پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امضای تفاهم‌نامه همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع) و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه

حوزه/ دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) گفت: امروز از مطالبات جامعه جهانی آنست که دین را به صورت جامع، کامل، عمیق، دقیق برایشان معرفی کرده و در اختیارشان قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین رضا رمضانی طی سخنانی در آیین امضای تفاهم نامه همکاری مجمع با مرکز مدیریت حوزه های علمیه اظهارکرد: حضور آیت الله اعرافی با وجود شرایط فعلی جهان اسلام بسیار مغتنم، ضروری و ارزشمند است.

وی افزود: امروز امامت و زعامت امت اسلام برعهده حوزه علمیه گذشته شده است و شرایط امروز هم یک شرایط ویژه است بطوریکه در گذشته وسعت تبلیغ اینگونه نبود و فعالیت هایی که امروز حوزه علمیه دارد با توجه به مطالبه جهانی و عرصه بین الملل یک فرصت طلایی را برای حوزه رقم زده است که باید به نحو احسن از آن بهره ببرد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: نیاز امروز به جامعه بشری به عالمانی که در مجامع مختلف با نگاه تقریبی سخن بگویند و آنچه که در دین مبین از عقلانیت، معنویت و عدالت ذکر شده است را به درستی معرفی کنند.

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی بیان داشت: امروز عده ای با عنوان اسلام رحمانی و عده ای که اسلام را تنها در جنگ می ببیند به اسلام ناب ضربه زده اند و نظام سلطه و خشونت طلبی را درمقابل آن قرار دادند.

وی تصریح کرد: شرایط امروز برای معرفی اسلام بسیار خاص است، با وجود مافیایی ضد دینی که در جوامع غربی وجود دارد، نمی گذارند، اسلام با ادبیات حوزوی معرفی شود، در حالیکه هر روز سمینارها، وبینارها و نشست های تحریف اسلام در دول غربی تشکیل می شود و نسبت به تمام اتفاقات حوزه اشراف دارند و بیان و نگاه حوزه را رصد می کنند و نسبت به جدیدترین تحولات حوزه آگاهی دارند.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت(ع) ادامه داد: امروز مجمع می تواند با ظرفیتی که دارد حلقه وصل ملجعیت پیروان اهل بیت(ع) در اقصی نقاط دنیا باشد. ظرفیت خبرگزاری ابنا با ۲۵ زبان، ویکی شیعه با ۱۰ زبان، چاپ ۲۵۰۰ کتاب به ۵۸ زبان، شبکه ثقلین، دانشگاه مجمع جهانی اهل بیت(ع) ظرفیت های مجمع هستند که می تواند در پیشبرد اهداف حوزه های علمیه قرار گیرند.

انتهای پیام ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ناشناس IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    0 0
    از مسئولین بزرگوار کشور انتظار می رود که در سپردن مسئولیتها به افراد ,مخصوصا در امور فرهنگی دقت بیشتری کنند.