چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
وحدانی فر

حوزه/ امام جمعه دهدشت با بیان اینکه کاغذبازی‌های اداری دردی از مردم دوا نمی‌کند، گفت: نتیجه بازرسی و نظارت و برخورد با متخلفان بازار باید ملموس باشد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر، امروز در نشست با رئیس و بارزسان اداره صمت شهرستان با اشاره به عوامل متعدد دخیل در بی‌ثباتی بازار، اظهار داشت: با توجه به فشار اقتصادی دشمن، می‌طلبد با تدبیر و برنامه‌ریزی کشور را از تنگناهای اقتصادی نجات دهیم.

امام جمعه دهدشت تصریح کرد: در چنین شرایطی بازرسان و ناظران بازار در خط مقدم جنگ اقتصادی قرار دارند.

وی با بیان اینکه گرانی متاثر از عوامل متعددی از قبیل گرانی ارز، عدم هماهنگی در گمرکات، قاچاق کالا و... است، افزود: گرانفروشی متفاوت است دوگانگی قیمت‌ها پذیرفتنی نیست و باید کنترل شود.

امام جمعه دهدشت ادامه داد: در بازار دهدشت کاسبان هر طور دلشان بخواهد نرخ تعیین می‌کنند با اینها برخورد شود. اداره صمت مبارزه با گرانفروشی را با جدیت دنبال کند.

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر اضافه کرد: کاغذبازی‌های اداری دردی  از مردم دوا نمی‌کند و نتیجه بازرسی و نظارت و برخوردها باید ملموس باشد.

احمد حکیم، رئیس اداره صمت دهدشت هم در این دیدار گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریور در نتیجه بازرسی‌های انجام شده از سطح بازار ۳۸۰ پرونده تخلف شناسایی و پرونده تخلف تشکیل شده است. ارزش ریالی تخلفات شناسایی شده ۷۷۵ میلیون ریال برآورد می‌شود.

رئیس اداره صمت دهدشت، عمده تخلفات را گرانفروشی، عدم درج قیمت کم‌فروشی، عدم ارائه فاکتور، عدم رعایت اصول بهداشتی، فروش اجباری و عدم نصب تابلوی قیمت اعلام کرد.

حکیم با اشاره به گسترده بودن حیطه وظایف اداره صمت، تصریح کرد: نظارت و بازرسی از بازار یکی از وظایف این مجموعه است. بازرسان این اداره در راستای کنترل بازار و جلوگیری از گرانفروشی از ابتدای ورود کرونا با کمترین امکانات شبانه‌روز پای کار بودند و تعطیلات نداشتند.

رئیس اداره صمت دهدشت تصریح کرد: بازرسی‌ از بازار به صورت مستمر با حضور بازرسان انجام می‌شود و انجام دو هزار و ۳۵۸ مورد بازرسی طی ۶ ماه گذشته گواه این مطلب است.

حکیم با بیان اینکه پرونده تخلفات برخی رسته‌ها از جمله عدم درج قیمت و عدم ارائه فاکتور جهت رسیدگی و صدور حکم به تعزیرات ارسال می‌شود، صدور حکم تعزیرات برای این واحدها را بازدارنده ندانست و گفت: در اجرای احکام جانبدارانه عمل می‌شود و جریمه‌ها را تقلیل می‌دهند.

وی با تأیید گرانی در بازار با بیان اینکه اداره صمت از همه توان و ظرفیت برای کنترل بازار بهره می‌گیرد، از مردم خواست از طریق سامانه ۱۲۴ رسیدگی به تخلفان بازرسان را در شناسایی تخلفات یاری کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha