پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مصاحبه /حجت الاسلام والمسلمین پناهی مدیر حوزه علمیه استان کهگیلویه وبویراحمد

حوزه/ حجت الاسلام پناهی، راه اندازی رشته های تخصصی را یکی از نیازهای ضروری حوزه علمیه کهگیلویه و بویر احمد اعلام کرد و گفت: باید در سایه همدلی و اتحاد، در حرکتی معقول ولی باشتاب بالا، هم عقب ماندگی ها را جبران کنیم و هم پا به پای حوزه های علمیه کشور پیش برویم.

حجت الاسلام صفدر پناهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در یاسوج با اشاره به اولویت های مدیریت جدید حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویر احمد گفت: در حال حاضر بیشتر جوانان کهگیلویه و بویراحمد با حوزه های علمیه آشنایی دارند و استقبال بسیار خوبی از تحصیل در حوزه های علمیه استان دارند.

ببینید:

 وی ادامه داد: باتوجه به کمبود امکانات از قبیل فضای فیزیکی و تامین استاد لازم، طلاب به ناچار جذب استان های همجوار مثل  فارس و اصفهان می شوند و تعدادی هم که به دلیل ضعف مالی امکان ادامه تحصیل نظیر پایه ۱۰ حوزوی و دروس خارج در قم را ندارند، به ناچار از تحصیل باز می مانند.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در چنین شرایطی نمی توانیم دست روی دست بگذاریم، بلکه باید با یک حرکت جهادی هم حوزه ها را در سطح استان گسترش دهیم و هم زمینه تحصیلات سطح عالی و تکمیلی را در استان فراهم کنیم . 

حجت الاسلام پناهی، راه اندازی رشته های تخصصی تبلیغ، تفسیر، کلام، فلسفه و ... را یکی از نیازهای ضروری حوزه علمیه کهگیلویه و بویر احمد اعلام کرد و گفت: ضمن بهره مندی از پیشنهادات دلسوزان، باید در سایه همدلی و اتحاد در حرکتی معقول ولی باشتاب بالا، هم عقب ماندگی ها را جبران کنیم و هم پا به پای حوزه های علمیه کشور پیش برویم.   

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد در پایان بر شناسایی استعدادهای برتر و نخبگان حوزه استان تاکید و اظهار کرد: می توانیم همراهی و همکاری خوبی با دانشگاه ها و مراکز علمی استان داشته باشیم؛ مقوله ای که تاکنون یامغفول مانده و یا درحد انتظار نبوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha