت بسیار بالایی برای ساخت فیلم داراست؛ فیلم یا سریال‌هایی که قادرند در جهت وحدت جهان اسلام نیز کارکرد داشته باشند.

این بازیگر تاکید کرد: بگذارید مثالی مطرح کنم که شاید در قالب یک طرح بتوان آن را بیان کرد. برای مثال فردی در ایام وفات حضرت رسول به حج عمره رفته است. در همین ایام اتفاقاتی برای او رخ می‌دهد که در بازگشت او به وطن تاثیرات آن اتفاق را شاهد هستیم. این قصه تنها منوط به یک فرد می‌شود. حال تصور کنید هر حاجی که به حج مشرف می‌شود انتظار می‌رود الهام بخش فیلمی در این رابطه باشد.

دهقان تاکید کرد: به نظرم به صورت مستقیم نیز باید به زندگی پیامبر در سینما پرداخت، چون روایت سینما قادر است تصویرگر بهتری برای بازنمایی مهربانی حضرت رسول (ص) باشد. این موضوع نیز در شرایط فعلی که برخی از رسانه‌ها سعی در مخدوش کردن چهره حضرت رسول (ص) دارند بسیار ضروریست.

وی در انتهای این گفت‌وگو تاکید کرد: سریال «یوسف پیامبر» توانست مخاطب جهانی داشته باشد، حال تصور کنید فیلمی با محوریت زندگی حضرت رسول (ص) تا چه اندازه می‌تواند جذب مخاطب کند، البته باید این نکته را در نظر داشت که فیلم‌ها و سریال‌هایی که در این حوزه ساخته می شوند باید از بهترین عوامل بهره برده باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha