جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیرنی مه دغدغه فرهنگی ندارند

حوزه/ رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه از بی توجهی مدیران نسبت به برنامه های مذهبی انتقاد کرد و گفت: اساس نظام اسلامی دینی است؛ کسی که در برگزاری برنامه‌های مذهبی همکاری نمی‌کند مسئولیت نپذیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید علی ولایتی‌نسب امروز در نشست ستاد شئون فرهنگی شهرستان کهگیلویه که با موضوع دهه آخر صفر برگزار شده بود، اظهار داشت: مقام و فضیلت پیامبر اکرم(ص) به عنوان بهترین اسوه نه تنها در روز رحلت بلکه در همه ایام سال باید تجلیل شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه تصریح کرد: شأن و جایگاه رسول خدا(ص) در حدی است که قرآن می‌فرماید «سیطره دید او بر همه امت‌هاست».

وی با بیان اینکه بزرگداشت شئون فرهنگی و تعظیم شعائر دینی نیازمند همکاری نگاه شیعی مسئولان در حاکمیت اسلامی است، افزود: اما برخی ادارات در روز شهادت ائمه اطهار(ع) حاضر نیستند سیمای اداری را فضاسازی کنند.

حجت الاسلام ولایتی‌نسب با اشاره به اینکه حاکم در نظام اسلامی دنبال تقویت کردن روح انسان‌هاست، گفت: بودجه فرهنگی ادارات ضعیف است و مدیران حتی در جلسات مذهبی شرکت نمی‌کنند.

این مسئول اضافه کرد: اساس نظام اسلامی دینی است؛ کسی که در برگزاری برنامه‌های مذهبی همکاری نمی‌کند مسئولیت نپذیرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه خواستار پیگیری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان از سوی امام جمعه شد و گفت: متولی این شورا باید تعیین تکلیف شود.

وی از برگزاری مراسم ویژه رحلت پیامبر(ص)، شهادت امام رضا(ع) و امام حسن(ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان خبر داد و گفت: در این مراسم موکب‌هایی در مسیر برگزاری به همت گروه جهادی شهدای گمنام برپا خواهد شد.

حجت الاسلام ولایتی‌نسب اضافه کرد: این مراسم ساعت ۲۰ در مدرسه شهید باهنر دهدشت برگزار می‌شود.

سید شرمت‌الله حسینی‌پرور در این نشست در واکنش به ادعای بی‌توجهی مدیران نسبت به مناسبات مذهبی، گفت: اکثر نیروهای اداری رزمنده دفاع مقدس و دلسوز نظام هستند، برخی مباحث بایستی با طمأنینه مطرح شود.

بخشدار مرکزی کهگیلویه که به نمایندگی از فرماندار حضور داشت، در خصوص بودجه فرهنگی ادارات افزود: هر اعتباری که به عنوان سرفصل فرهنگی در نظر گرفته می‌شود سازمان برنامه و بودجه به فرمانداری تحویل می دهد اما تخصیص پیدا نمی‌کند تا جایی که امکان بوده در این زمینه کوتاهی نشده است.

حسینی‌پرور تصریح کرد: دغدغه‌های فرهنگی فرماندار به عنوان مدیر انقلابی ویژه بوده و حساسیت او در اعتبارات فرهنگی از حوزه عمرانی کمتر نیست.

وی همچنین عدم شرکت مدیران در نشست‌های مذهبی را به خاطر بی‌برنامگی دستگاه متولی در اطلاع‌رسانی دانست و گفت: مدیران از صورت‌جلسه های ارسالی متوجه برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌شوند.

حجت‌الاسلام علی وحدانی‌فر، امام جمعه کهگیلویه نیز در این نشست با تأکید بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسمات و پرهیز از اتلاف وقت در جلسات، خواستار ارائه راهکارهای کارشناسی در جلسات شد.

انتهای خبر/خ سعادتی‌نیک

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha