جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نشست مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه‌های با دبیرکل مجمع جهانی تقریب

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین برته گفت: جراحی فرهنگی را بسیار پیچیده تر از جراحی سخت می دانم؛ لذا مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه آمادگی خود را برای تولید محتوای رسانه ای در مباحث مختلف مربوط به جهان اسلام و تقریب مذاهب اعلام می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا برته در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، گفت: در موضوع فعالیت در فضای مجازی از سوی حوزه علمیه، کار به خوبی جلو رفته است.

مسئول مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه، افزود: در سال ۲۰۱۷ که هنوز فاینانس در ایران تحریم نبود شروع به مطالعه و کار منطقه ای در این زمینه کردیم و در سال گذشته یک کار مکتوب فقهی با کمک  اساتیدی  همچون حاج آقای محمدجواد فاضل و حاج آقای محمدتقی سبحانی تنظیم و چاپ نمودیم.

وی از تشکیل شورای فضای مجازی در حوزه خبر داد و گفت: دغدغه اعضای شورای فضای مجازی حوزه که جلسات آن بزودی برگزار خواهد شد بیشتر در مورد مسائل مربوط به آموزش مجازی است.

استاد حوزه علمیه قم با ابراز نگرانی در مورد نبود عقبه گفتمانی در مورد مذاهب اسلامی گفت: در مورد آینده ی جهان اسلام گفتمان سازی و ایجاد عقبه گفتمانی اتفاق نیفتاده است؛ خبرگزاری حوزه آمادگی تنظیم این ماده علمی و محتوایی و ارائه آن به مخاطبین خود را دارد.

وی اظهار داشت: جراحی فرهنگی را بسیار پیچیده تر از جراحی سخت می دانم؛ لذا مرکز رسانه و فضای مجازی حوزه های علمیه آمادگی خود را برای تولید محتوای رسانه ای در مباحث مختلف مربوط به جهان اسلام و تقریب مذاهب اعلام می کند، اما از مجمع جهانی تقریب مذاهب نیز درخواست پشتیبانی علمی و محتوایی را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • شبیب IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۸
    2 0
    سلام خدا وکیلی این مصاحبه یا گزارش خبری مطلوب حوزه نیوز هست؟ اصلا معلوم کی چی گفته ... الان آقای شهریاری کجای این گزراش هست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟ عکس هم که افتضاحه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 0
    ارتباط میان فاینانس و فضای مجازی چی هست حالا ؟
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 0
    لطف کنید یک بار دیگر لید را بخوانید: چون جراحی فرهنگی پیچیده است پس ما محتوای مجازی تولید می کنیم!!