یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام امید گنجه

حوزه/ حجت الاسلام گنجه گفت: متاسفانه اعتبارات فرهنگی در کشور و در استان ضعیف بوده، اما نباید به واسطه فقر اعتبارات دست روی دست بگذاریم و کارهای فرهنگی را تعطیل کنیم.

حجت الاسلام امید گنجه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نیاز امروز کشور به مسائل فرهنگی و شبیخونی که مقام معظم رهبری از سالها پیش هشدار آن را داده بودند اظهار کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل بافت عشیره ای و اعتقادات عمیق مردم و باورهای راسخی که دارند بیان کرد:با این وجود نیاز است تا حوزه فرهنگ را که به فراموشی سپرده است یاری کنیم چرا که دشمن اکنون در دو جبهه اقتصاد و فرهنگ به دنبال انتقام از این مردم است.

جانشین فرهنگی تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: متاسفانه اعتبارات فرهنگی در کشور و در استان ضعیف بوده، اما نباید به واسطه فقر اعتبارات دست روی دست بگذاریم و کارهای فرهنگی را تعطیل و به امان خدا رها کنیم.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: هئیات مذهبی از بهترین و موثرترین سنگرهای فرهنگی مقابله با تهاجم فرهنگی هستند که در استان کهگیلویه و بویراحمد به خوبی نقش خود را تاکنون ایفا کرده است.

گنجه با بیان اینکه برنامه های گسترده ای به مناسبت دهه پایانی ماه صفر توسط هئیات های مذهبی و مؤسسه های فرهنگی مردمی در سراسر استان با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی برگزار می شود، افزود: هئیات ها و مؤسسه های فرهنگی فعالیتهای چشم گیری دارند و در مناسبت های مختلف از جمله در ماه مبارک رمضان، محرم و صفر  و ...  پای کارند.

وی با اشاره به شیوع  ویروس کرونا و محدود شدن دامنه فعالیتهای  هیئات مذهبی در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: با این وجود توسط چند هئیت شاخص از جمله: در حرم امام زاده قاسم از طرف دفتر نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، مؤسسه فرهنگی رقیه(س) ویژه بانوان واقع در خیابان ۲ معلم ۵، هئیت مذهبی جوانان حسینی واقع در مصلی امام خمینی (ره)با حضور حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی از (قم)و هیئت مذهبی امام زاده عبدالله اقع در حرم مطهر امزاده برگزار میگردد.

گنجه در پایان،از فعالیت هیئات مذهبی در همه شهرستانها خبر داد و گفت: در همه این شهرستانها از سوی هیئات مذهبی در دهه آخر ماه صفر مراسم سوگواری اهل بیت برگزار می شود.

انتهای پیام/   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha