پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ماه میراث اسلامی کانادا، تمرکز بر مهر و عشق به همسایه

حوزه/ مسلمانان در کانادا امسال نیز مانند سال‌های گذشته ماه میراث اسلامی در اکتبر را برگزار می‌کنند و به این شیوه قصد دارند بر موضوعاتی چون عشق به همسایه، اهمیت دستادورهای مسلمانان و جنبش مسلمانان سیاه‌پوست تمرکز کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، مسلمانان کانادایی امسال بزرگداشت ماه میراث اسلامی در اکتبر را با تمرکز ویژه بر عطوفت، عشق به همسایگان و مقاومت و دستاوردهای مسلمانان سیاه پوست برگزار کردند.

در آردری در استان آلبرتا در کانادا، جامعه محلی مسلمان از این فرصت استفاده کردند تا با همسایگان خود تماس بگیرند و به آنها در مورد اسلام آموزش دهند.

سید سهردوردی، بنیانگذار شورای عالی اسلامی کانادا و بنیانگذار مسجد جامع ریاض الجنه آردری گفت: ماه میراث اسلامی به همه کانادایی ها این فرصت را می‌دهد تا بفهمند اسلام چیست. تا میان مسلمانان واقعی و برخی از افراد گمراه که خود را مسلمان می‌دانند و اسلام را نمی‌شناسند سوءتفاهم به وجود نیاید.

به گفته حمزه نبی یکی از اعضای جامعه فعال در مرکز اسلامی آردری، عشق به همسایه ، مهرورزی و راستگویی نیز از مهمترین موضوعات جشن‌ها خواهد بود.

نبی گفت:  از دید ما ، یکی از مواردی که دوست داریم مردم بدانند کمک‌هایی است که مسلمانان در سراسر جهان انجام داده اند و بیشتر از همه دلمان می‌خواهد روی این موضوع تمرکز داشته باشیم.

وی افزود: این می تواند راهی برای ارتباط با مردم از فرهنگ های دیگر و انتشار نور مثبت در رابطه با اسلام باشد.

گفتنی است ماه اکتبر به سبب قدردانی از کمک‌های بزرگ مسلمانان کانادایی به جامعه و خدمات‌ آن‌ها در این کشور از تاریخ ۲۰۰۷ میلادی تاکنون به عنوان «ماه تاریخ اسلامی کانادا» اعلام شده است.

طبق سوابق رسمی ۱۷۰ سال است که مسلمانان  به کانادا وارد شده‌اند. مسلمانان کانادایی از نژادهای بسیار متنوعی به کانادا آمده‌اند و در زمینه‌های مختلف هنری، فرهنگی، پزشکی، سیاست و بخش غیردولتی دستاوردهای زیادی داشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha