شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
قالیباف و پناهی

حوزه/ در آستانه سفر قریب الوقوع رئیس مجلس شورای اسلامی به کهگیلویه و بویراحمد مدیر حوزه علمیه استان به بررسی وضع زیرساخت های حوزوی استان پرداخت.

حجت الاسلام والمسلمین صفدر پناهی در گفتگو با خبرنگار حوزه در یاسوج با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس مجلس شورای اسلامی به کهگیلویه و بویراحمد، با انتقاد از اینکه حوزه های علمیه استان در جریان این سفر قرار نگرفتند و هیچ نظر و درخواستی از ما نشد، اظهار کرد:  این سفر را به فال نیک می گیریم و امیدواریم برای استان محروم ما ثمر بخش باشد.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حوزه فرهنگی مشکلات فراوانی داریم و موید آن آسیب های اجتماعی است که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند، خاطر نشان کرد: وظیفه حوزه به عنوان یک دستگاه فرهنگی، سنگین و خطیر است.

پناهی در ادامه با بیان اینکه از لحاظ زیر ساختی مشکلات بسیاری در حوزه های استان وجود دارد، به برخی از این مشکلات اشاره کرد و گفت: در کهگیلویه کلنگی به زمین زده شده که اعتباری برای آن نداریم، در یاسوج مدرسه سفیران اجاره ای است و حوزه برادران علی بن موسی الرضا(ع) با مشکل فضا مواجه است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات سایر حوزه های علمیه استان، گفت: ما حتی یک متر فضای موقوفه ای برای حوزه های علمیه استان نداریم و برای محتوا سازی هم با کمبود بودجه مواجه هستیم.

مدیر حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه دانشگاه های استان هم بودجه جاری دارند و هم بودجه عمرانی، خاطرنشان کرد: بودجه عمرانی حوزه علمیه استان به شدت کم شده است و بودجه جاری هم اصلا نداریم که می طلبد در چنین اوضاع و احوالی، حوزه ها هم به عنوان یک دستگاه فرهنگی اثرگذار مورد توجه بیشتری قرار بگیرند.

وی در پایان اظهار کرد: در سفر دکتر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی نیاز است نشستی با علما و فضلا و حوزویان استان برگزار و علاوه بر مشکلات حوزه ها آسیب های فرهنگی استان نیز مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha