چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
همکاری مجمع جهانی تقریب و شبکه‌های برون مرزی صداوسیما

حوزه/ معاون برون مرزی صداوسیما در دیدار با دست اندرکاران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بر همکاری این دو نهاد برای خدمت به اهداف جهان اسلام تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، پیمان جبلی، معاون برون مرزی صداوسیما در دیدار با دست اندرکاران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی که در محل مجموعه سعادت آباد معاونت برون مرزی صداوسیما برگزار شد، همکاری با مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را به عنوان یک وظیفه ذاتی شبکه های برون مرزی توصیف و اظهار کرد: سال هاست که پوشش برنامه های هفته وحدت را در راستای وحدت امت اسلامی به صورت کامل در دستور کار شبکه های برون مرزی داریم و آماده ایم که امسال نیز مطابق با مسئولیت های خود در پوشش این رویداد مهم همکاری کنیم.

وی در ادامه به لزوم تولید مستندهای فاخر در زمینه معرفی فعالیت های جمهوری اسلامی ایران در تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد و افزود: پیشنهاد ما این است که امسال مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با همکاری معاونت برون مرزی و یا به طور کل صداوسیما، تولید چند مستند فاخر در دستور کار قرار دهد.

سید محمد حسینی، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و معاون امور راهبردی، دولت و مجلس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در این جلسه عنوان کرد: شبکه های برون مرزی در خط مقدم فعالیت های خارج از کشور نقش بی‌بدیلی را ایفا می کنند و جور کم‌کاری خیلی از دستگاه ها را می کشند. برگزاری کنفرانس هفته وحدت امسال به لحاظ مجازی، شاید از جهاتی بتوان گفت که بهتر شده چراکه زمانی که در ایران برگزار می شود، شخصیت های برجسته مطرح می شدند و بقیه تحت الشعاع قرار می گرفتند. اما امسال به چهره های جدیدی میدان داده می شود تا صحبت کنند و شبکه های برون مرزی نیز می توانند این مباحث را منتشر کنند.

محمد ناظمی اردکانی، معاون امور اجتماعی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در این دیدار گفت: هفته وحدت امسال کمی متفاوت‌تر از قبل و برای اولین بار به صورت مجازی برگزار خواهد شد. موضوع کنفرانس تحت عنوان مسائل و بلایای جهان اسلام و نحوه همکاری جهان اسلامی برای مواجهه با این موضوع مصوب شد و پیرامون این موضوع، قرار شد که شخصیت های جهان اسلام مباحث خودشان را مطرح کنند.

وی افزود: اهمیت امسال نسبت به سال های گذشته چند موضوع است. یکی موضوع اسلام هراسی است که همچنان موج هایی از آن را شاهدیم و توهین به پیامبر عظیم الشأن اسلام که در یکی از نشریات خارجی اتفاق افتاد. موضوع دیگر، اجرای طرح معامله قرن و عادی‌سازی روابط همچنین تلاش ها برای تضعیف جبهه مقاومت و موضوعات مختلف مرتبطی است که مورد توجه قرار می گیرد.

ناظمی اردکانی عنوان کرد: تلاش بر این است که گفتمانی که ایجاد می شود و با سوگیری وحدت است، در لایه های مختلف اجتماعی برده شود. در سال های اخیر تلاش شد که اتحادیه های جهانی در لایه های مختلف اجتماعی شکل بگیرد مثل اتحادیه علمای مقاومت، اتحادیه زنان مسلمان، اتحادیه اندیشمندان دانشگاهی و ... که نقش مثبتی را در ایجاد گفتمان وحدت دارند. رسانه ملی و شبکه های برون مرزی نیز می توانند نقش ویژه‌ای را در این زمینه ایفا کنند.

گفتنی است، سی‌وچهارمین کنفرانس وحدت اسلامی هشتم تا سیزدهم آبان ماه مقارن با هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) به صورت مجازی برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha