پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نجمی پور

حوزه/ حجت الاسلام نجمی پور گفت: امروز ما بیش از هر زمانی نیازمند سیره پیامبر اسلام برای الگوگیری خانواده‌ها، اجتماع و به خصوص مسئولین هستیم.

حجت الاسلام احمد نجمی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در بیرجند، با تسلیت رحلت پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد(ص)، اظهار داشت: پیامبر اسلام(ص) انسان کامل و خاتم انبیای الهی هستند و همه ویژگی های انبیای پیشین را دارند.

وی با بیان اینکه حضرت محمد(ص) سرآمد و افضل همه پیامبران الهی هستند، افزود: ایشان آخرین و برترین پیامبر خدا، دارای ویژگی ها و صفات خاصی هستند که باعث برتری ایشان نسبت به دیگر پیامبران شده است.

امام جمعه سربیشه با اشاره به اینکه پیامبر اسلام برنامه جهانی داشتند و نگران امت بودند، افزود: زنده به گور کردن دختران یک سنت در عرب بود که پیامبر در طول حیات پربرکتشان با این گونه سنن مبارزه کردند؛ همچنین خداوند با نکوهش این سنت و اعطای حقوق مختلف به زنان و تولد دختری چون حضرت زهرا (س) جایگاهی بلند به زنان اعطاء کرد.

وی ادامه داد: خوردن لقمه حرام، ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی، احتکار، طلاق، غرق شدن در مسائل مادی، قدرت و ریاست طلبی، هواپرستی به جای خداپرستی، گمراه شدن، واژگونی دغدغه های فرهنگی، ریاکاری و... از مواردی است که پیامبر نگران آن برای امت خود بودند.

امام جمعه سربیشه تاکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر واقعی و مبارزه همگانی با فساد و منکرات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از جمله مهمترین نگرانی های ایشان بود که همه وظیفه داریم نقش خود را در قبال آن ایفا کنیم.

وی متذکر شد: امروز ما بیش از هر زمان نیازمند سیره پیامبر اسلام برای الگوگیری خانواده‌ها، اجتماع و به خصوص مسئولین هستیم.

حجت الاسلام نجمی پور در پایان اخلاق را مهمترین سیره و روش پیامبر اسلام در زندگی فردی و اجتماعی عنوان کرد و افزود: پیامبر مظهر و تجلی اخلاق حسنه هستند. ایشان نسبت به همه اقشار جامعه دلسوز و مهربان بودند و جامعه امروز نیز نیاز دارد که نسبت به همنوعان و هم میهنان و برادران دینی خود احساس مسئولیت کرده و دلسوزانه در فراز و نشیب های زندگی به یکدیگر کمک کند.

پایان متن/ ۲۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha