پنجشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۳ |۱۰ جمادی‌الثانی ۱۴۴۶ | Dec 12, 2024
پویش مجمع تقریب

حوزه‌نیوز / با استقبال حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری، پویش «اگر من جای دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب بودم...» آغاز شد و از همه شما مخاطبان و همراهان عزیز می‌خواهیم که دیدگاه‌های خود را برای پیشبرد امور این مجمع و راه‌های تقویت وحدت در جهان اسلام در میان بگذارید.

با استقبال شما همراهان خبرگزاری حوزه از سلسله پویش‌های نقد، ایده‌پردازی و مطالبه‌گری به ایستگاه «مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی» رسیدیم.

کمتر از یکسال از مسئولیت حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری به عنوان دبیرکل این نهاد دینی و بین‌المللی می‌گذرد و ایشان آماده است تا ایده‌ها، ابتکارات و دیدگاه‌های شما درباره فعالیت‌های مجمع تقریب را دریافت کند.

این دیدگاه‌ها در آستانه هفته وحدت و برگزاری کنفرانس وحدت از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

علاوه بر برگزاری سالانه کنفرانس وحدت که تبدیل به نماد مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی شده است، مجموعه‌هایی چون دانشگاه مذاهب اسلامی و پژوهشگاه مطالعات تقریبی جزئی از مجمع تقریب به شمار می‌آید و این مجمع دارای معاونت‌هایی چون فرهنگی و بین‌الملل است که در داخل و خارج کشور فعالیت دارد.

هم‌اینک و با استقبال جناب حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری، پویش «اگر من جای دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب بودم...» آغاز می‌شود و از همه شما مخاطبان و همراهان عزیز می‌خواهیم که دیدگاه‌های خود را برای پیشبرد امور این مجمع و راه‌های تقویت وحدت در جهان اسلام در میان بگذارید.

ممکن است برخی دیدگاه‌ها به دلیل جهات حقوقی و رعایت حرمت افراد امکان انتشار نیابد اما تمام دیدگاه‌ها بدون کلمه‌ای حذف یا سانسور، تقدیم دبیرکل مجمع تقریب خواهد شد.

برای ثبت نظر، ذیل همین خبر پیام بگذارید و یا به آیدی @InfoHawzah در شبکه‌های پیام‌رسان (ایتا، سروش، تلگرام) پیام دهید.

نکته: نوشتن ایمیل و همین‌طور نام کامل هنگام ثبت نظر، ضرورت ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    4 0
    کدام مجمع تقریب؟!
    • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
      6 2
      این یعنی مجمع تقریب نیاز به اطلاع رسانی بیشتر دارد تا بتواند آثار و برکات مساله تقریب را بیشتر معرفی کند حالا که مجمع خودش رسانه ندارد وظیفه دیگر رسانه های دینی است که این کار را انجام دهند. دیر شروع کردید ولی لازم بود
    • IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
      0 0
      تقریب خودش خبرگزاری دارد.
  • رضا IR ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 0
    تقریب و وحدت دنیای اسلام خوبه اما به شرطی که واقعا انجام بشه... آیا در توان دوستان مجمع التقریب هست؟!!؟
  • طلبه IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 1
    مجمع تقریب را معمولا با نام و یاد مرحوم آیت الله تسخیری می‌شناسند. اگر جای جناب آقای شهریاری بودم مطالعه ای عمیق و جدی درباره ایده ها و شیوه های ایشان انجام میدادم و سعی می کردم همان ایده ها به روز رسانی و عملیاتی شود.
    • IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      0 0
      مخالفم
  • طه IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 0
    متاسفانه مجمع تقریب در عملکرد خود تنها به بخش مختصری از اندیشمندان و مناطق توجه دارد. اگر جای آقای دبیرکل بودم، حتما توجه بیشتری به شخصیت های تاثیرگذار مسلمان در اروپا و آمریکا میکردم
    • محمد مهدی اسلامی IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      2 0
      با سلام و احترام بر جناب طه عرض میکنم که این تأثیرا ت اگر در رسانه های داخلی هم بطور چشمگیر و با بکار بردن شیوه هائی جذاب برای جلب توجه جوانان ، ترویج و تبلیغ شود ، ممکن است از گرایش برخی که تحت تأثیر تبلیغات سوء دشمنان اسلام و بویژه فرهنگ فاسد غرب قرار میگیرند جلو گیری کند .
  • دلسوز IR ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    نمیدانم امسال کنفرانس وحدت دارید یا خیر اما اگر قراره برگزار بشه بنده چشم بسته 70 درصد مهمانان را می توانم اسم ببرم خخخ به نظرتان نباید در این شیوه دعوت بازنگری کرد. واقعا بعضی از این آقایان که بیش از 10 سال است که هر سال می‌ایند و پای چند سخنرانی مینشینند و برمیگردند چه خاصیت و ضریب نفوذی در کشورهای خودشان دارند؟!
  • ملایی IR ۰۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    آقای شهریاری شخصیت فرهیخته و اهل دانش و دنیادیده است و نگاه مهندسی به قضایا دارد. توقع می‌رود که اتفاق جدید و زیربنایی در زمینه تقریب رقم بزند.
    • IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      3 0
      دوست عزیز یه نگاه به تیتر و متن بینداز؟؟؟ نوشته پیشنهاد بدید ... نه اینکه تعریف و تمجید کنید.. برای تعریف و تمجید می تونید چند تا اتاق اونور تر بری و ازشون تعریف و تمجید کنی.. چون معلومه کارمند همون جایی خخخخ
  • واقع بین IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    4 0
    در دوره هر کدام از دبیران کل محترم که همه شان عزیز و بزرگوار بوده اند و برخی دستشان نیز از دنیا کوتاه شده، لایه ای از اطرافیان و بستگان و همفکران و ... وارد مجمع شده اند که بعد از رفتن دبیرکل، آنها نرفته اند!! و الان مجمع تقریب با ترکیبی از این مجموعه ها دارد پیش میرود. واقعا آقای شهریاری چکار میخواهد بکند و چکار میتواند بکند؟
  • نرگس IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    6 0
    مجمع تقریب واقعا برای معرفی شیعه و صیانت از شیعه چه کار کرده . آیت الله العظمی بروجردی با یک هزارم بودجه و امکانات توانستند شیعه را به دنیا معرفی کنند شما چه کار کردید ؟؟؟؟!!!!
  • سادات US ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 0
    بسم الله الرحمن الرحیم... با سلام... اگر من جای ایشان بودم در کنار سرمایه گذاری روی بزرگسالان... روی هم اندیشی جوانان و نوجوانان هر مذهب کار می‌کردم چون این قشر بیشتر و بهتر می‌توانند همکاری کنند و کار کنند... پادموسوی
  • موسوی US ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 0
    در زمینه ادبیات کودک و نوجوان و بزرگسال کار می‌کردم و مفاهیم مورد هدف و نظر با اهداف مجمع را اینگونه انتشار میدادم....
  • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 0
    نه الازهر ایشونو میشناسه نه نجف نه واتیکان و....
  • هانی IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    مردم ما عموما نه با قران و احادیث ائمه اشنا هستند نه با اناجیل و نه عهد قدیم . شیعیان کتب اهل سنت را به ندرت می خوانند و اهل سنت به عمق اثار شیعیان پی نبرده اند ...
  • صفری IR ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    اگر من جای ایشان بودم اتاق فکری را ایجاد می کردم از همه مذاهب و در مورد ایجاد وحدت هر چه بیشتر حول محور اشتراکات تلاش می کردم و در مورد،واحد پول مشترک و اقتصاد به هم پیوسته کشورهای اسلامی برنامه ریزی،می کردم،برای ماندن در صحنه جهان باید قوی شد و از تفرقه پرهیز کرد و از جنگهای بین کشورهای جهان به خصوص کشورهای اسلامی جلوگیری کرد
  • ahni IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    مردم ما نسبت به فرهنگهای دیگر شناخت چندانی ندارنند در مدارس و دانشگاه ها زبان عربی یا حتی انگلیسی را به خوبی اموزش نمی دهند
  • شیرین زاد IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    مبنای وحدت را طبق فرمایش رهبری امیرالمومنین ع و غدیر را قرار میدادم و با گذاشتن کرسی های آزاد اندیشی و نقد شروع به نشر معارف اهل بیت علیهما السلام میکردم
  • احمد IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    در رسانه های اجتماعی اینترتی امکان گفتگو بین باورمندان از مذاهب مختلف فراهم شده است اما هنوز این گفتگوها از جانب شیعیان در جهت تقریب مذاهب به خوبی شکل نگرفته است اهمیت تقریب مذاهب به خوبی دانسته نیست کتابهای مهمی در باره قران و شیعیان در دو سه دهه اخیر به انگلیسی نوشته شده ضروری است ترجمه شده نقد شده پاسخ اشکالات مستشرقین داده شود تلاشهای علمای گذشته در باب موضوع تقریب مذاهب و موانع و مشکلات بر سر راه فهم یا تفاهم بین متدینین از مذاهب گوناگون به بحث گذاشته شود
  • محسن IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    اگه من جای دبیرکل مجمع جهانی تقریب بودم همونطور که در صدر اسلام بیشتر به مستضعفین توجه میشد و اینکه نباید مانند امور اقتصادی همه نگاهمون به کشورهای پیشرفته باشه توجه ویژه ای به کشورهای فقیر و حاشیه ای توجه میکردم چه بسا رشد دین در بین اونها که معمولا فطرتهای دست نخورده تری دارند موجب قرابت هرچه بیشتر بشه
  • محمدرضا IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    من اگر جای دبیر محترم مجمع تقریب مذاهب بودم ، با کسانی که وحدت اسلامی را زیر سوال می برند ، برخورد قاطع در عین حال با خونسردی می کردم و نگاهم به اخلاق اهل بیت علیهم السلام با برادران مسلمان خودشان بود و این خصوصیات اهل بیت علیهم السلام در این مورد را برای همه بازگو می کردم از حجت الاسلام والمسلمین شهریاری که منصوب شده از طرف مقام معظم رهبری حفظه اللّٰه هستند این ها انتظار می رود .
  • محمد IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    ما با مسیحیان اشتراکات زیادتری داریم تا یهودیان و مسیحیان. استراتژی و برنامه ما برای ائتلاف با مسیحیان راستین علیه صهیونیسم جهانی چیست؟
  • IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 0
    مجمع اسم بزرگی دارد ولی نتیجه اندک . مجمع تقریب باید در سطح مراجع باشد .
    • قمی IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      3 0
      دوست عزیز،به اسم مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی توجه فرمایید، نه تقریب ادیان
  • استاد قباد IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 0
    این مجمع باید پرچمدار ایجاد میز گفتگو و تریبون آزاد در ایران و سطح بین‌الملل باشد.
  • سمسام IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    4 0
    سلام.خدایی راه بازمیکردم برای طلابی که عاشقانه علاقه دارندبرای تبلیغ بین الملل.برای اعزامشون،وحمایتشون ازطرف یک نهادرسمی که جان ومالشون درامان باشه.آقاماعاشق تبلیغ بین الملل هستیم.منتهاکی هست که به طلبه های شهرستان هارسیدگی بکنه.موفق باشید.یاعلی
  • سماک IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    تلاش برای تبلیغ حجاب در خارج کشور که منجر به نهادینه شدن حجاب در داخل کشور خواهد شد
  • علی IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    سلام بنده سالهای طولانی مدرس کلام و فلسفه و فرق و مذاهب بودم و سالهای طولانی مدیریت مدارس علمیه کشور را داشته ام تجربه خوبی در تربیت طلاب دارم پیشنهاد میکنم در صورت نیاز از تجربه اینجانب استفاده شود !
  • مهدی کوچک زاده IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    با در نظر داشتن شرایط اقتصادی و معیشت مردم، خیلی مراقب باشید اسراف نکنید
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    اولا مجمع نباید شخص محور باشد بلکه باید محتوی محور باشد . ثانیا ثمره عملی آن را ما در جهان ندیدیم . یعنی اصلا ثمره نداشته . بلکه روز به روز مذاهب از هم فاصله گرفتند . ثالثا در معرفی معارف شیعه و اهل بیت بسیار ضعیف عمل کرده . چرا که اگر کسی محاسن کلام اهل بیت را بشنود عاشق اهل بیت می شود . متاسفانه مجمع کوتاهی کرده و آثار زیان بار ان هم آشکار است .
  • لاکانی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 0
    من جای آقای شهریاری بودم دفاتر مجمع را در استانهای فرقه نشین فعال می کردم وباگماردن فردی لایق،کارآمد وآگاه به امور دراستانهای مزبور،وحدت واقعی را در جامعه احرای میکردم ودر بعد بین المللی هم بااعزام مبلغان توانمند به کشور های اسلامی وحتی اروپایی جلو ه ای زیبا ازوحدت اسلامی را متجلی می نمودم
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    8 0
    با صدور چند تا بیانه و ... که نمی شود تقریب ایجاد کرد . حقیقت تقریب تبلیغ است . واقعا مجمع برای شناسندن شیعه چه کار کرده؟آثا اهداف آیت الله العظمی بروجردی محقق شده ؟
  • عباس کاشیان IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    سلام علیکم وخدا قوت. ظرفبت عظیم طلاب خواهر در سراسر کشوربویزه در استانهای مختلف نادیده گرفته شده..در یک برنامه میان مدت طلاب خواهری که همسرشان هم طلبه باشدزوجها را تحت اموزش تخصصی زبان خارجی اقصی نقاط عالم قرار دهید .وسپس برای تبلیع و تقریب به همه عالم گسیل دارید.دعاگویم
  • خیرخواه IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 0
    به نظر نمی رسد آقای شهریاری کار خاصی انجام دهد . یعنی معلوم نیست ایشان برنامه داشته باشند برای این کار . بعد توی لایه های بعدی انقدر کارشکنی می کنند که شاید به اهداف خودش نرسد .
  • سید جلیل سید موسوی IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 0
    سلام وقت بخیر یکی از اولویتهای فعالیتها این نکته قرار می دادم که در هر شهر ومنطقه یک مسجد اختصاص به برنامه های مجمع قرار میدادم
  • ف.ج IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    با سلام اگر جای دبیر مجمع تقریب بودم جلوی جلوی ریخت وپاش های داخل مجمع را گرفته و بودجه را به شهرستانهای مرزی اهل سنت و زاهدان و کرمان می‌بردم که حقیقتا شیعیان مظلومی دارد. با ریخت و پاشهای داخلی مجمع و هزینه گزافی که در این مجموعه میشود راه به جایی نخواهد برد. باید مجمع جهانی به سمت مدیریت جهادی پیش برود نه مدیریت تشریفاتی که الان حاکم است. تربیت مبلغین در عرصه تقریب به معنای عملی واعزام انها به مناطق محرومی که شیعه و سنی دارد در صورت دارا بودن بنده در این سمت از اهم وظایف بنده تلقی می‌شد. از دیگر وظایف دیگر بنده در این سمت فرضی جذب دانشجویان و طلاب نخبه و پا به کار در عرصه بین المللی نه جذب اساتیدی که در nجای دیگر سمت دارند و مجمع فقط برای وجهه ظاهری خودش با هزینه های گزاف، بودجه را حیف و میل میکند. و در آخر اگر عمری باقی می ماند یک پالایشی در خود کارکنان مجمع انجام میدادم که نیروهای انقلابی و دلسوز را وارد کار کنم. والسلام
  • بینام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    سلام و عرض ادب،اگر من جای دبیر کل مجمع تقریب بودم،برای کودکان اهل تسنن در زاهدان شناسنامه میگرفتم، یوسف وند دانشجوی ارشد مطالعات خانواده و زنان دانشگاه ادیان
  • هادی IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    سلام اگر من جای ریس تقریب مذاهب بودم در سه حوزه علم و فرهنگ و اقتصاد سعی می کردم که همکاری ایجاد کنم تا وحدت ایجاد شود و دراین سه حوزه منافع مشترک درست می کردم با ایجاد محبت بین کشورها و سیاست را به سیاسیون واگذارمیکردم
  • سلمانی IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 0
    اگر من جای دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت بودم به جای برگزاری کنفرانس های بی فایده، تکراری و دعوت از افرادی که تاثیر گذار در جهان اسلام نیستند، اولا به عنوان مسئول تقریب پیگیر مشکلات اقلیت های مسلمان در کشور می شدم . مسئله کولبرهای غرب کشور، مسئله آب و گاز در شرق کشور و ........ تا ادعای تقریبم واقعی می شد ثانیا برای تقریب بین جریان های شیعی هم فکر میکردم تا هر روز یکی با یه انگ به جون دیگر شیعه نیفته ثالثا از برنامه های تلویزیونی وحدت بخش به صورت مستقیم و غیر مستقیم حمایت میکردم . مثلا از برنامه عصر به خاطر حضور دو جوان اهل سنت کرد که صدای خوبی داشتن تقدیر میکردم ، به استان های تلفیقی سفر میکردم، پای درد دل جوانان اهل سنت می نشستم و از نخبه هاشون پشتیبانی میکردم رابعا ژست فکاهی و تصنعی تقریب نمیگرفتم و اگه واقعا تقریب بین مذاهب رو از اعمال قلب قبول ندارم اصلا سراغش نمی رفتم خلاصه تقریب مسئله ای اداری نیست که پشت میز حل بشه ، باید مثل سید محسن امین و امام موسی صدر بین مردم بود تا باورمون کنن و الا میشه همین مدتی که اسم تقریب هست ولی یک قدم به تقریب نزدیک نشده تازه خدا میدونه چقدم بابت تقریب بودجه بیت المال خرج شده
    • ع . ج IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
      0 0
      دبیرکل مجمع جهانی تقریب ... نه مجمع جهانی اهل بیت ...
  • امین IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    جناب دبیر کل تقریب وحدت سنی و شیعه نیازمند دو قدم به جلو است شیعه یک قدم به جلو امده و دستش را دراز کرده حالا نوبت سنی هاست که به این فهم برسند که باید وحدت باشد و این را خودشان باید بفهمند نه ما به انها بفهمانیم هروقت به این فهم رسیدند فریاد شیعه کافر در پاکستان سر نمیدهند
  • علمی حسینی 1 IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    سلام علیکم وقتی دلت از شدت غم می سوزد... وقتی برای #گریستن بر غمی جانکاه باید بجنگی و متقاعد کنی مشکل حل نشدن نسبت ها در این عالم نسبیت است... انگار برای بعضی سخت است عمل به #الجمع مهما امکن اولی من الطرح انگار حل نشدن نسبت بین وحدت و انسجام اسلامی و حفظ حریم عقاید حقه شیعه و همچنین یادآوری مظلومیت ها وارده بر عترة طاهره (سلام الله علیهم) هر ساله در زمانی که باید نشست و یک دل سیر گریه کرد که شاید مرحمی بر این داغ جانسوز نه غم باشد، از یسار و یمین زمزمه ها شروع می شود که چرا نام این #مظلوم(محسن بن علی) را می برید!!!! چرا مراسم می گیرید و اقامه عزا میکنید!!!! چرا این روضه را خواندید،نخوانید آقا #وضع چنین است و چنان است!!! من اول یک سوال جدی و مبنایی دارم از این دوستان #نگران که در تاریخ شیعه چه زمانی را می یابید که وضع چنین و چنان نبوده است؟؟؟!!! کجا شیعه در اقلیت و استضعاف نبوده؟؟؟!!! چه زمانی شیعه درگیر تحزب اعدا و کثرة معاندین نبوده؟؟؟!!! تا کی قرار است صیانت از حریم عقاید حقه شیعه و ذکر مصائب اهل بیت را با این تحلیل ها بی پایه و اساس مورد خدشه قرار دهیم!!! بماند خبرهایی که از تبلیغ در مناطق تلفیقی استان توسط گروه های طلاب مشهدی داریم که به برای حفظ وحدت در تبلیغ محرم لباس سیاه نپوشیده اند و حتی سلام به حضرت سیدالشهدا(علیه السلام)ندادند و ذکر مصیبت نکرده اند!!! به یقین معتقدم تمام حرکات وحدت شکنی که از بعضی بسترها منتشر می شود در واقع واکنش ها به این رفتار ها بی ادبانه و این استدلال های مخدوش است... نسبت را حل کنید علماء اسلام!!!! سیره عترة طاهره را ببینید چه کرده اند!!!! آری قرار نبود بحث های فنی و پیچیده تاریخی_کلامی را به مردم کوچه و بازار انجام بکشانیم علیرغم اینکه توسعه رسانه های نوین این کار را در زمانه ما بر گردن ما قرار داده ولی چه کردیم در تبلیغ و تبیین کتاب شریف الغدیر که در دست امامان آن طرف قرار بگیرد... کار را به جایی رساندید که این جریان حیران و بی اسنتاد،دفاع متقن و بی شائبه ی استاد حامد کاشانی از امیرالمومنین(علیه السلام) از کتب اهل سنت را تحمل نکردند و نامه ها و بیانیه ها نوشتن. #دفاع کردیم، #طعنه که نزدیم....
  • علمی حسینی 2 IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    شاید با همین فرمون پیش برویم در نسل آینده باید در اصل اثبات خیلی از این عقاید ریشه دار حرف بزنیم و پاسخ خیلی از ایرادات به اصل این همچین مثبتی بوده است یا نه را بدهیم.... مخلص کلام در حل این نسبت : ذکر مصائب #حضرت_محسن و #حضرت_زهرا بیان مظلومیت است نه طعنه به عامه... بیان عقاید حقه شیعه حرف از معارف روشن شیعی است نه نقد عقاید طرف مقابل.... یاعلی خلاصه عرض کنم تبیین عالمانه و زیرکانه نسبت بین حفظ وحدت اسلامی و چگونگی صیانت از عقاید حقه مذهب شیعه و مشخص کردن راه و رسم جمع بین این دو توسط اندیشمندان و صاحب نظران در کرسی ها آزاد اندیشی می تواند این صف بندی های ناجور بین افرادی که در عرصه تقریب هنجار شکنند و گروه دیگر که به گمان خود برای جبران این خسارت اهل تساهل و مسامحه بر سر اصول حقه مذهب گشتند. ممنون به امید دیده شدن این درد
  • خانی IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    با سلام و خدا قوت با توجه به بودجه ایی که تقریب مذاهب از دولت دریافت می کند ثمره این نهاد در دولت جمهوری اسلامی در این چهل سال چیست؟ منظور نهاد تقریب مذاهب است چرا هیچ پیشرفتی در رشته های علوم انسانی مشاهده نمی شود؟ چرا هیچ دستاورد محسوسی از این نهاد وجود ندارد؟ تا چه اندازه برای مردم و جامعه مفید بوده است؟ چرا هیچ برنامه کلی و چشم اندازی برای رسیدن به اصول اقتصاد اسلامی و علوم اجتماعی و دیگ رشته های علوم انسانی تا الان از این نهاد اخذ نشده است؟ اگر من جای ریاست تقریب مذاهب بودم تمام تلاش خود را برای با کیفیت کردن و کاربردی کردن رشته های علوم انسانی به کار می بردم وگرنه مذاهب با یکدیگر مشکل ندارند بلکه گیروان هستند که به دلیل جهل و نا آگاهی با یکدیگر مشکل دارند امیدوارم جواب ایشان را برای بنده ارسال نمایید
  • کرمانی IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 0
    سلام علیکم. تقریب فقط با اهل سنت نیست. گاهی از شیعیان همسایه خود هم فاصله داریم و جای ما را دیگران پر کرده اند. زبان مشترک عقل به ویژه یکی از راه های تقریب است. ذیل مباحث عقلی در زمینه عقاید مشترک می توان فرهنگ اصیل را منتقل کرد و موجب تقریب شد.
  • رحیق مختوم IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    با سلام خدمت شما بزرگواران در عین حال که باید وحدت بین مذاهب شیعه و سنی حفظ شود و خدشه ایی به امنیت کشور عزیزمان از این جهت وارد نشود اما تحت عنوان بیان مسائل علمی حقایق هم گفته شود نه اینکه حاضر شویم به خاطر وحدت و تالیف قلوب اعتقاداتمان را کنار بگزاریم ما حاضر نیستیم به خاطر وحدت از یک مستحب بگذریم القصه با حفظ وحدت حقایق هم گفته بشود ...موفق باشید
  • نامی IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 1
    اگر من جای دبیر مجمع بودم، به استفاده بیشتر و مداوم از دانش آموختگان رشته های علوم اسلامی و قرآنی از دانشگاه های معتبر کشور میپرداختم با تشکر از اجرای این طرح جالب در صورت امکان نتیجه انعکاس نظرات به ایشان را به صورت فردی اعلام بفرمایید
  • حمید IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    سلام علیکم درباره اگر جای رئیس مجمع جهانی تقریب بودم: با توجه به اینکه اصل راه اندازی مجمع جهانی تقریب به عنوان یک پروژه کاملا استراتژیک در سطح بین الملل با محوریت جمهوری اسلامی، از درست ترین و دقیق ترین راهبردهای حکومت است. دو نکته در مجمع جهانی تقریب باید زود اتفاق بیافتد تا از حالت انفعال خارج شده و به پویایی در خور شان این پروژه استراتژیک برسد: 1- هنوز بسیاری از طلاب اصل این طرح را نمی شناسند و جایگاه و ورود و خروج های ان و عمق و ابعاد آن در سطح بین الملل برایشان روشن نیست به نظر می آید که خیلی زود باید طرحی آموزشی و با قالب هایی جذاب جهت روشن گری و تبیین بین طلاب تنظیم گردد تا عموم طلاب از این ظرفیت نگاه دقیق و درستی پیدا کنند این امر موجب می گردد که اگر طلبه از ابتدای طلبگی اش با این گزاره رو به رو می گردد که «اسلام دین حداکثری است» و جمهوری اسلامی علمدار این انتشار شده است یکی از ظرفیت های جدی ما مجمع جهانی تقریب است که اتفاقا در اصل طرح دچا ریداکشنیزم نشده و اسلام را در حد مذهب به تقلیل نرسانده(البته که خطاهایی در اجرا و جلو بردن کار صورت گرفته که به این مسئله دامن زده است) 2- مواجه با دنیا از ساحت دین و هم چنین نشر حداکثری آن با راهبرد بیداری اسلامی قابل تحقق است که این رسالت را قطعا مجمع جهانی تقریب باید به عهده داشته باشد. کسانی که اندیشه و تکفر فقاهتی خوبی در مکتب امام خمینی رضوان الله علیه دارند میبایست از سایست گذاران این مجموعه باشند که تمامی پژوهش ها و روایت ها و عملیات های این مجموعه را در بستر مکتب امام، در دستور انتشار قرار دهند. این دو امر به نظر حقیر از جدی ترین ضعف های مجمع تقریب است که با برطرف شدن ان ، انفعال جدی شکل گرفته در این جایگاه ویژه قدری برطرف خواهد شد.
  • آمین IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    4 1
    جناب دبیر کل تقریب وحدت سنی و شیعه نیازمند دو قدم به جلو است شیعه یک قدم به جلو امده و دستش را دراز کرده حالا نوبت سنی هاست که به این فهم برسند که باید وحدت باشد و این را خودشان باید بفهمند نه ما به انها بفهمانیم هروقت به این فهم رسیدند فریاد شیعه کافر در پاکستان سر نمیدهند
    • سید IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
      0 0
      اتفاقا این برداشت شما نتیجهٔ نفهمی‌تان از وحدت است؛ وگرنه اهل سنت وحدت را بهتر فهمیده‌اند. من اگر جای دبیر کل بودم در پی اتحاد واقعی می‌افتادم، قانون مجازات هتک حرمت به مقدسات اهل سنت را در کشور به تصویب رسانده و به مرحلهٔ اجرا می‌گذاشتم و در جلوی افراطیون داخلی می‌ایستادم.
  • نژادمحمد IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    نژاد محمد: با سلام و احترام سعی می کردم 1.گفتگوهای سازنده بین فرق و مذاهب اسلامی را گسترش داده 2. خرد ورزی و آزاد اندیشی را ترویج می دادم 3. از ظرفیت حج و زیارت بیشتر برای تبلیغ اندیشه های شیعه استفاده می کردم. 4. سعی می کردم اهل سنت را از هویت وهابیت و جریان های تکفیری آگاه سازم مردم باید بدانند جریان های تکفیری مانند داعش و جبهة النصره میوه شوم وهابیت و تحت تاثیر قدرت های منطقه مانند آمریکا و عربستان هستند. متاسفانه امروز وهابیت تلاش می کند اهل سنت را به وهابی گری دعوت کند فرق وهابیت با اهل سنت همان نواقض الاسلامی است که وهابیت معتقد است اگر وهابیت در بین اهل سنت این مسائل را پایه گذاری کند آن وقت اهل سنت همه وهابی هستند در عقیده و این یک خطر بزرگ است. باتشکر
  • سیداحمد هاشمی IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    با سلام ضمن تشکر و قدردانی از حجت‌الاسلام والمسلمین شهریاری بابت راه اندازی این پویش مبارک که نشان از دید بلند و روحیه مشورتی ایشان دارد نکاتی را خدمت ایشان عرض می کنم باشد که مقبول افتد. «اگر من جای دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب بودم...»: ۱- تلاش میکردم بجای شعار، وحدت و تقریب را در عمل ترجمه کنم، در این راستا تلاش میکردم با جهان اهل سنت -چه ملتها و چه دولتها- ارتباط دوستانه تری برقرار کنم، هر چه باشد کشورهای اسلامی در تاریخ و فرهنگ و دین نقاط مشترک بیشتری با ما از چین و کره شمالی کمونیست دارند. ۲- تلاش می کردم تا برخی محدودیتها از قبیل محدودیتهای استخدامی و محدودیت های ساخت اماکن مذهبی به نسبت بقیه مذاهب و به ویژه اهل سنت را مرتفع سازم تا نسبت به کشور و نظام اسلامی، تعلق خاطر بیشتری داشته باشند، در این راستا سعی می کردم از پتانسل اهل سنت در پستهای مختلف کشوری بهره ببرم و از آنها لااقل در مجمع تقریب بین مذاهب بیشتر استفاده کنم. همچنین اجازه ساخت مسجد در تهران را به آنها می دادم یا برای اخذ مجوز ساخت تلاش میکردم تا بتوانند با عزت خدایشان را پرستش کنند. قطعا این اقدام، برگ برنده بزرگی برای نظام اسلامی در جهان خواهد بود و با این کار، نظام در جهان حسن نیت خود را در تقریب بین مذاهب اثبات خواهد کرد و دهان مرجفون، بدگویان و منتقدان نظام را خواهد بست. ۳- تلاش میکردم فرهنگ دگرپذیری و رواداری را در کشور نهادینه کنم و شهروندان کشورم را در حقوق و مزایا بر اساس دین و مذهب دسته بندی نکنم، در این راستا منشور حقوق شهروندی را در کشور به منصه ی اجرا می گذاشتم و همه شهروندان کشورم را به یک چشم نگاه می کردم. ۴- مرزهای کشور ما، مانند پوست بدن خط دفاع کشور و محل تهدید کشورند، از آنجا که مرزهای کشور محل تجمع اهل سنت هست تلاش می کردم مرزنشینان کشورم را تقویت و از آنها دلجویی کنم و وجود آنها را از تهدید به فرصت تبدیل نمایم تا مبادا بیگانه ای مکار و کوردل از این ظرفیت ارزشمند، سوء استفاده کند و با دلجویی روبه صفتانه از آنها در راستای بی ثباتی و ضربه زدن ویا خدای ناکرده تجزیه ی کشورم استفاده نماید. به امید توفیقات روزافزون برای حجت الاسلام والمسلمین شهریاری و به امید روزی که با همت ایشان، این دغدغه ها در کشور ما عملی گردد.
  • امیر US ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    اگر من جای این بزرگوار بودم بودجه رو برمی گردوندم به دولت یا بودجه رو صرف ساخت، مدرسه، درمانگاه و خدمات عام المنفعه برای مناطق محروم می کردم
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 0
    تشریفات را کم می کردم و مردمی تر می شدم ، با اتو کیشدگی موفق نمی شود.
  • IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 1
    رابطه با مصر و الازهر را در اولویت قرار می دادم
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    3 0
    ارتباطم را دانشگاه های اسلامی معتدل برقرار می کردم تا معارف حقه شیعه را برای آنان بیان کنم زیرا گوش شنوا حقیقت همه جا هست .
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    2 0
    ارتباطم را دانشگاه های اسلامی معتدل برقرار می کردم تا معارف حقه شیعه را برای آنان بیان کنم زیرا گوش شنوا حقیقت همه جا هست .
  • زهرا ابراهیمی زاده IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    دست از تبلیغ بر میداشتم.
  • اسلامی IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 0
    به نام خدا بنده اگر جای ایشان بودم اولین کاری که می‌کردم این بود که تمام کسانی که بر اساس رابطه وارد این نهاد شده‌اند را فوراً اخراج می‌کردم و کسانی را به جای آنها می‌گماردم که واقعاً شایستگی کار را داشته‌ باشند.
  • یوکابه IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    1 1
    سلام-ازدوران کودکی باید درموردتقریب مذاهب کارشود-باید در دوران کودکی به فرزندانمان اشتراکات مذهبی بادیگر ادیان و برتریهای دین اسلام آموزش داده شود -یک کودک مسلمان ایرانی باید در دوران دبیرستان و ورود به دانشگاه به عنوان یک سفیردینی بتوانند با یک فرد خارجی و غیر ایرانی مناظره انجام دهند وبرتری دینشان را برای دیگران اثبات کنند-این نیاز بصورت جدی در مدارس مااحساس میشود وجای کار دارد-
  • بینام IR ۰۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 6
    سلام یکی از کارهای مفید میتونه ساخت مساجد مشترک شیعه و سنی باشه
  • نژادمحمد IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    با سلام و احترام سعی می کردم 1.گفتگوهای سازنده بین فرق و مذاهب اسلامی را گسترش داده 2. خرد ورزی و آزاد اندیشی را ترویج می دادم 3. از ظرفیت حج و زیارت بیشتر برای تبلیغ اندیشه های شیعه استفاده می کردم. 4. سعی می کردم اهل سنت را از هویت وهابیت و جریان های تکفیری آگاه سازم مردم باید بدانند جریان های تکفیری مانند داعش و جبهة النصره میوه شوم وهابیت و تحت تاثیر قدرت های منطقه مانند آمریکا و عربستان هستند. متاسفانه امروز وهابیت تلاش می کند اهل سنت را به وهابی گری دعوت کند فرق وهابیت با اهل سنت همان نواقض الاسلامی است که وهابیت معتقد است اگر وهابیت در بین اهل سنت این مسائل را پایه گذاری کند آن وقت اهل سنت همه وهابی هستند در عقیده و این یک خطر بزرگ است. بعضی از مردم گمان می‌کنند که داعش و جبهة النصره از بین رفته اند خیر تا زمانی که افکار تکفیری وهابیت برقرار باشد این جریان ها وجود خواهند داشت باید منتظر باشیم این جریان ها دوباره کنار هم جمع می شوند و با عنوان دیگری جریان سازی اجتماعی به راه می اندازند.
  • میاحی, IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    2 0
    اگر به جای ایشون بودم روی حوزه المصطفی و طلاب خارجی که برمیگردند در کشورهای خودشون قلب تپنده تبلیغ تشیع میشن به صورت ویژه سرمایه گذاری میکردم تقریبی بهتر از تقریبی که طلاب جامعه المصطفی در کشورهاشون دارن بوجود میارن نیست
  • امیررضا IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    سلام اگر بجای مجمع جهانی تقریب بودم: سلام علیکم؛ بنده بعنوان یک دغدغه مند توصیه میکنم که؛ توجه به مطالبات مقام معظم رهبری بشود، در این زمینه و سایر جهت ها بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی کمک شایانی میتواند ارائه بدهد.
  • روحی IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    4 0
    سلام علیکم ، اگر مخصوصا درین ایام میخواهید باقیات الصالحاتی برایتان باشد لطف کنید قبر جناب ابو لوءلوء را باز کنید و افرادی بگمارید که مشکلاتی پیش نیاید والا تجربه نشان داد درین مدت هر چه عقب نشینی کردیم دشمن صداش بیشتر شد ، این راهش نیست ، یا علی
  • زمان IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    2 1
    سلام یک تلنگر بزنید به خودتان آیا راه را درست آمده اید؟ پس چرا دین گریزی بیشتر از قبل شده مردم را از دین هم بیزار کرده اید مقصر کیست؟
  • محمد IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 4
    سلام راه اندازی کانال تلویزیونی تحت عنوان سیمای وحدت که شامل برادران اهل سنت و شیعه خارج و داخل باشد
  • نوری IR ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    با سلام. اگر بنده جای آقای شهریاری بودم: با همکاری مرکز مدیریت حوزه های علمیه در مرکز هر استان یک کارگروه مذاهب اسلامی تشکیل می دادم، متشکل از افرادی که در این زمینه تخصص و مهارت دارند، برای انجام پروژه های تحقیقاتی، تدریس و پاسخگویی به شبهات حوزویان، دانشگاهیان و عموم مردم هر شهر. با این برنامه هم سواد افراد در این زمینه بالا میره، هم بسیاری از مشکلات و شبهات که سبب تفرقه شده حل میشه و هدف اصلی که تقریب مذاهب هست، محقق میشه. چون تقریباً در تموم استان های کشور شهروندانی از مذاهب مختلف زندگی می کنند.
  • M IR ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    سلام خدمت دبیرکل من اگر دبیرکل بودم چنان مسائل انسانی را ک هر انسانی ان را دوست دارد درست و صحیح و با اعتقاد قلبی خودم و خانواده ام انجام می دادم ک با نگاه مردم ب انچه ک بیان میکنم در عمل من هم می دیدند بی شک خودبخود همه بسوی مذهب برتر حرکت می کردند با وجود هرتبلیغ سوء . مانند پیامبر اعظم ک خود الگوی درست و صحیحی بودند . راه سخت و دوری نیست اما هوای نفس نمی گذارد ک ما متعهد بمانیم . تنها راهش امر ب معروف فقط برای خودم بعد برای خانواده ام . ک نتیجه اش می شود همه ب مذهب برتر گرایش پیدا می کنند . وقتی درسطح فقر مردم رنجدیده مخصوصا مسلمانان باشی یا حداقل در تلاش برای ایجاد شغل و ایجاد انگیزه و مبارزه با کسانی ک ثروت مسلمانان را ب غارت می برند و دشمنی با انان حتی اگر ب ضرر من باشد . صداقت در گفتارو بیان خود همه چیز بیان می کند ک راه درس چیست . دل ب گوش دردمندان سپردن و نگرانی های انها را برطرف کردن همه اینها از من دبیر کلی می سازد برای یک مذهب چون حقیقت یکی هست . دبیرکلی ک فقط کسانی ک در مجامع هستند میبینند چگونه میتواند درد رابفهمد دبیرکلی ک حداقل برای هر مذهبی وقت جدا نگذارد ودردها و مشکلات انها را حل نکند چگونه می خواهد دعوت ب اتحادکند . پس سیره پیامبر بهترین راه برای این کار بزرگ هست
  • دغدغه مند عقاید شیعه IR ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    3 2
    سلام. خداوند رحمت کنه مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی رو. می‌گفت: سنّی‌ها با ما خواهر هم نمیشن، چه برسه به برادر. متأسفانه عده‌ای نان امام زمان عجل‌الله‌فرجه رو می‌خورن و چنان بی‌غیرتی می‌کنن و عقاید شیعه را به چوب حراج می‌گذارن که آدم شک می‌کنه که اینا شیعه‌ان یا سنّی. به فرموده پیر فقاهت آیت الله العظمی وحید حفظه الله خودشونو در مقابل چهار تا سنّی می‌بازن. تقریب را باید از مرحوم آیت الله العظمی بروجردی یاد گرفت. الان متأسفانه به جای تقریب و وحدت سیاسی، عده‌ای عمامه به سر دارن در راستای وحدت اعتقادی تلاش می‌کنن. خدا ازشون نگذره. نود و نه درصد احتمال میدم که این نظر مننشر نشه ولی من باب نهی از منکر وظیفه خودم دونستم بگم. شاید جرقه‌ای به ذهن بعضی‌ها بخوره.
  • محمود IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    با سلام بنده یگی از مهمترین کارهایی که بنظرم باید انجام می دادم گسترش محبت اهل بیت عصمت و طهارت در بین عموم مسلمین و ادیان دیگر بود زیرا سیره عملی و تجربه بزرگ تبدیل جامعه سنی ایران در سده های اولیه اسلام به جامعه ای شیعی باگسترش کتب مناقب اهل بیت و البته ظهور شخصیت های سیاسی کلیدی مثل وزرای شیعی توانست ایران رو به کشوری با اکثریت شیعه تبدیل کند یک نکته ظریف هم هست که در هر دوره و زمان یک مقدار تفاوت هایی در روش تاثیر گذاری هست مثلا در قدیم شخصیتهای شاخص علمی و سیاسی و کتب تاثیر عمده در جریان سازی داشت الان با وجود اینها عواملی مثل رسانه ، بازی های رایانه ای و شخصیت های ورزشی و موسیقی در غرب دارن جریان سازی می کنند لذا بنظرم شبیه کاری که حجت الاسلام پناهیان در دعوت از شخصیت های خاص موسیقی غربی یا سیاسی به راهپیمایی اربعین انجام دادن کار خیلی خوبی است و از نظر رسانه سازمان باید با مطالبه گری پیگیر ساخت فیلم هایی فاخر در حوزه ظهور و مهدویت (که جذابیت بالایی دارد در دنیا) و فتح آینده قدس(با توجه به روایات موجود و پیش بینی مقام معظم رهبری ) باشند تا برخی نهاد ها از خواب غفلت بلند بشوند ان شا الله از برخی تعابیر معنوی برداشت می شود که فتح قدس دروازه اصلی توجه مسلمین به عالم تشیع و ازمقدمات اصلی ظهور حضرت است (گویا حکمت فتنه قدس و طول کشیدنش و آزادیش توسط شیعیان امیرالمومنین همین است) لذا کار رو این بخش مخصوصا رسانه از اوجب واجبات است
  • رسول ملکیان اصفهانی IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    2 0
    سلام باعرض خدا قوت وتقبل الله خدمت حجت الاسلام والمسلمین حمید شهریاری و تمامی همکاران محترمشان در«مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی». 1-ابتداء تمامی مشاغل غیرتقریبی را از خود و همکارانم دور می کردم وبصورت تک شغل و وظیفه شش دانگ از تمام ظرفیت وجودی خود وهمکاران استفاده می کردم. 2-ضرورتهای تقریب باید بصورت باور راستین در خود وهمکاران بصورت راسخ نهادینه شود تا سرچشمه جوشان فعالیت قرارگیرد. 3-تقسیم کلیه امور تقریبی مذاهب اسلامی به نظری وعملی . وتعیین تکلیف نهائی تا حد مقدور در هر دو حوزه. 4- تقسیم تکالیف تقریبی در حوزه های جغرافیا به چند دایره. الف- ایران ب-جهان اسلام ج-ادیان الهی د. غیر الهی. در عین اینکه در تمامی سند مشترک الزام آور باشد ولی تفاوتهای جغرافیا لحاظ گردد. 5-سند تقریب که بنظر من بسیار بسیارمهم است . و باید بصورت تخصصی مطابق شرایط والگوهای سند نویسی جهانی باشد تا بتوان تکلیف تمامی امور را روشن کرد . از نظر مثال وتشبیه مثل سند 2030.
  • مهران IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    سلام علیکم در رابطه با تقریب مذاهب یه پیشنهاد داشتم علمای اسلام جمع شوند و برای همیشه بعضی از اختلافات را که خدشه به اصل دین و مذهب نمی رساند را کنار بگذارند یعنی بعضی ها را برادران اهل سنت و بعضی ها را علمای تشیع کنار بگذارند بخدای محمد (ص) قسم روح پیامبر از این کار خشنود خواهد شد یعنی باهم به تفاهم کنند و در بعضی اعمال با وحدت رویه عمل کنند مورد دیگر که می تواند کاربردی باشد و مخصوصا اتهامات را از تشیع دور کند مجلس قانونی تصویب کند که توهین به مقدسات و بزرگان سایر ادیان و مذاهب توسط هر کس اشد مجازات را داشته باشد مخصوصا از سوی افراد معمم چون اگر افراد عادی این کار را بکند زیاد باز تاب ندارد ولی عمل و سخن یک روحانی به پای نظام و مذهب نوشته می شود هرکس قدمی در راه وحدت مسلمین بردارد روح پیامبر اکرم را شاد می کند
  • امیر 1 IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    سلام با توجه به اینکه این مجمع می تواند کارکرد بسیاری برای جهان اسلام داشته باشد ابتدا باید تبلیغات فراخور خود را داشته باشد به این معنا که مسلمانی نباشد که این مجمع را نشناسد کسانی که واقعا بدون تعصب هستند و ضرورت اتحاد را در عرصه امروز جهان می دانند اگاه از وجود چنین مجمعی باشند. باید این را در مجمع نهادینه کرد که تقریب مذاهب نه به معنای از بین بردن شاکله هر مذهب بلکه به این معنا که اشتراکات مسلمانان بیش تر از اختلافات آن است. برای رسیدن به این مهم یک سری عمل هایی می توان انجام داد من جمله تولید محتوا در ترویج اشتراکات مسلمانان و مهم تر از آن تثبیت جایگاه انقلاب اسلامی ایران در جهان اسلام و تثبیت و تعمیق این امر که این انقلاب، انقلاب اسلام است و نه فقط انقلاب تشیع و موید آن را می توان حمایت همیشگی ایران از مظلومان مسلمان جهان دانست. موارد پیشنهادی: ۱.تولید محتوایی که اشتراکات بین مذاهب مخصوصا مذاهبی که پیروان بیش تری دارند مانند تولید کتابی که این کتاب به عنوان اصل اسلام شناخته شود مانند بحث در اصول عقاید که این کتاب نویسنده هایی مشترک از علما همان مذاهب داشته باشد. ۲. امروز رسانه کارکرد زیادی در زندگی افراد پیدا کرده است اگر بتوان پیام رسانی با محوریت گفت و گو بین مذاهب با توجه به ظرفیت های بومی کشور ایجاد شده و علاوه بر استفاده از متخصص های کشور و ایجاد اشتغال، ساختاری ایجاد شده که بتوان پیروان مذاهب با یکدیگر گفت و گو کنند کار بزرگی است البته باید دانست این پلت فرم حتما باید برای خارج کشور قابل دسترسی باشد و زبان های اغلب کشور ها در آن را پشتیبانی کند که خصوصیت اصلی این پیام رسان متن محور بودن و علاوه بر آن می توان رسانهای دیگر مانند عکس و.. را نیز به اشتراک گذاشت و یا حتی استفاده از پخش زنده که می توان علما و...در دیدگاه کاربران با یکدیگر گفت گو کنند(در ضمن که قطعا باید گروهی هم جهت کنترل و محدودیت تولید و انتشار محتوای تفرقه انگیز باشد) برای گسترش این پیام رسان قطعا باید علما مذاهب و مسئولین اسلامی اولین کاربران این پیام رسان باشند.این پیام رسان باید به گونه ای ترویج و محیا کار بشود که هر یک از مسلمانان در این پیام رسان آن را شبکه ای تعاملی با دیکر مذاهب بدانند و افراد دیگر در جهان این پیام رسان را به جهت گرویدن به اسلام و تحقیق از اسلام انتخاب کنند
  • امیر 2 IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    ۳.درخواست از علما مذاهب جهت تشکیل کمیته ای که به دنبال از بردن اختلافات و ترمیم اشتباهاتی که موجب تفرقه بین مذاهب بوده و تفسیر و حقیقت یابی دین اسلام(به این معنا که علما جمع شده و پیرامون مسائلی که موجب شده دین اسلام به چندین مذهب تقسیم شود بحث کنند و محوریت بحث نیز همان حدیث شریف از رسول الله باشد که به این مضمون است که در میان همه مذاهب یک مذهب حق وجود دارد -البته با توجه به شرایط مورد نیاز-)چرا که در حقیقت یک مذهب در مسیر درست حرکت می کند-ولیکن این نیز زمان خود را دارد چه بسا که مطرح کردن این امر در زمان نادرست و عدم فرهنگ سازی موجب تفرقه شود چراکه همگان در برابر حق خاشع نیستند ولیکن برای این امر باید زمینه سازی های مورد نظر را انجام داد. ۴.تولید محتوایی(کتاب و..) به جهت رسوایی مذهب ها و فرقه های ساختگی که هیچ گونه مشابهتی به اسلام و ادله اصولی آن ندارند به مانند اینکه اگر در اروپا و.. تبلیغات باعث شده که اسلام را به عنوان داعش بشناسند باید مجمع مسیر خود را از اسلام انحرافی که حتی اولی ترین اصول اسلام در آن رعایت نشده دوری و انزجار بجویند. این نیز باید با همکاری علما مذاهب باشد و برای ترویج آن نیز باید حداقل یک نسخه آن محتوای تولید شده که می توان کتاب باشد را به تمام کتابخانه های جهان ارسال کرد. ۵.تشکیل کارگروهی جهت بررسی اوضاع مسلمانان در اقصی نقاط جهان و رسیدگی به شرایط آنها و در صورت تجاوز به حقوق آنها وجود وکیلانی که صدای آنان را به مجامع بین المللی و مردم جهان برسانند.مانند حمایت از مسلمانان میانمار که علاوه بر پیگیری های حقوقی می توان مردم جهان را بر علیه این ظلم ها یک صدا کرد.
  • رضا IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    اول اینکه، سعی می کردم تمام ظرفیت های علمی، اجرایی، آموزشی و فرهنگی دانش آموخته دانشگاه مذاهب اسلامی را در تمام ارکان اعم از ستاد، دانشگاه، پژوهشکده و ... را جمع و کلیه مناصب علمی و اجرایی را به آنها می دادم.
  • ادریس IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 1
    من اگر جای دبیر کل مجمع جهانی تقریب بودم مصوب میکردم از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه مذاهب اسلامی شهریه گرفته نشود
  • امانت اللهی IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 1
    اگه دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی هم زیر نظر ايشون باشه، آرزو میکنم يه تحولی هم در این دانشگاه ایجاد کنند جایی که برای دانشجویان اش ارزش ....
  • وحیدی IR ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    من اگر جای دبیر کل مجمع تقریب بودم برنامه ریزی کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت انجام میدادم در جهت نیل اهداف پنجگانه مرحوم نجم الدین اربکان که آن مرحوم تاسیس پنج نهاد را در درون جهان اسلام ضروری می دانست : ۱ - سازمان ملل متحد اسلامی ۲ - بازار مشترک اسلامی ۳ - سازمان مشترک دفاع اسلامی ۴ - اتحادیه آموزش و فرهنگ اسلامی ۵ - واحد پول مشترک اسلامی
  • قم IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    با سلام و تشکر از فعالیت های ارتباطی و رویکرد جدید شما در تعامل بیشتر با مخاطبان، و تشکر ویژه از آیت الله اعرافی و جناب استاد شهریاری در حمایت از این رویکرد مبارک، بنده اگر جای دبیر کل مجمع بودم؛ سعی می کردم از بهترین متخصصان مدیریت در جهت برنامه ریزی و ارزیابی راهبردی استفاده کنم. البته ایشان خودشان الحمدالله مدیر توانمند و شایسته هستند اما در پاسخ به این پویش مبارک، انجام وظیفه کردم. ارادتمند و دعاگویم. ا
  • احسان IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    شیعه و سنی یه مساله ای توده ای و عوامانه است و محور هم حب و محبت ناخواسته است، جهان اسلام به اهل حدیث و اشعری و معتزله تقسیم میشند و تمام
  • الهام IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    1 1
    به دانشجوهای مذاهب مخصوصا دختراش بیشتر بها میدادم
  • a1b2c3d44605 IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    سلام ۱. شیعه کتب اربعه و اهل تسنن کتب تسعه را قول دارند./ ۲. اگر بتوان یک کتاب جامع حدیثی شامل مشترکات کتب معتبر شیعه و سنی تهیه و در اختیار جامعه اسلامی و جهان شیفته‌ی اسلام قرار داد، خیلی مفید خواهد بود./ پیشنهاد تهیه کتاب جامع حدیثی مورد تائید شیعه و سنی و ارائه آن به جهان/
  • جلالی IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    بهتر اینه ایشان یا مسوول قبلی بیان و بگن چه کارهایی انجام دادن ، چه منفعت هایی رو برای مردم و مسلمانان ایجاد کردند . اگر هم میخوان ازین ببعد کار کنند که همون شرح وظایف چارتی سازمانیش رو انجام بدن خیلی هم خوبه ، والله اگر مسیولان کشوری ما در هر جایی فقط سی درصد وظایفشونو انجام میدادن الان ایران مدینه فاضله بود ولی کو ......
  • هادیان IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    1 1
    اتحاد در بعد سیاسی تنها با بیداری ملتهای مسلمان علیه حکومتهای دست نشانده سعودی و بحرین واردن و امارات...ممکن است و اتحاد در بعد عقیدتی همانند یک اختلاف خانوادگی باید حل شود و اجازه مداخله شیاطین را نباید داد حقائق صدر اسلام بصورت شفاف و با زبان نرم توضیح داد شود اینکه خلافت امیرالمومنین غصب شد و انحراف ایجادشدو مذاهب چهارگانه اهل سنت تماما بعد از مذهب جعفری پدید آمدند و شافعی و مالکی و حنبلی و حنفی دینهای سیاسی اموی بودند و رهبران آنها شاگردان مستقیم یا با واسطه امام صادق بودند تمام خیانتهای عمر و ابوبکر و عثمان و عایشه با مدرک توضیح داده شوند و اعلان شود که تنها مذهب سنتی رسول الله فقط شیعیه اهل بیت است و فضائل امامان شرح داده شود این مسیر یعنی آشکارسازی حقائق به روش وجادلهم بالتی هی احسن نه با توهین و فحاشی مسیر اسلام واحد را ترسیم میکند البته حرکت برلبه تیغ است و خیلی از جهال موضع گرفته و ممکنست سوء استفاده کنند و تشدید تفرقه کنند ولی آنچه که حتمی است شکستن بت ذهنی اهل سنت افراطی یعنی خلافای سه گانه و عایشه است و برملاشدن مذاهب دروغین بویژه وهابیت که داعش کمک زیادی در رسوائی این مذاهب انگلیسی اموی بعمل آورد
  • خصالی IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    اول سلام دوم اینکه، سعی می کردم یک زمین مناسب و در خور شأن دانشگاه تهیه و نسبت به أخذ بودجه ساخت یک دانشگاه بزرگ، نوساز ومجهز تمام تلاشم را معطوف می کردم تا آنجا محوری در جهان اسلام بشود. سوم اینکه، سعی می کردم با رایزنی گسترده و پیگیری مستمرانه بودجه جاری و علمی مجمع را در ردیف های ملی قابل تخصیص قرار دهم و مشکلات بدیهی از میان برود. حتی اگر لازم بود به مقام معظم رهبری متوسل می شدم و یک بار برای همیشه نظام بودجه ریزی مجمع و ارکان آن را متحول می کردم چهارم اینکه به توسعه رشته های دانشگاهی دانشگاه مذاهب می پرداختم تا در سایر عرصه های علمی، متخصص متدینِ منادی وحدت تربیت بشود. مهندس اسلامگرا، طبیب متدین، مدیر وحدت گرا و ... پنجم اینکه در خصوص منابع انسانی تلاش می کردم تا الگویی پایدار و عملی در ارکان اجرایی کشور به یادگار بگذارم ششم اینکه، از ظرفیت مقام معظم رهبری استفاده می کردم و با اشارات ایشان، صدا و سیما و سایر بازوان توانمند را برای نهادینه کردن تفکر تقریب و تحقق وحدتِ امت هماهنگ نموده و مستمرا یک گفتمان اجتماعی منطقه ای و جهانی ایجاد می کردم هفتم اینکه، با دستگاه دیپلماسی کشور به جد وارد مذاکره می شدم و حتما نوعی تغییر در نگاه به مسئله دیپلماسی وحدت از مجموعه خود ارائه می نمودم. هشتم اینکه، با دعوت از علمای طراز اول جهان اسلام نسبت به تقویت بنیان های وحدت و راه اندازی کرسی های اندیشمندانه پیش قدم می شدم. نهم اینکه، وزیر آموزش و پرورش را قانع می کردم تا بحث تقریب و وحدت را به عنوان یک اصل اساسی در درس های مدارس نهادینه سازند. دهم اینکه از ظرفیت های جذاب از جمله ورزش برای نهادینه کردن تفکر تقریب و تحقق وحدت نهایت استفاده را می بردم
  • مهدی IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    اگر من جای شما بودم به جای هزینه های پرخرج همایش ها وکنفرانس ها وهدایای بعداز همایش هابه میمانان پایه ثابت هرسال از کشورهای مختلف که به خاط چند مصاحبه مدح و ثنایی دعوت میشوند بودجه هرساله خرج دیانت وفرهنگ کشور خودمان میکردم که مردم از نظر اعتقادی ودینی بسیار اسیب پذیرشده اند، چراغی که به خانه رواهست به مسجد حرام هست جناب شیخ شهریاری
  • علی عباس IR ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    2 2
    اول به کسی مدیریت می دادم که تجربه داشت و کار می کرد نہ فقط حرف می زدم و کار نمی کردم . دیگر کار من فقط گرفتن عکس و گزارش دادن نبود تا چند نفر کار بگیرند و کسی لیاقت دارد به این اھمیت می دادم . دہ نفر را تربیت می کردم که واقعا درس خواندن و کار کردن از لحاظ خلوص نیت بلد باشند. نہ صد ھزار را کہ یک نفر از آنھا بدرد کسی نمی خورد .
    • IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      0 0
      منفی را اشتباه زدم
  • مترصد IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 2
    من انقدر برنامه دارم که واقعا دلم میخواست جای ایشون بود. حیف برنامه ها قدری مفصله که در نامه نمیگنجه چه برسه به کامنت
  • frases.motivadoras.2018 IR ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    اول از همه از خودم میپرسیدم چه وظایفی دارم ... مراقب پول بیت المال باشیم و گرنه مدیون مردم میشیم.
  • ادریس IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 5
    از برادران اهل سنت در مجمع تقریب بیشتر استفاده می کردم
  • صدوقی IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    جشن غدیر را با همان تعریف دوستی اهل بیت در کشورهای سنی برگزار میکردم
  • سبحان IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    1 1
    دقیق میفرمودم در این مجمع دارم چیکار میکنم؟؟ چه خدمتی یه اسلام و مسلمین و ایرانیها کرده ام؟؟ با این بودجه که میگیرم چندتا کتاب تالیف و جاپ شده و آیا رایگان در اختیار محققین قرار گرفته یا خدا تومان پولش هست؟؟ دقیق میگفتم اگر این مجمع کلا منحل بشود ضرری بوجود میآید؟؟
  • اشکان IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    چندتاکارانجام میدادم ۱/ازحاج اقاصادق نژادهم استفاده میکردم ۲/میدان میدادم به جووونا
  • صادق نژاد IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    حقیقتا اگرازمن استفاده بشه خیلی میتونم تاثیرگذارباشم
  • شاهین IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    روی فقه مقارن کار بیشتری انجام میدادم
  • حبیب اله بابایی IR ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    اگر به جای ایشان بودم ۱. رشته جامعه‌شناسی جهان اسلام را در قم و برخی دانشگاههای انقلابی کلید می‌زدم ۲. مسئله‌های انضمامی جهان اسلام را مثل موضوع سلامت موضوع ورزش، موضوع رسانه، موضوع مهاجرت، و ... را محورهای تقریب و گفتگو قرار می‌دادم ۳. در مورد امت مجازی اسلام تفکر می‌کردم ۴. و مدارس علوم دینی در جهان اسلام را اسیب‌شناسی می‌کردم تا راه تقریب هموار بشه آرزوی توفیق
  • Rasool IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    سلام علیکم. اگر من جای دبیر کل محترم بودم با شجاعت و تقوا طرح تعطیلی و ادغام مجمع را با مجمع جهانی اهل بیت و حتی سایر مراکز همسو میدادم. و سعی می کردم دفتر و مسولین را بر این امر مجاب کنم. اگر جای دبیر بودم، کنفرانس پرهزینه وحدت را تعطیل یا حداقل با برخی کنفرانس های دیگر که در کشور برگزار می شود را یکی می کردم. اگر جای دبیر بودم، اسیب شناسی فعالیت های انجام شده از اغاز تا کنون را می کردم و خروجی و دستاوردها را با میزان هزینه ها محاسبه می کردم و تصمیم جدی در این خصوص می گرفتم
  • مصطفی IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    سلام لطفا به حجاب دانشجویان دختر دانشگاه مذاهب شعبه تهران بیشتر توجه کنید. چون این افراد به اعتبار دانشگاهای حوزوی و علمیه واعتبار مجمع خدشه وارد میکنند.
  • ناصر IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    بنده همان افراد تكرارى بى نفوذ را دعوت نمى كردم و پولها را صرف بليط و هتلهاى چند ستاره نمى كردم. در مديريت افراد نابغه شيعه با تجربه بين المللى و زبان دان و لو غير ايرانى را عضو قرار مى دادم تا خالصانه در پيشرفت مجمع كمك كنند و اين تاثير دارد. مجمع كه فقط جلسه زياد مى گيرد و ظاهرش ساختمان بزرگ و كارمند زياد و گزارشات كلفت را ارائه مى دهد ولى كارش كم ثمر باشد مسؤول است و بايد جوابگو باشد. من همه اينها را كم مى كردم ولى تحول بزرگ در نتيجه و كيفيت كارها ايجاد مى كردم.
  • خیری IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    با سلام : ۱_ نوعا رویکرد نهادهای دینی مانند مجمع تقریب، مجمع جهانی اهل بیت، دفتر تبلبغات، المصطفی و حوزه علمیه کاملا انفعالی است. تا این رویکرد تغییر نکند منتظر عملکرد مثبت و محسوس نباشید. ۲_ تا کار بصورت اداری پیش رود امیدی نخواهد بود. الگوی کار سازمانی موثر و میدانی ما هشت سال دفاع مقدس است. ۳_ نوع همکاران و مدیران نهادهای حوزوی دغدغه دارند ولی مرد میدان نیستند. لذا نوعا ارایه نظریه ارزشمندتر از مدیران میدانیست. ۴_ اسناد راهبردی در این نهادها یا وجود ندارد یا صرفا موضوعی تشریفاتی است از این روی راهبری سیستماتیک بر مقصد مشخص وجود نداشته و سلایق عرصه دارند. ۵_ فعالیت های جزیره ای این نهادها هم منجر به موازی کاریست و هم هزینه چندبرابری دارد. خروجی تثبیتی هم نوعا کم رنگ است. ۶_ لحیه آقایان بلند است ولی کجایند مردان بی ادعا ۷_ نوعا کارکنان این نهادها شناخت، انگیزش و مهارت لازم را ندارند. از این رو تفکر خلاق و نقادی نیست تا از انفعال درایند. ۸_ مستشرقین اهمیت شما و کار شما را بیشتر می دانند. شما را به مقدسات بدانید چه میدان مهمی دارید. ۹_ همیشه چهار عامل مهم مجری، برنامه هدفمند و قابل اجرای منعطف، پشتیبانی و توفیق شرط موفقیت اسن‌ اگر از آرمان ها هنوز فاصله دارید علت را در یکی از این چهارتا پیدا خواهید کرد. ۱۰_ رسانه و اطلاع رسانی مهم اند. تریبون داشته باشی، گوش برای شنیدن پیدا می شود. رسانه شما چیست؟ موثر است یا خیر؟ نکته: توضیحات و راه کارهای موارد، دیگر در گنجایش این عریضه نیست. تشکر از فرصتی که دادید. و ما علینا الا البلاغ.
  • نجفی کرمانشاهی IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    1 0
    با سلام. الف) «دانشنامه رجال تقریب» را تدوین و منتشر می کردم. با اولویت بر رجال جهان شیعه. ب) به مقوله آسیب شناسی تقریب هم توجه می کردم. یعنی اینکه جامعه شیعه چگونه با حفظ مبانی خود(از جمله اصل اصیل برائت) به تقریب بپردازد و تقریب طوری معنا و اجرا نشود که جامعه شیعه به خصوص نسل های نوین دچار نقص در مبانی اعتقادی از جمله بیگانگی نسبت به مقوله تبری یا خدای ناکرده ستیز با این مقوله شود.
  • علیرضا IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    1 0
    سلام علیکم بنده قبلا سابقه تیم ملی فوتبال داشتم و الان هم طلبه هستم و مدتی هست در عراق و سوریه به صورت خودجوش فعالیت میکنم. من نظرم را به نماینده امام خامنه ای در بوشهر دادم و ایشان استقبال کردند. ایده اینجانب درباره اثر گزاری در جامعه هدف و خصوصا مذاهب دیگر، استفاده از ابزار ورزش و خصوصا فوتبال است. با این روش می توان خیلی از اهداف نهادهای بین المللی را محقق کرد.
    • شمس IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      0 0
      این موازی کاری است.
  • سروش IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    1 0
    سلام لطفا از دبیر محترم مجمع بپرسید ومطالبه گری کنید که چرا به و ضعیت حجاب دانشجویان دختر دانشگاه مذاهب شعبه تهران توجه ندارند لطفا برخورد و نظارت کنند.
  • حجتی IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    با سلام واحترام لطفا تدبیری اندیشیده بشه برای ساماندهی کانال های درسی که در شبکه های مجازی از طرف اساتید بزرگوار تشکیل شده وزمانبدی صورت بگیره برای بارگذاری صوت های دروس ۱۱شب ،۸و۳۰شب یا۵صبح زمانی خوبی برای بارگذاری صوت درس فکر میکنم نباشه یا پیشنهاد میشه طبق همون ساعت درسشون صوت بارگذاری کنن با این همه مشکلات مجازی حداقل اینارو از طریق ادمین ومدیریت میشه حل کرد البته الحق والانصاف جا داره از اساتیدی که متخصصانه از سامانه مجازی برای تدریس طبق ساعت درسشون آنلاین در فضای مجازی استفاده میکنن تشکر کنم خدا خیرشون بده
  • حمید IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    2 0
    سلام یک پیشنهاد سازنده برای دانشگاه تقریب مذاهب یک فرد لایق انتخاب کنید ... اگر واقعاً صادق هستید !
  • نارسیس IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 2
    بزرگان مجمع تقریب یا برخی علمای مطرح همراه در این طرح: رفتن به خانه چند تن از شهدای سنی + تجلیل از مقام شهدا و خانواده شهید + تبریک ایام ولادت
  • ردانی پور IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    سلام برای تقریب نهج البلاغه را محور قرار دهید، کتاب عقل و درایت و حاکمیت. مشکل امروز جوامع اسلامی با نگاه تمدنی وحاکمیتی ناب علوی، جوامع را. به ساحل ظهور میرساند. نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی را دریابید، نقشه ی فوق العاده ای برا تقریب دارند. بد نیست در اولین فرصت با آنان ملاقاتی داشته باشید.
  • ردانی پور IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    سلام در خصوص پویش (اگر من جای دبیر کل تقریب مذاهب بودم...) مزاحم شدم چند روز پیش در شبکه 3 برنامه ای دیدم که از حب اهل بیت در میان اهل سنت از زبان خودشان می گفت. خیلی برنامه جالبی بود به نظرم تنها راه تقریب مذاهب و وحدت آفرینی همین چنگ زدن به حبل الله ائمه اطهار هست، این راه رو با قوت و سرعت و با برنامه های بیشتر دنبال کنید، مستند هایی از خانواده ها و افراد اهل تسنن که هر ساله ارادت خود رو به اهل بیت به شیوه های گوناگون نشون میدن، در جای جای ایران و جهان، از مردم عادی نشون بدید تا علمای اهل سنت، تا افراد شاخص شیعه که برای اهل سنت با تمام وجود کار کردند و بسیاری هم شهید شدن از رابطه تنگاتنگ اونها با اهل سنت، از رابطه خوب اهل سنت با نظام، با رهبر و با اهل بیت. جای خالی این جور برنامه ها واقعا حس میشه برنامه های وحدت آفرین به معنای واقعی کلمه، این برنامه ها نباید صرف یک قسمت باشه باید مثلا 30 شب کار بشه، یک قسمت فقط دسته های پیاده روی اربعین اهل سنت رو از کشورهای مختلف نشون بدید و مصاحبه هایی که با افراد دسته شده و ارادت اونها به اهل بیت، یک قسمت مراسمات هر شهر و کارهایی که اهل سنت در دهه محرم می کنند یک قسمت علما، یک قسمت... و همه از اهل بیت بگن 30 شب این جوری یه نوجوان یا جوان اهل سنت هم که برنامه رو میبینه روشن میشه میفهمه حقیقت اینه نه القائات وهابیت. تو رو خدا تو این زمینه در صدا و سیما و همین طور فضای مجازی کار کنید. جوان های پاک و خوب زیادی در اهل سنت وجود دارن که سرمایه هستن و نباید صید دشمن اهل بیت بشن. متاسفانه وهابیت در فضای مجازی خیلی پر رنگ کار میکنه و یارگیری میکنه. به طوری که یکی از دوستان دوست من در آمل، پسر جوانش تحت تاثیر این کانالها از شیعه به وهابیت تغییر مذهب داده. در مقابل جای خالی کانالهای وحدت بخش بین شیعه و سنی به شدت به چشم میخوره بنده 14 سال در کردستان سنندج زندگی کردم هر سال محرم اهل سنت به دسته های عزا شربت میدن، نذر میکنن و وقتی حاجت گرفتن نذری میدن و یک دسته سینه زنی مخصوص اهل سنت هم در سنندج داشتن که همراه با دسته های شیعیان در تاسوعا عاشورا پیاده مسیر رو طی می کردند. حب اهل بیت با گوشت و پوستشون آمیخته هست اگر کسی اینها رو بدون تعصب باز کنه براشون مطمئنا عده بیشتری هم تمایل پیدا می کنن به راه مستقیم اهل بیت... انشاالله
  • بینام IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    سعی میکردم درست مثل امام موسی صدر بیشتر جاذبه داشته باشم و عشق اهل بیت و ائمه را دردلها ‌ایجاد کنم و نه تنها ‌مسلمانان بلکه غیر مسلمانان را هم با محبت اهل بیت أشنا کنم
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    سلام داعش، صرف نظر از اینکه، مورد پشتیبانی ابرقدرتهاست، مبنای فکری هم دارد. به نظرم با تسلطی که جناب شهریاری بر فضای مجازی دارند، مبانی فکری ِ اینها از لابلای متون مذهبی شان و نیز از طریق نفوذ در فضای مجازی و دیدن مکاتبات شان با همدیکر، جمع آوری شود و بر این مبنا، کار فرهنگی بزرگی در رد مبانی فکری آنها صورت گیرد، به این صورت که برای آنها از طریق شبکه های اجتماعی پیام های مناسب ارسال گردد. بدین ترتیب در کنار مبارزه نظامی، کارزاری فکری نیز علیه آنها صورت خواهد گرفت و گام بزرگی در تقویت جهان اسلام و پاکسازی از این سرطان بزرگ، برداشته خواهد شد.
  • خادم زوار حضرت معصومه س IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    سلام اولین کار که باید کرد جدا کردن تکفیری از دوستدار اهل بیت س. چون ما دچار خیانت‌های تکفیریون که کا ما را فریب خوردند تو سوریه، قبلاً چاپلوسی میکردند که ما مطمعن باشیم. بعد گردن ما را زیر تیغ گذاشتند. هم بهتر است وجود شیعیان منطقه غرب آسیا تقویت میکردیم. نه از لحاظ اعتقادی بلکه از لحاظ مادی. چون عقایدشان محکم است ولی مذاهب دیگر به شیعیان اونجا کم اهمیت میدهند. چون فقر بین آنها رواج پیدا کرده.
  • IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    3 0
    ایشان باید از حریم اهل بیت در مجامع علمی دفاع کند و معارف اهل بیت را به مجامع علمی معرفی کند
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    2 0
    متون شیعه را به زبان های زنده دنیا ترجمه نمایند . این خلایی است که دیگران از معارف اهل بیت علیهم السلام اطلاع کافی ندارند .
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    2 0
    از ده تن از علمای بزرگ شیعه و سنی دعوت کند تا معارف مذهب خود را در میزگردی بیان کنند تا حقیقت برای همه آشکار شود . در بیان حقایق علوم اهل بیت کوتاهی کرده ایم .
  • حقیقت آشکار IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    با قاطعیت باید از معارف وحقانیت اهل بیت دفاع کرد . کوتاه آمده در برابر معاندین اسلام حقیقی کافی است . این گوی و این میدان . بسم الله .
  • خالدی IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    به نظر من باید کاری کرد که حکومت ها ودولت ها وپادشاهان از سیاسی کردن ‌مذهب خویش دست بکشند وتنها راه تعامل وتقریب بین مذاهب را دست علما و مجمع علماء خود بگذارند تا علمای هر کشور در مجمع خویش فردی انتخاب کنند که مقبول ملت خویش باشد ضمنا تقریب به معنای کناره کشیدن از عقیده واعتقاد خویش نیست تقریب یعنی با احترام با همدیگر صحبت کردن است علما تقریب مذاهب از هر کشوری باید مصلحت کشورها ی اسلامی را در اولویت به‌مردم نشان دهند تانگذارند به مسلمین وبلا مسلمین ضرری برسد به نظر من علماء تقریب نباید بگذارند جلوی کشف حقیقت گرفته شود مثلا شخصی از ظلمی که به حق اهل البیت علیهم السلام ویا حتی ظلم به شخص ویا ملتی اتفاق افتاده است
  • توکلی IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    2 0
    سلام به جای ایشان بودم ،موارد زیر را بررسی و آسیب شناسی میکردم آیا ایده وحدت در چهل سال گذشته در ایران محقق شده یا خیر و اگر نشده چرا ؟ آیا استانداردهای دو گانه در کشور با مبانی وحدت مطابقت دارد یا خیر ؟ چند خطیب برجسته سنی داریم که در تریبون‌های رسمی نظام بتوانند با کمال میل رضایت خود را از تحقق آرمان امام راحل یعنی امت واحده اعلام و در سایر کشورها تبلیغ کنند . راز قرار گرفتن رای تسنن در سبد اصلاحات چیست . دستگاههای مختلف فعال در حوزه تقریب در دستگاههای مختلف چه دستاورد ارزشمندی در این سالها داشته اند .؟ کدام متن تقریبی مشترکا در حوزه های علمیه شیعه و سنی تدریس میشود ؟ آقای شهریاری عزیز اگر این مطالب را روشن نکنید ،برای آینده هم نخواهید توانست راهبرد بنویسیم .
  • سید محمد IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    سلام چرا از طلابی که اذری زبان هستند و میتونن بصورت تخصصی بین شیعیان کشورهای هم زبان خدمت کنند استفاده نمیشه
  • جعفری IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    2 0
    دراین سالها مراسم هفته وحدت زیاد برگزار گردیده است ولی متاسفانه دست آورد ملموسی نداشته اند روز بروز فاصلها زیاد شده بعض افراد که ازکشوهای مختلف آمدند چند روزی در ایران برای شان خوش گذشتند ولی وقت به کشورهای شان برگشته همان موضع ضد شیعه گی شان را ادامه دادند مانند قرضاوی که سالها درایران آمد ازبیت المال استفاده کردن بازهم ضد شیعه است. دراین موردهزینه های زیادی مصرف شده است. به نظرمن بهتر است این مصارف را روی شیعیان کشورهای مختلف سرمایه گزاری نمایید بهتر خواهد بود. وازشیعیان حمایت شوند وآنان تقویت گردد به نفع شیعیان خواهد بود. ولی متاسفانه ازشیعیان چندان حمایت نمی شوند.
  • یا ارحم الراحمین IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    1 0
    سلام. من اگر جای رئیس مجمع تقریب مذاهب بودم بدون فوت وقت به کردستان می رفتم و با تک تک ائمه جماعات شهر ها و روستاهای مختلف ملاقات می کردم و بعد هم سیستان و بلوچستان، این کار اورژانسی ترین کار رئیس مجمع باید باشد بدون فوت وقت. بعد هم با ارتش و سپاه و نیروی انتظامی رایزنی می کردم تا روحانیون متعهد و معتقد به نظام رو در این دستگاه ا استخدام کنم و در کنار روحانیون شیعه این دستگاه ها و زیر نظر ارگان های عقیدتی و سیاسی قررار بگیرن، تعداد زیادی جوان سنی در این ((نهاد های امنیتی)) در حال خدمت ب این مرز و بوم هستند که نبود روحانی مطلع از مذهب خودشان را در نهادها دچار دلزدگی کرد و همچنین جوانان شیعه که در مناطق سنی نشین در حال خدمت دوشادوش برادران سنی هستند دچار مشکلات عقیدتی زیادی کرده است که ساختارهای فعلی نیروهای نظامی و انتظامی پاسخگوی این نیاز حیاتی نیستند و این شکاف و خلع روز ب روز در حال تعمیق رچه بیشتر است. سومین کار تلاش برای بازگشت دروس آموزش احکام اهل سنت به دروس مقاطع تحصیلی در مناطق سنی نشین به همراه دروس وحدت آفرین با نگاه به نقاط مشترک شیعه و سنی. اینها ارژانسی ترین مسائل ایست که هر مسئول دغدغه مندی می بایست در این برحه تاریخی بدان توجه و تمام تلاش خودش را مصروف آن نماید. از چالش فوق العاده شما متشکرم و کاش چالش های این چنینی هرچه بیشتر و با فراخوان گسترده تر انجام پذیرد.
  • محمود IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    5 1
    سلام استفاده از ظرفیتهای طلاب غیر ایرانی برای تشکیل گروه های مختلف جهت معرفی تشیع راستین به کشورهای مختلف.هر گروهی مسئولیت هدایت تبلیغی کشور خودش به دست می گیرد.
  • عباس معتقدی IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    3 1
    با سلام و عرض ادب نکاتی چند را به اختصار تقدیم می کنم: ۱. تلاش برای جهت دهی فتاوای مراجع عظام تقلید در خصوص اهل سنت به ویژه برخی از گروهها از جمله شیوخ و پیروان طرق صوفیه، اباضیه و... توضیح اینکه با توجه به تجربه بیست و چند ساله این جانب در مناطق مختلف آفریقا، بسیاری از شیوخ و مردم آفریقا به ویژه شمال و غرب و مرکز آفریقا پیرو طرق مختلف صوفیه هستند و صدور فتوا به ضلالت و انحراف آنان با اصول تقریب در تناقض است و در مواردی باعث چالش شده است، ۲. تلاش برای جهت دهی در مطالب و موضوعات مدح شده توسط اهل خطابه و منبر و منع از طرح موضوعات اختلاف برانگیز و توهین آمیز به اصحاب و همسران پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ممنوعیت پخش آن در صدا و سیمای جمهوری اسلامی، ۳. پیشگیری از طرح موضوعات و خواندن اشعار اختلاف برانگیز و توهین آمیز به اصحاب و همسران پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم توسط مداحان و مقتل خوان ها و ممنوعیت پخش آن ها در صدا و سیمای جمهوری اسلامی، ۴. زمینه سازی برای ممنوعیت قاطع برگزاری مراسمی تحت عنوان عید الزهرا در دهه اول ربع الاول و انتشار آنا در فضای مجازی، ۵.کنترل فضای مجازی با همه گستردگی و دشواری این مهم و پیشگیری از انتشار مطالب منافی با تقریب مذاهب اسلامی در حد امکان، ۶. پیگیری احیاء دارالتقرب بین المذاهب الاسلامیة در دانشگاه الازهر مصر و انتشار اسناد موجود در آن به ویزه فتوای تاریخی مرحوم شیخ محمود شلتوت و برگزاری کنفرانسی در خصوص صدور این فتوا و نیز انتشار فتاوی و نیز کتب و منشورات مشابه، ۷. به روز کردن لیست نمایندگان و رابطین مجمع در کشورها و مناطق مختلف جهان و حذف نمایندگان غیر فعال و جایگزینی نمایندگان فعال و همسو با نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در آن مناطق، نکات دیگری نیز هست که در فرصتی دیگر تقدیم خواهم کرد. با تقدیر و تشکر فراوان از سایت حوزه نیوز به دلیل طرح این موضوع مهم و ارزشمند.
  • عاطفی IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    2 0
    سلام اگر من جای دبیر کل بودم طی سال در سراسر کشور می گشتم و تمام زحمت کشان و فعالان عرصه تقریب را شناسایی می کردم و زمینه ای جور می کردم مداوم باهاشان در ارتباط باشم تقویتشان کنم و از شیوه کار و فعالیتشان آگاهی کامل نه کلیشه ای داشته باشم و هنگامه مراسمات هفته وحدت افراد کلیشه ای و ثابت ناشناخته را گردهمایی نمی کردم که فقط اون هفته یک اردوی ناشناخته را تجربه کنند دبیر کل باید خودش اول با فعالان تقریبی آشنا و در ارتباط باشد بعد مطمئن شود دبیر کل تقریبی هاست و آرامش همراهی با آنها ست که می تواند خیالش را جمع کند که دبیر کل تقریبی هاست ! البته پس از شناسایی هم میهنان تقریبی با کمک همین هموطنان تقریبی اقدام به شناسایی تقریبی های سراسر جهان می کردم و طی یک تا دو سال خانواده ای از افراد تقریبی آشنا با هم و متحد را نه صرفا صوری بلکه واقعی سامان می دادم .
  • عین IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    1 0
    لیبرال ها را از عرصه وحدت حذف می کردم.
  • سجاد IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 2
    سلام علیکم اگرجای مدیرِ مجمع جهانی تقریب بودم؛ مناظره های گوناگون مخصوصا بین عالمانِ متعصّبِ اهل سنتِ و عالمان شیعه۱۲امامیه، مقدماتش را فراهم می‌کردم تا حق و حقیقت و مسیر سعادت برای پیروانِ همه مذاهب، آشکار شود.
  • عارف IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    1 0
    برای وحدت: با سلام جدا از اینکه با علما مذاهب باید آمد وشد داشت و گفت و شنود ، به نظر بنده مجمع باید فعالیت خود را به عموم افراد هم با رعایت حساسیت ها گسترش دهد. عموم نه افراد خاص. مثلا ساخت اثار فرهنگی (سینما و ...) مشترک ، گردشگری هدفمند کاملا مذهبی(غیر از کاری که میراث فرهنگی و... متکفل آنند. )و ... که البته دغدغه تامین مالی و ... طبیعی است. که ضمن عرض خداقوت موفقیت شما را از خداوند مسئلت میکنم.
  • محمد جعفر بنی لام IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    2 4
    بهتره اهل سنت را به شیعیان معرفی کنیم نه شیعه را به اهل سنت . وقتی شیعیان افراطی زندگی روزانه اهل سنت مخصوصا اندونزی و مالزی و چین را ببینند خیلی تحت تاثیر قرار خواهد گرفت . از دعوت مهمانهای بی خاصیت و نمایشی خودداری کنید تقریب بین مردم مهمتر از تقریب بین مذاهب است ..
  • شمس IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    1 0
    ای کاش خبرگزاری حوزه اندکی هم برای مخاطبانش احترام قائل بود و پیام‌های آنها را هم منتشر می‌کرد و مشکلاتشان را به مسئولان انعکاس می‌داد. خبرگزاری که برای مخاطبانش ارزش قائل نباشد به مرور زمان جایگاهش را از دست خواهد داد. حال که شما در انتشار پیام‌ها گزینشی عمل می‌‌کنید و برای مخاطبانتان ارزش قائل نیستید خودم که برای وقت و نظرم ارزش قائلم لذا از بیان نظر صرف‌نظر می‌کنم.

    پاسخ سایت: سلام و احترام. ضمن سپاس از شما همانطور که در متن پویش آمده، تمام پیامهای مخاطبان بدون کلمه‌ای کم و کاست تقدیم دبیرکل مجمع التقریب خواهد شد و ان‌شاء‌الله در سیاستگذاری و تصمیم‌گیری در این نهاد مهم، تاثیرگذار خواهد بود. در خصوص انتشار پیام‌ها نیز اصل بر انتشار تمام پیام‌هاست مگر مواردی که جهات حقوقی یا خدشه به حرمت افراد پیدا کند که عرض شد، همه‌ی این موارد نیز تقدیم جناب شهریاری خواهد شد. از صبوری و همراهی شما سپاسگزاریم.

  • بدون نام IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    2 0
    سلام اگر بنده جای دبیر مجمع تقریب بودم ۱) پژوهشگاههای مختلفی در سطح کشور و در مراکز استانها دایر می کردم تا هر طلبه پژوهشگری که علاقه مند به فقه مقارن و کلام و موضوعاتی است که قابل بهره برداری در رابطه با تقریب مذاهب است ارائه کند. ۲) از طلاب مسلط به زبان عربی و همچنین طلاب عرب که خصوصا در خوزستان نیز جمع کثیری را تشکیل میدهند، بالاترین حسن استفاده را می بردم تا در مناطق وهابی خیز به تبلیغ بپردازند و یا در فضای مجازی و حقیقی کشورهای دیگر مبلغ باشند . و نیز از مقالات و کتب عربی تقریبی و اشعار شاعران زبردست عرب و خوانندگان خوش صدای عرب خوزستان و عراق که بعضا شهرت بین المللی دارند بهترین استفاده را درجهت القای مطالب تقریبی می بردم. بطور کلی چند فاکتور وجود دارد: ۱)پژوهش و تحقیق و مقالات ۲)تالیف کتب ۳)سخنرانی ها ۴) نماهنگها ۵)اشعار ۶)اناشید عربی {توجه شود که تواشیح در کشورهای سنی مذهب آنچنان بازدهی خوبی ندارد و در میان نسل حاضر ، اناشید نوینی لازم است}
    • شمس IR ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      0 0
      منظور پیام‌هایی است که به ادمین خبرگزاری حوزه فرستاد شده است.
  • محمد IR ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    شما در فقه از شرایط زمان و مکان می گویید و متوجه نیستید که تقریب و وحدت سازمانی نمی خواهد گروه های مردمی در اقصا نقاط عالم اسلام خودشان خودشان را پیدا می کنند. بیت المال ملت ایران را خرج کرسی های پر خرج و بی نتیجه و کتابهای تکرار اندر تکرار نمی کردم وانگهی در آن دانشگاه بی خاصیت که انبوه درس خوانده هایش در فروشگاه های کوررش کارگری می کنند و فقه حنفی و امامیه خوانده اند را می بستم. محض رضای خدا بس کنید این کنفرانس های بی نتیجه را
  • حسین DE ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    3 0
    من اگر به جای دبیر کل بودم روابط عمومی مجمع جهانی تقریب که بسیار ضعیف عمل می کنند را تقویت می کردم و از اشخاص کار بلد و متخصص و با اخلاق استفاده می کردم
  • طلبه‌ای از قم IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    1 0
    اگر من جای دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب بودم، در فتنه‌انگیزی جدید و بسیار خطرناک و خانمان‌سوز کمال حیدری، به‌جای سکوت مطلق، به عنوان متولی وحدت و برادری اسلامی، چند اقدام عملی بنیادین برای مقابله با این خطر و دفع پیامدهای آن انجام می‌دادم. اضعف‌الایمان برخورد با این موج تخریبی و قدر متیقن وظیفه مجمع تقریب در این خصوص موارد ذیل‌اند: ۱- اعلام انزجار و محکومیت این بیانات دروغین و فتنه‌انگیز؛ تا برای همگان معلوم شود، سخنان او مورد قبول علمای تشیع و مقامات جمهوری اسلامی نیست (سکوت علامت رضاست). ۲- پاسخ به شبهه این شخص که ادعا کرده است تمامی علمای شیعه امامیه معتقدند اهل سنت کافر به معنای کلامی و به لحاظ حشر اخروی که از آن به کفر باطنی تعبیر کرده است؛ زیرا این اجماع یا اتفاق کلمه منعقد نشده است و این امر طبیعی است که در فضای باز اجتهادی آرای علمای یک مذهب متفاوت باشد. به همان نحو که در همه مذاهب اسلامی اهل سنت تعدادی وجود دارند که به راحتی غیر خود را تکفیر می‌کنند، در مذهب ما نیز بوده و هستند. یکی از اقدامات عاجل این نکته نگارش یک مقاله علمی در مرحله اول و در موازات آن تألیف یک کتاب برای رد این ادعا و اثبات خلافش. ۳- به جای انتخاب موضوعی غیرمرتبط با رسالت مجمع برای کنفرانس امسال (همکاری‌های مسلمان در مواجهه با بلایا از جمله کرونا) از این فرصت استفاده شود و این انتخاب نابجا که ظاهرا بدون مشورت با مراجع ذی‌صلاح صورت گرفته تعدیل شود، یا لااقل در کنار موضوع قرار گیرد. تا میهمانان اهل سنت ما بدانند ما شریک این فتنه‌انگیز و با او هم‌خط و هم‌رأی نیستیم.
  • سید هادی IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    1 0
    سلام من اگر جای ایشون بودم کتب محدثین بزرگ خصوصا قدمای اهل تسنن را که در فضایل اهل بیت علیهم السلام تالیف شده و گاهی نسخ خطی آن نادر است را احیاء و با تحقیق عالی منتشر می کردم. با این کار حق اهلبیت ع احیاء و همه مسلمین متذکر اداء حق ایشان می شوند و همین محور اتحاد و تقریب است ان شاءالله
  • رسول مظاهری کوهانستانی IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 0
    سلام علیکم. کار بسیار هوشمندانه، هنرمندانه و ارزشمندی است؛ و در پیشبرد کارها بسیار موثر خواهد بود.
  • فرزند حوزه و دانشگاه IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 1
    اگر جای دبیر کل بودم : ۱. بازبینی جدی در نحوه برگزاری کنفرانس وحدت. ۲.تقلیل نیروی انسانی مجمع تا یک سوم و حفظ و جذب نیروهای دارای این شرائط : جوان/ اهل قلم و دارای اندیشه و طرح / تسلط بر فضای مجازی . ۳.ایجاد لجنه تقریبی در کشورهای مورد نظر بدون بار مالی در قالب شورای مشورتی با عضویت سرآمدان تقریبی آن کشور و واگذاری ریاست این لجنه به شیخ الشیوخ آنها و تعیین دبیر لجنه از بین جوانان همان کشور ( ترجیحا از فارغ التحصیلان جامعه المصطفی ) و حضور شخص دبیر کل هر سال یک بار در این لجنه. ۴.تشکیل پارلمان تقریبی ویژه فضلای جوان در حوزه علمیه قم.( فضلا و اساتید از سن سی تا حدود پنجاه سال) ۵.تعبیه معاونت آموزشی و پژوهشی در مجمع تقریب به طوری که دانشگاه مذاهب و پژوهشگاه مطالعات تقریبی در ذیل آن معاونت قرار گیرند. ۶.توجه به جوانان اهل سنت و دغدغه مند ایرانی از حوزه و دانشگاه در استان های مورد نظر و تشکیل سازو کار ارتباط گیری آنها با مجمع . ۷.تدوین دوره آموزشی تقریبی در سطوح مختلف به صورت مجازی برای مخاطبین برادر و خواهر در سطح ملی و بین المللی و مسوولیت دادن به معاونت آموزش و پژوهش مجمع برای اجرای صحیح آن در دانشگاه و حوزه و سایر نهادها.
  • سجاد AE ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    3 0
    با عرض سلام و تشکر بابت این پویش من اگر به جای دبیر کل محترم آقای دکتر شهریاری بودم از نیروهای متخصص که آشنایی کامل به حوزه های منطقه ایی در بین الملل دارند استفاده میکردم فقط به کشورهای عربی که دیگر دبیرکل های قبلی داشتند اکتفا نمی کردم بین الملل را بیشتر گسترش می دادم. حوزه فعالیتی تقریبی را در قاره های آمریکا و اروپا را بیشتر توجه میکردم و در کنفرانس وحدت اسلامی فقط اشخاص تکراری و یک نواخت از کشورهای عربی دعوت نمی کردم . روی جوانهای اروپایی و آمریکایی هم کار می کردم . مقام معظم رهبری روی جوانان اروپایی و آمریکایی تاکید زیاد دارند در این زمینه مجمع جهانی تقریب مذاهب فعالیت خود را گسترش دهد . نکته دیگر تبلیغ و رسانه و اطلاع رسانی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیاز به مدیریت و نیروهای متخصص حرفه ایی دارد قلب مجمع جهانی تقریب روابط عمومی و اطلاع رسانی آن هست که در سراسر کشور و خارج خیلی ضعیف بوده از نیروهای متخصص زبان دان و دارای ارتباط گیری قوی استفاده می کردم . من به جای آقای دبیر کل بودم ضعف های دبیر کل قبلی را خوب بررسی می کردم و کارکنانی که از طریق روابط و دوستی بدون تخصص و آشنایی به مجمع مشغول به کار هستند حتی با سابقه کاری زیاد تعویض می کردم اینها ضربه زیادی به پیشبرد و سرعت اهداف مجمع خواهند زد . غربالگری دقیق بدون تعارف انجام می دادم . ان شاالله دبیر کل محترم در انجام وظایف تقریبی موفق باشند .
  • منصف IR ۲۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    3 0
    ما که چیزی مثبتی ازش ندیدیم .
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    3 0
    شیعه از هر زمان دیگری مظلوم تر است . و دلیلش این است که با مجامع علمی دنیا کمتر ارتباط داریم . غربی ها اسلام را با اهل سنت می شناسند و لذا از معارف غنی اهل بیت بی اطلاع هستند مجمع باید تلاش کند این معارف به مجامع علمی دنیا بیشتر معرفی کند .
  • علیپور IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    اگربنده به جای دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی بودم...نیروهای ارزشی انقلابی و جوانان بااستعداد وبانشاط رابه جای نیروهای ازکارافتاده وچندبارمصرف به کارمیگرفتم ..تابتوانن امروز کلام مبارک اسلام وانقلاب رابه جهان وجهانیان مخابره کنن...والسلام علی من اتبع الهدی
  • محبیان IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    17 0
    سلام علیکم من اگر جای دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب بودم: اندک هزینه و بودجه موجود را به فعالیت در فضای مجازی اختصاص می دادم و به جای سایتی 4 زبانه، با استفاده از ظرفیت طلاب المصطفی که از همه ملیت ها و کشورها و زبان ها طلبه دارد، فعالیت زنجیره واری در معرفی اسلام راستین با رویکرد تقریبی و وحدت محور آغاز کرده و سایت، کانال، صفحات و پیج های متعددی را راه اندازی و باز کرده و با اتاق فکر و شورای سیاستگذاری متمرکز، جریان سازی می کردم. مقالات، نوشته ها، تحلیل ها، اخبار و ... به طلاب ارائه و توسط ایشان به زبان های مختلف ترجمه و به سرعت در فضای مجازی و در همه جای دنیا پخش می گردید. ظرفیت طلاب المصطفی بسیار بالا است و نیاز به خط دهی، حمایت، تشویق و ... دارند تا فعال تر شوند. ضوابط شناسایی، آموزش و نحوه حمایت و ... هم به راحتی قابل تدوین است.
  • رضا IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    1 2
    تلاش میکردم مجوز بگیرم تا اهل تسنن بتوانند حداقل یک مسجد در هر شهر داشته باشند
  • مهدی معین IR ۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    سلام خدمت شما . اگر من جای شما بودم این کار میکردم اخراج وهابیت از ایران و عاملان فتنه و همچنین تضعیف چند فرقه ضاله که اگر خواستین بنده از جنایت هاشون بعدا براتون میگم
  • رحمت IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    0 0
    سلام و درود...بنده اگر به جای دکترشهریاری بودم ..از نیروهای جوان مستعد به جای نیروهای دست چندم برای رساندن کلام اسلام و انقلاب به تمام دنیا استفاده میکردم..تا حرف اسلام به گوش جهانیان برسد..یعنی کارشبانه روزی و فعالیت زیاد وجهادی همانندکارشهدا
  • بهروز سلیمی IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 0
    سلام و عرض ادب مقدمه : دستگاه رسانه ای جهانی با قدرت تولید برنامه و تبلیغات ،فرهنگ خود را در جهان غالب کرده ،متاسفانه تشکیلات شما و موازی شما با داشتن امکانات رسانه ای هیچ گاه به طور جدی به مبحث تبلیغات اعم از محیطی، تیزر و ... نپرداخته ، مثلا ما هیچ گاه در تلویزیون یا ماهواره تبلیغ پر نفوذی از نماز یا اتحاد مذاهب و .... ندیده ایم در عوض دستگاه رسانه غرب با تبلیغ کالا و فرهنگ خود انسانها را مسخ کرده است حقیر با داشتن ایده های فراوان تبلیغی از نوع پر نفوذ پیشنهاد دارم که در این حوزه وارد شوید و تبلیغ ها و تیزر های چند ثانیه ای جذاب به زبان انگلیسی و فارسی تولید و پخش نمایید حقیر هم ایده پرداز تبلیغاتی هستم میتوانم کمک کنم موفق باشید
  • حسام مومنی DE ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    1 1
    سلام تشکر بابت این حرکت خوب پویش، من اگر به جای دبیر کل بودم یک مرور اساسی روی پرونده تمام کارکنان مجمع انجام میدادم اونهایی که با دیپلم استخدام مجمع تقریب شدند الان دارای مدرک لیسانس و‌فوق لیسانس و دکترا شدند!! سالهاست از زمان مرحوم آیت الله تسخیری در حال خدمات دهی به مناسبت کنفرانس وحدت در خارج از مجمع هستم به خاطر عدم توانمندی کارکنان مجمع ما در خارج از مجمع خدمات انجام میدهیم من اگر دبیر کل بودم اصلا بودجه بیت المال را خرج تحصیل افراد که کار بلد نیستند و مجمع را فقط برای درس خواندن و گرفتن مدرک تحصیلی انتخاب کرده بودند و در حال انجام آن هستند هدر نمی دادم و‌مجبور نمی شدم حقوق های زیادی به اونها به خاطر گرفتن مدرک تحصیلی در مجمع و بدون اینکه کارایی مطلوبی برای مجمع داشته باشند بپردازم در ازا سعی می کردم از افراد با انگیزه و متخصص و دلسوز و انقلابی استفاده می کردم و در روند صرفه جویی بودجه مجمع بسیار موثر . خواهد بود . برای سلامتی و موفقیت دبیر کل مجمع تقریب و شما که این پویش را گذاشتید دعا می کنم .
  • مبغض IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    3 0
    سلام به دنیا میفهماندم که اولا به چه علت حضرت زهرا سلام الله علیها شهید شدند و به چه شکلی ثانیا به دنیا میفهماندم دو دستگی مسلمین به چه سبب صورت گرفت ،یعنی در واقع رزی الخمیس را تبلیغ می کردم.
    • IR ۲۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
      0 0
      رزیةالخمیس / رزیة یوم الخمیس
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    1 0
    در معرفی فقه جعفری و معارف اهل همه کوتاهی کرده ایم از جمله مجمع. البته مجمع باید جبران کند . با مذاهب دیگر تعامل باید باشد . ولی در کنارش باید معارف اهل بیت نیز به زبانهای دیگر ترجمه شود تا همگان خودشان قضاوت کنند و حقیقت را دریابند.
  • شمس IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    1 0
    من اگر جای دبیرکل محترم بودم کاری موازی با مراکز دیگر انجام نمی‌دادم. متاسفانه مشکل امروز نهادهای این چنینی موازی‌کاری است.
  • IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 0
    رزیةالخمیس روزی که پیامبر صلی الله علیه و آله طلب دوات و قلم کردند تا حقیقتی را بنویسند ولی برخی افراد مانع کشدند و پیامبر را به هذیان گویی نسبت دادند .
  • IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 0
    رزیةالخمیس روزی که پیامبر صلی الله علیه و آله طلب دوات و قلم کردند تا حقیقتی را بنویسند ولی برخی افراد مانع کشدند و پیامبر را به هذیان گویی نسبت دادند .
  • علی رضا FR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    1 0
    درود بر شما من اگر دبیر کل بودم حتما در این سه محور سایت مجمع تقریب و خبرگزاری و روابط عمومی یک تحول بزرگی ایجاد می کردم سایت کنفرانس وحدت خیلی ضعیف و در حد جهانی نیست حتما از مهندسین زبده انقلابی متعهد در بحث سایت و کامپیوتر استفاده می کردم و در خبرگزاری از مدیران کارآمد خلاق و در روابط عمومی هم حتما از نیروهای جوان انقلابی ارزشی و متخصص ، آشراف به فضای مجازی داشته باشند استخدام می کردم و حتی گاهی از طلاب غیر ایرانی در جهت استفاده از آشنایی و تسلط آنها بر زبانهای خارجی استفاده میکردم و در هزینه خیلی صرفه جویی می کردم . حتما افراد نالایق افرادی که با پارتی در دوره های قبل، سر کار آمدند بدون درنگ حتی بدون در نظر گرفتن سابقه کاری پاکسازی انجام می دادم تا درس و عبرت برای دیگر مدیران باشد .
  • احمد IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۴
    0 0
    اگر من جای ایشون بودم تمام تلاشم رو میکردم تا کمیته ای بین المللی از فقها و علمای تاثیر گذار و قائل به تقریب از مذاهب مختلف تشکیل بدم تا شبهات رایج بین عموم مردم از هر یک از مذاهب نسبت به هم رو مورد مطالعه قرار بدهند و بعد با نگاه علمی به تبیین و رفع اون شبهات بپردازند. واقعا اکثر قریب به اتفاق این شبهات پایه و اساس ندارند و با این کار توسط عقلای علمای مسلمین پاسخ داده خواهند شد. بعد از واکاوی این شبهات تمام اعضا هم متعهد باشند که دفاعیات هر مذهب رو در بین رسانه های داخلی و خارجی خودشون منعکس کنند. بدین ترتیب به تدریج نگرش منفی مذاهب نسبت به هم کاهش و ان شاءالله زائل خواهد شد. و زمینه اتحاد حقیقی و محقق شدن مفهوم رحماء بینهم فراهم خواهد شد.
  • مجتبی پورغفاراقدم IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    سلام علیکم احتراما با امعان نظر به تاثیر ذکر تشابهات دو پدیده در قرابت و وجود مشترکات بسیار در دو مذهب شیعه و سنی، گردآوری و تجمیع این مشترکات در تقریب تاثیر مثبتی خواهد داشت. لذا پیشنهاد می گردد نسبت به تهیه و تدوین دانشنامه کاملی از مشترکات کتب و روایات هر دو گروه در یک جا و تدریس آن برای طلاب هر دو گروه شاهد وحدت بیشتر شیعه و سنی باشیم.
  • محبیان IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    سلام علیکم من اگر جای دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب بودم: اندک هزینه و بودجه موجود را به فعالیت در فضای مجازی اختصاص می دادم و به جای سایتی 4 زبانه، با استفاده از ظرفیت طلاب المصطفی که از همه ملیت ها و کشورها و زبان ها طلبه دارد، فعالیت زنجیره واری در معرفی اسلام راستین با رویکرد تقریبی و وحدت محور آغاز کرده و سایت، کانال، صفحات و پیج های متعددی را راه اندازی و باز کرده و با اتاق فکر و شورای سیاستگذاری متمرکز، جریان سازی می کردم. مقالات، نوشته ها، تحلیل ها، اخبار و ... به طلاب ارائه و توسط ایشان به زبان های مختلف ترجمه و به سرعت در فضای مجازی و در همه جای دنیا پخش می گردید. ظرفیت طلاب المصطفی بسیار بالا است و نیاز به خط دهی، حمایت، تشویق و ... دارند تا فعال تر شوند. ضوابط شناسایی، آموزش و نحوه حمایت و ... هم به راحتی قابل تدوین است.
  • شیخ علی IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
    0 0
    اگرمن جای دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب بودم از الگوی امام موسی صدر استفاده میکردم و همچنین شخصتی همچون سید جمال الدین اسدآبادی را مورد مطالعه قرار میدادم، و از همه مهم تر به شدت زبان آموزی را در بین طلاب رواج میدادم و مشوق ها و حمایت های زیادی برای یادگیری زبان بوجود می آوردم به طوری که بعد از چند سال هر طلبه به یکی از زبان های عربی محاوره ای، انگلیسی، اسپانیولی، آلمانی، فرانسوی، روسی، چینی،مسلط باشد.
  • مهاجر IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    اگر من جای دبیرکل مرکز جهانی تقریب بودم مرکز فقه تقریبی در چابهار راه اندازی می کردم
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    به جای بحث تقریب رو بحث وحدت سرمایه گذاری میکردم
  • محمد IR ۲۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    هر چی را که از اول انقلاب در مورد وحدت و تقریب گفته شده را لیست برداری شود و سپس بررسی شود که چند درصد آنها عملی شده و چند درصد آنها رو هوا مانده چه در حد ملی باشد ودر حد جهانی / شعار را بزاریم کنار الان وقت عمل است .
  • محمد IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 1
    سلام من اگر جای ایشون و یا بعضی از اعاظم بودم حتما زمینه اینکار را فراهم می کردم که اساتید مذاهب مختلف دعوت شوند و کرسی تدریس در حوزه مقدسه قم در اختیار انها قرار می دادم و طلاب را تشویق میکردم در این کلاسها البته صحنه هایی دیدنی پیش میامد و به همین دلیل اونها قبول نمی کنند و راضی به این افتضاح قطعا نخواهند بود و این امر ممکن است موجب شود که پای اساتید ما هم به انجا باز شود
  • لیلا حسینی DE ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 1
    با آرزوی محقق شدن اخوت دینی بصورت کامل و شاد شدن دل حضرت رسول ص.من اگر جای دبیرکل تقریب مذاهب بودم تمام قوانینی و وسایلی که حتی کوچکترین ضربه به اخوت اسلامی میزنه رو بررسی و اونها رو رفع میکردم مثلا نظیر اهانت به مقدسات طرفین از طریق تریبون‌ها و یا نظیر ممنوعیت تدریس استاد اهل سنت در گروه معارف و عدم اعطای مجوز تدریس.شیعه و سنی برادرند و تفرقه دشمن رو شاد میکنه
  • محمد. IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    با سلام و احترام.وقتی از ما خواسته می شود که با غیر مسلمانان به بهترین شکل ممکن گفتگو کنید از باب اولی این است که میان مسلمین باید به بهترین شکل ممکن بدون استرس و ترس گفتگو صورت گیرد و کسی از ابراز عقیده ی خودش واهمه نداشته باشد.اگه جای ایشون بودم در برگزاری این کنفرانس ها تجدید نظر می کردم و از میان مسلمانان با افکار وایده های مختلف دعوت می کردم و اهدافی ویژه برای آن تعریف می کردم و به جوانان بیشتر اهمیت می دادم وبعد از هر کنفرانس مباحث را پنتشر می کردم.موفق باشید.
  • IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 0
    مجمع تقریب فقط در هفته وحدت وجود دارد
  • سعید IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 1
    یک فکری برای دغدغه مهم برادران اهل سنت میکردم که بیش از چهل سال هست که پیگیر بنای مسجدی برای اهل سنت هستند و خودم شخصا دنبال این کار رو می‌گرفتم و به عنوان یادگار برای این مجمع میموند
  • رضازاده IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 1
    سلام علیکم چرا مجمع تقریب یه کارمند سنی نداره مگر مکانی برای وحدت شیعه وسنی نیست اگر جای شهریاری بودم برای نماد هم یه کارمند اهل سنت میگذاشتم
  • اکرمی US ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 1
    با توجه به اینکه آقای دکتر حسینی معاون راهبردی و امور مجلس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اخیرا توسط حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر شهریاری به عنوان رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور منصوب شده لذا امیدواریم تا آقای دکتر شهریاری برای اثبات اهداف تقریبی خود حداقل این معاونت را از بین هزاران فرهیخته اهلسنت تعیین و منصوب نماید
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۶
    0 1
    باسلام ؛ با توجه به اینکه آقای دکتر حسینی معاون راهبردی و امور مجلس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اخیرا توسط حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر شهریاری به عنوان رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی کشور منصوب شده لذا امیدواریم تا آقای دکتر شهریاری برای اثبات اهداف تقریبی خود حداقل این معاونت را از بین هزاران فرهیخته اهلسنت تعیین و منصوب نماید
  • عبدالغفور IR ۰۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 1
    مجمع جهانی تقریب متاسفانه خودش را انحصار در برگزاری یک کنفرانس در سال کرده و برای تقریب قدمی دیگر بر نمی دارد. اگر من بجای دبیر کل این مجمع بودم بجای شعار به دنبال تقریب واقعی بود.تا زمانی که در کشور همه مذاهب احساس نکنند که آزادی دارند به تقریب واقعی نمی رسیم. وقتی ما در دیگر کشورها از وحدت صحبت میکنیم آنها به عملکرد ما در کشور خودمان نگاه میکنند. تا زمانی که فتوای رهبری مبنی بر حرام بودن توهین به مقدسات دیگر مذاهب در کشور اجرا نشود چگونه انتظار وحدت داشته باشیم. اگر بجای دبیر کل میبودم از پیروان مذاهب مختلف به عنوان همکار و مشاور استفاده میکردم.و با علماء هر مذهب در مناطق مختلف ارتباط برقرار میکردم و سعی میکردم موانع تقریب را برطرف کنم.
  • محمد IR ۰۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 1
    با سلام. وحدت تنها با شعار دادن امکان ندارد اگر واقعاً می‌خواهیم وحدت میان مذاهب اسلامی ایجاد شود وحدت عملی را باید ایجاد نمود. ⁉️. دم از وحدت میزنیم شعار وحدت خیلی بالاست أما به اهل‌سنت اجازهٔ ساخت یک مسجد در تهران داده نمی‌شود تهران بجای خود در بقیه مراکز شهرستانها هم اجازه داده نمیشود. ⁉️. دم از وحدت میزنیم أما مساجد أهل سنت را در شهرستان‌ها تعطیل میکنیم. ⁉️. دم از وحدت میزنیم أما اجازه برگزاری نماز عید به اهل‌سنت در شهرستان‌ها داده نمیشود. ⁉️. دم از وحدت میزنیم أما جلوی عبادت اهل سنت را میگیریم ⁉️. دم از وحدت میزنیم أما علمای اهل سنت و مشکلات مردم را بیان میفرمایند و انتقاد می‌کنند جایشان در زندان میباشد آیا عملکرد ائمه همین بوده؟ ⁉️. دم از وحدت میزنیم أما هیچ رسانه ای در اختیار اهل‌سنت قرار داده نمیشود ⁉️. دم از وحدت میزنیم أما به بزرگان اهل‌سنت در رسانه ملی توهین میکنیم ⁉️. دم از وحدت میزنیم أما توهین کنندگان صحابه پیامبر در کشور اسلامي روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شوند. ⁉️. دم از وحدت میزنیم أما منتقد از ما جایش زندان است ولی موهن یاران پیامبر آزادانه گستاخی می‌کند. ⁉️. دم از وحدت میزنیم أما اهل‌سنت اجازه ندارد بعنوان یک وزیر یا استاندار انتخاب شود ⁉️راستی این چه نوع وحدتی می‌تواند باشد که ما دنبال آن می‌باشیم؟ وحدتی که فقط در حد برگزاری یک سیمینار و نقش بازی کردن است وبس؟ وقتی که قلب ها از همدیگر فاصله داشته باشد آیا می‌توان وحدت واقعی ایجاد کرد. ✅✅ خلاصه کلام، بدست آوردن قلب‌ها با شعار تحقق نمی یابد اگر خواهان وحدت واقعی هستیم باید اخلاص نیت داشته باشیم و عملاً نشان بدهیم که با اهل‌سنت محبت داریم. ✅✅
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 1
    اولین کار جلوگیری از توهین به مقدسات اهل سنت
  • مرادرسول DE ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 1
    اگر من جای دبیر کل بودم، اقدام به این کارهامیکردم، ۱- اقدام عاجلانه میکردم که درصداوسیمای ملی جمهوری اسلامی ایران توهین به اصحاب رسول الله (ص)نشود، ۲-ازمقام معظم رهبری درخواست می نمودم که چنین توهیناتی حلال تلقی نماید، ۳-هر کس در صداوسیما اقدام به چنین توهیناتی نماید جرم ومورد تحت تعقیب قرار گیرد،
  • مرادرسول DE ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 1
    اگر من جای دبیر کل بودم، اقدام به این کارهامیکردم، ۱- اقدام عاجلانه میکردم که درصداوسیمای ملی جمهوری اسلامی ایران توهین به اصحاب رسول الله (ص)نشود، ۲-ازمقام معظم رهبری درخواست می نمودم که چنین توهیناتی حرام تلقی نماید، ۳-هر کس در صداوسیما اقدام به چنین توهیناتی نماید جرم ومورد تحت تعقیب قرار گیرد، ۴-ازمقام معظم رهبری درخواست می کردم، که سازمان ثبت و احوال کشور مانع ویا سختگیری ننماید بر کسانی که فرزندان خودرا به نام ام المؤمنین عائشه ویاخلفاء راشدین نام گزاری می نمایند، تصحیح دوتا پیام قبلی است، که کلمه حلال نوشته بودم غلط است بلکه حرام صحیح است. وبند چهار هم در آنها قید نشده است.
  • مرادرسول DE ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 2
    اگرمن جای دبیر کل التقریب بودم،در صورت باطل نبودن،ازمقام معظم رهبری درخواست میکردم که به تمام أئمه جمعه وجماعت اهل تشیع فقط آنها نه مأمومین، دستور فرمایند، که وضویشان به مانند اهل تسنن بگیرند، تا اهل تسنن هم بتوانند به آنها اقتداء نمایند، چون در وضو گرفتن اهل تسنن وضوی اهل تشیع داخل است،اما عکس آن اینطور نیست، پس مابین وضوی اهل تسنن و اهل تشیع، نسبت عموم وخصوص مطلق است،وبرآن مصداق پیدا میکند،
  • الفتاح IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    زیرساخت ها؛ بین الملل؛ -حتما از ظرفیت خدمات درمانی،اموزشی،و گردشگری مذهبی جهان اسلام استفاده بیشتری میکردم -۰۰۰ -۰۰۰ داخلی؛ -حتما بر مدیریت حوزهای علمیه،تأسیس و احداث آنها در مناطق ترکیبی نظارت و بررسی جدی میکردم. -حتما کرسی های ازاد اندیشی بین مذاهب را مدیریت شده پویا نگه میداشتم... -راجع به بازخوانی مبانی وحدت و تقریب واحد درسی در حوزه علمیه و دانشگاه ه
  • ظریفه ریگی نژاد شورکی IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    در میان فکرها از ریش سفیدان نخبه هر طیفی دعوت به عمل می آوردم تا نظرات خود را درمورد پیشرفت وحدت فکری وعملی ایراد نمایند تاهمه بهرمند شوند
  • مجید اسماعیل افجه IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۷
    0 0
    بسمه تعالی با سلام و ارزوی توفیق در خدمت به اسلام عزیز.من اگر جای دبیر کل مجمع جهانی تقریب بودم...با توجه به جایگاه پاکستان.به لحاظ قدرت نظامی و جمعیتی و جغرافیایی و تعداد قابل توجه شیعیان و نفوذ وهابیت در بین دولت و ملت پاکستان.....بیش از گذشته تلاش های تقریبی را در ان کشور پیگیر می شدم والسلام
  • فاطمه GB ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 0
    درود و سلام بر شما و دبیر کل محترم مجمع تقریب مذاهب ،من اگر دبیر کل بودم نمی گذاشتم مشکل صدا و سیما که با آن رو به رو هستند دچار شوم که از اجبار کارکنان بی کیفیت غیر ارزشی را حفظ کنند . سریع از بنیاد و ریشه تغییرات روی کادر کارکنانی که از زمان آیت الله تسخیری و اراکی ورود به مجمع داشتند انجام میدادم و حتما با نیروهای ارزشی فعال تعویض می کردم تا به سرعت پیشبرد اهداف مجمع کمک کنند . تا اکنون مجمع تقریب مذاهب خیلی کند و ضعیف عمل کرده به ویژه درقسمت بین الملل و روابط عمومی .
  • رضازاده US ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۸
    0 1
    سلام علیکم ((صدمیلیون و جواب یک سوال)) یک کارمند اهل سنت مجمع تقریب مذاهب اسلامی نام ببرید صدمیلیون جایزه بگیرید
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    0 1
    سلام سهم اهل سنت را در مدیریت های مربوط به تقریب از مجمع و دانشگاه مذاهب می افزودم بهای بیشتری به اهل سنت می دادم وحدت را از انحصار هفته وحدت خارج می ساختم عدالت را در توزیع مسیولیت های تحت نظر مجمع رعایت میکردم ودر پایان راستی سهم اهل سنت در اداره دانشگاه مذاهب و پست های کلیدی چقدر است در حالی که اکنون دوپست کلیدی در اختیار کسی است که هیات علمی دانشگاه دیگری است ؟ با تشکر
  • محمد رستمی نیا IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    0 1
    سلام علیکم با احترام، بخشی از نظراتم در گروه وهحدت کلمه در واتساپ را خدمت تان کپی کرده و می فرستم. اگر بجای دبیرکل مجمع جهانی تقریب باشم؛ 1️⃣به طور مدام اسوه های بزرگ و موفق وحدت را به عنوان الگوی رفتاری در نظر گرفته و به مشی آنها عمل می کنم. 2️⃣تصدی مسئولیت های مهم توسط اهل تسنن وحدت آفرین را پیگیری می کنم. 3️⃣پیگیری می کنم. اماکن، محلات و شوارعی با اسامی وحدت آفرینان اهل تسنن نامگذاری شود. 4️⃣بنا به دلائلی از حقوق اهل تسنن بیشتر حمایت می کنم. 5️⃣تحقق حقوق اهل تنسنن در قانون اساسی را مستمراً مورد توجه قرار می دهم. 6️⃣مراسمات مشترک در همه سطوح و مخصوصا بین عامه مردم سنی و شیعه را دنبال می کرده و آن را افزایش می دهم. 7️⃣محافل وحدت آفرین از بین برادران اهل تسنن و شیعه را بیشتر ترویج، شناسایی، معرفی و تمجید می کردم. با نگرشی مدیریتی؛ 8️⃣بر وضعیت موجود(قوت،ضعف،فرصت و تهدید)را به خوبی می شناسم. 9️⃣براساس وضعیت موجود و افق ترسیم شده، برنامه با زمان های کوتاه، میان و بلند مدت(۵۰، ١٠٠ ساله و... ) تنظیم نمایم. 0️⃣1️⃣وضعیت را به مدام رصد نمایم. 1️⃣1️⃣برای رصد، سنجش پیشرفت، شناخت، شناسایی موانع و... مدلی با شاخص های دقیق داشته باشم. 2️⃣1️⃣از خبرگان صادق و متعهدِ خادم وحدت و وحدت آفرین هیأت های اندیشه ورز و ایده پرداز در ریز موضوعات تشکیل دهم. 3️⃣1️⃣از وجود ساختار کارامد برای تحقق مأموریت حصول اطمینان و در صورت نیاز آن را مهندسی مجدد نمایم. 4️⃣1️⃣فرصت، منابع، سازمان و گروه ها خوب شناخته به تعامل موثر و هم افزا با آنان را برنامه ریزی و دنبال نمایم. .... 5️⃣1️⃣ملجاء بی بدلیلی برای خاصه برای برادران اهل تسنن باشم. 6️⃣1️⃣بهترین های برنامه با مباحثات علمی بهترین وحدت آفرین ها برنامه ریزی و اجرایی نمایم. 7️⃣1️⃣محافل وحدت آفرین تشویق و ترغیب و معرفی نمایم. 8️⃣1️⃣محافل تندرو و افراطی و مضر به وحدت تعدیل را با تدابیر گوناگون(توجیه، تفهیم و مناظره) از اقدامات مخرب آنها جلوگیری نمایم. .... ادامه دارد.
  • IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۰
    0 1
    وقتی مذهب حق روشن است تلاش بر روشن کردن دیگران به تبعیت بایستی باشد نه ...
  • رضا IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    1 0
    سلام علیکم. من اگر جای ایشان بودم: 1-تلاش برای اختصاص شبستان و محرابی برای اهل سنت در مصلای تهران و برگزاری نماز جمعه اهل سنت در تهران (همانطور که در گذشته مسجد النبی یا مسجد الحرام چند محراب داشته اند و پیروان مذاهب مختلف از جمله مذهب جعفری در آنجا نماز جماعت داشته اند) 2- تقویت رویکرد وحدتی در طلاب جامعه المصطفی که پس از بازگشت به کشورهایشان بعنوان یک سفیر برای وحدت کار کنند. 3- اندازی مراکز فقه مقارن در سطوح مختلف و کارگروههایی با این موضوع با همکاری دارالعلوم زاهدان (در سطح داخل) و الازهر (در سطح خارج) 4-تشویق ائمه جماعات شیعه در مناطقی که با اهل سنت اختلاط جمعیتی داریم برای رفاقت بیشتر با اهل سنت، حضور در مساجد آنها، رفتن به عیادت مریضهای آنها و ... 5-تلاش برای تصویب قانونی که به واسطه آن، توهین به بزرگان اهل سنت (خلفاء و ازواج پیامبر(ص)) جرم شناخته شود. 6-برقراری ارتباط با الازهر و دیگر مراکز علمی جهان تسنن به منظور تبادل طلبه (طلاب شیعی که در الازهر درس بخوانند و طلاب سنی که در قم تحصیل کنند) 7-انجام هماهنگیهای لازم برای کارهای یَدی و خدماتی نظیر اردوهای جهادی و محرومیت زدایی در مناطق اهل سنت ایران 8-ارتباط گیری با فرق صوفی در سطح عالَم اسلام و تشکیل کارگروههای مشترک با موضوع عرفان شیعی و تصوف سنّی
  • م. س IR ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۱
    0 0
    باسلام و تبریک ایام و خداقوت به مسئولان جدید مجمع اینکه خود را در معرض نقد قرار دادید ارزشمند و ستودنی است لذا بی تعارف نکاتی را عرض دمی کنم: مسئولین جدید مجمع (بیشتر منظورم دبیرکل، روابط عمومی و رئیس دانشگاه مذاهب است) نقاط قوتی دارند که در مسئولین قبلی نبود یا کمرنگ بود. ونقاط ضعفی دارند که در مسئولین قبلی نبود. سکان داران جدید مجمع التقریب در زمینه تخصصی خود کاملا وارد هستند. دبیرکل مجمع مدیری قوی است، روابط عمومی سابقه خوبی دارد و رئیس دانشگاه هم سوابق خوب مسئولین قبلی مجمع اینگونه نبودند یا حداقل در این زمینه ها قوی نبودند. نتیجه کار تیم جدید مجمع هم همین کنفرانس مجازی است که با کیفیت وکمیت بالا برگزار شد. اما آنچه شوربختانه وجود دارد عدم سابقه کار تقریبی برای مسئولان جدید است. به نظر لازم است حضرات آقایان شهریاری، حسینی و مولایی حضوری پررنگ تر در عرصه های تقریبی داشته باشند. از نوشتن مقالات علمی و یادداشتهای رسانه ای گرفته تا سفر به کشورهای مختلف و حضور در کنفرانسها نکته مهم بعدی تسلط به زبانهای عربی و انگلیسی است که جدا ضروری است. در کنفرانسی در یکی از کشورهای عربی، یکی از مسئولان مهم مجمع التقریب توانایی ارتباط گیری با مهمانان و شخصیت های شرکت کننده را نداشت و بنده ناتوان او را معرفی میکردم سخن آخر اینکه جدا جدا جدا به اندیشه وحدت معتقدم و برایش تلاش میکنم وبرای موفقیت شما بزرگواران و زحمت کشان از خداوند متعال بهترین ها را مسئلت می کنم. والسلام
  • ثمرحسینی IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    0 0
    پویش مربوط به دبیرکل محترم مجمع جهانی تقریب باسمه تعالی شأنه با عرض سلام و تبریک به مناسبت ولادت مسعود حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله و سلم) احتراما در پاسخ به ابتکار فراخوان خبرگزاری وزین حوزه، پیشنهاد می‌شود با توجه به آنکه حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری سابقه اجرایی خوبی در حوزه فناوری‌های اطلاعاتی و بانک‌های اطلاعاتی چه در مؤسسه کامپیوتری نور در قم و چه در قوه قضاییه دارند، در داخل پژوهشگاه تقریب مذاهب اسلامی، مرکز رصد جهان اسلام را بر اساس فناوری‌های رایانه‌ای داده‌کاوی و نیز هوش مصنوعی بنا نهند تا دائماً به رصد جریانهای سیاسی، علمی، آموزشی، رسانه‌ای و حتی هنری و ارائه گزارشهای (اطلاعات - عملیات) بپردازد؛ با این رویکرد که در جهان اسلام، چه کسی با چه کسی دوست و چه کسی با چه کسی دشمن است؟ اگر مجمع جهانی تقریب بتواند به این دو پرسش ساده اشراف پیدا کند، قدرت اطلاعات – عملیات آن با شناسایی هزاران خبرنگار، دانشجو، نویسنده، مراکز انتشاراتی دوست و نیز تشخیص نقاط قرمز (دشمنان تقریب) به طرز ملموسی افزایش خواهد یافت. این پیشنهاد با تأکید بر ضرورت حفظ ظرفیت‌های کنونی پژوهشگاه تقریب و صرفا ناظر به تاسیس مرکز مذکور در داخل آن است. با احترام کامیار صداقت ثمرحسینی عضو هیئت‌علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی
  • محمد IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
    0 0
    سلام بنده اگر به جای دبیرکل محترم مجمع جهانی تقریب بودن کنفرانس وحدت رو 2 روزه برنامه ریزی می کردم نه شش روزه که سنگین و خسته کننده باشه و کار را به تیم رسانه ای قوی از باب ارتباط با رسانه ها می سپردم که انتشار حداکثری در رسانه های داخلی و بین المللی پیدا کنه
  • روح اله فاضل IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    باسلام اگر جای دبیر کل مجمع جهانی تقریب بودم از روحانی شیخ فاضل دعوت میکردم تا ضمن سپردن کاری به ایشان از تجربیات چندساله کار مستقیم با اهل سنت و ایجاد فضایی بسیار صمیمی و همکاری دلسوزانه فرقه ها را به سمت وحدت با روشهایی نیکو سوق دهد
  • بینام IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    A: سلام علیکم اگر من جای دبیر کل مجمع جهانی تقریب بودم ... موارد زیر را اهمیت بیشتری میدادم : ۱- تمامی فعالیت ها و برنامه ها بر محور محبت اهل بیت علیهم السلام باشد و رساندن فرهنگ غنی اهل بیت به اهل عالم چرا که به فرمایش امام رضا علیه السلام اگر محاسن کلام اهل بیت رسانده شود مردم قطعا پیروی خواهند کرد ۲) معرفی ابعاد شخصیتی سیده نساءالعالمین و مقامات و فضایل و فرمایشات حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام به عنوان تنها یادگار پیامبر خاتم و جلب رضایت ایشان باشد چرا که به فرمایش پیامبر اعظم در اسناد متواتر فریقین رضایت و غضب خداوند و پیامبرش وابسته به رضایت و غضب آن بانوی دوعالم هست ۳) معرفی آثار و فرمایشات و سیره حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام ۴) چون همه ادیان و مذاهب به منجی معتقدند، تلاش در معرفی صحیح یگانه منجی عالم ، حضرت مهدی علیه السلام
  • صبوری IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    با سلام و تشکر از زحمات شما در مورد بحث تقریب ، فقط جهت اطلاع ، ما در مسجد قبا ، تنها مسجد اهل بیت در کشور نامیبیا ، تقریب را در عمل اجرا کرده ایم. بیش از هفتاد درصد مخاطبان مسجد ، اهل سنت هستند که به امام شیعه اقتدا می کنند. مهمترین کار ما احترام به فهم ایشان از اسلام و تاکید بر مشترکات است. نکته دیگر آنکه بسیاری از مسلمانان در کشورهای غیر اسلامی هر چند از نظر فقهی سنی هستند اما تعصبی به مذهب ندارند و خود را مسلمان می دانند. ما در مسجد بر اسلام معرفی شده توسط امیر مومنان علی علیه السلام به عنوان دروازه علم پیامبر تاکید می کنیم و ضمن پرهیز از بی احترامی و یا نقد صحابه بزرگ پیامبر در جهت معرفی اسلام قرآن تلاش می کنیم. به عقیده بنده تاکید بر قرآن و پنج تن (که مورد احترام همه مسلمانان هستند) و پرهیز از توجه به مسائل اختلافی و یا تکفیر می تواند عامل وحدت مسلمانان باشد.
  • بینام IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    سلام علیکم اگر من جای دبیر کل مجمع جهانی تقریب بودم ... موارد زیر را اهمیت بیشتری میدادم : ۱- تمامی فعالیت ها و برنامه ها بر محور محبت اهل بیت علیهم السلام باشد و رساندن فرهنگ غنی اهل بیت به اهل عالم چرا که به فرمایش امام رضا علیه السلام اگر محاسن کلام اهل بیت رسانده شود مردم قطعا پیروی خواهند کرد ۲) معرفی ابعاد شخصیتی سیده نساءالعالمین و مقامات و فضایل و فرمایشات حضرت صدیقه طاهره علیهاالسلام به عنوان تنها یادگار پیامبر خاتم و جلب رضایت ایشان باشد چرا که به فرمایش پیامبر اعظم در اسناد متواتر فریقین رضایت و غضب خداوند و پیامبرش وابسته به رضایت و غضب آن بانوی دوعالم هست ۳) معرفی آثار و فرمایشات و سیره حضرت امیرالمومنین علی علیه السلام ۴) چون همه ادیان و مذاهب به منجی معتقدند، تلاش در معرفی صحیح یگانه منجی عالم ، حضرت مهدی علیه السلام
  • A.ash IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    سلام عليكم محور تقریب باید مشترکات فریقین باشد که جایگاه رفیع علمی واخلاقی واز همه مهمتر ولایت ومحبت امیر المومنین علیه‌السلام است وباید مورد تحقیق وپژوهش بیشتر قرار بگیرد وخروجی مشترکات مسلم بصورت رایگان توزیع شده ودر رسانه ها تبلیغ گردد
  • احمد IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    در جامعه شيعه محور اين كنفرانس بايد بر مدار اهل البيت ع باشد فعلاًكه دل حضرت زهرا س از اين جريانات خونه
  • حسین IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    اگر من جای مدیر کل بودم : ۱- محور تقریب را محبت اهل بیت علیهم السلام قرار میدادم. ۲- امیرالمؤمنین علیه السلام خلیفه چهارم اهل سنت هستند، محور را ایشان و فرمایشاتشان قرار میدادم. ۳- بجای برقراری کنگره که هر گروه نماز جماعت خود را اقامه و محور تفرقه میشود. در نشر معارف اهل بیت علیهم السلام هزینه میکردم.
  • محمد1 IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    سلام پس اگر در شرایط فعلی راهی جز التماس نیست... التماس می کنیم... با صدای بلند... التماس می کنیم شعار های انقلاب 57 را صرفا شعار های عوام فریب برای پر کردن تبلیغات و گرفتن سواری ندانید!!! و ببینید که هر حکومتی که در واقعیت(و نه در توهمات القایی برای طرفدارانش)...مستقل و قوی شد از تولید پایه ای ترین صنایع شروع کرد... و شروع کرد به ساختن... حتی کاردستی های خنده دار! اما شروع کرد!..-(نه آنکه بعد از چند دهه...تازه سوراخ دعا را در چکمه لیسی این و آن یافته و سرتاپایش فاکتور های خرید و واردات حتی برای ساده ترین کالاهای مصرفی اش باشد)- شروع در همه ی انواع صنایع که در راس آنها صنعت نظامی است...و به واقع معنی اول بقا...و مرکز نیازمندی و البته مقام اول و اساسی کاربرد همه ی صنایع است... و این یعنی تنها مسیر تکلیف برای خودکفایی و استقلال... آن هم توسط متخصصان و جوانان مبتکر و صاحب فکر و نظریه پرداز... چرا که آنها که ساختند با کمک آدم فضایی ها نساختند!!! و این یعنی تکلیف برای قدرت عملی در دنیای مادی... و نه امید به برنامه های خرید کالاها...آن هم با فروش مفت خواری! آنهم با انواعی از توافق های ذلت بار و ناموس فروشی های قهرمانانه! که اگر دشمنی دشمنی اش را بابت سالها فحش شنیدن و تهدید شدن منافعش! با تحریم کردن این مدعی...رسمی تر کند!... باز اول به او بابت دشمنی اش گلایه کنند! و ازرفتار غیر انسانی او دل چرکین شوند!!!و ثانیا زیر چشمی منتظر ترحمش باشند!!! که در طول تاریخ بشریت...!!! حتی یک حکومت...حتی یک دولت...حتی یک گروهک هم با دریافت حمایت از دیگران... قدرتی پیدا نکرد ویا استمراری نداشت... مگر آنکه به طور کامل برده و تحت فرمان ارباب خود خواسته ی خود شد!!! و کجاست آن دین و دین داری... اگر حکومتی مدعی دین...چنین راهی برود!!! پس... التماس می کنیم... التماس می کنیم قید هر خارج و خارجی را بزنید... چه از غرب و چه از شرق باشد که به واقع... جز در اسم و زبان گویش...در چه چیزی تفاوت دارند؟!... مگر یک مومن به جای خدا...به کسی دیگر هم باید و می تواند اطمینان کند؟! مگر حکومت هایی قدرتمندی که بر سر یک بازار فروش کوچک... جنگ ها راه می اندازند و به هم نژاد خود هم رحم نمی کنند...آنقدر احمقند که برای خود موی دماغ بسازند و برویانند؟! ........
  • محمد2 IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    (آنهم بعضی از آنها که تازه و با هزار بدختی سر از تخم بیرون آورده اند!) چرا فکر نمی کنید؟!!!!!!!!!!! چه کسی می خواهد ما پیشرفت کنیم و با فروش دانش به ما...از وابستگی به او خارج و به قدرتی مستقل تبدیل شویم... و در عمل...خودش به دست خودش رقیب برای خود بسازد؟!! آنهم در جهانی متوحش و خودخواه که پایه های قدرت در استقلال و کسب مزیت برای خود و استثمارضعیف تر ها و تضعیف و وابسته کردن رقبا و دشمنان تعریف می شود! واقعا کدام حکومتی چنین روشی را پی می گیرد که برای خودش دردسر درست کند و ضعیف مستقلی را به یک قوی مستقل تبدیل کند؟!! پس به دنبال کدام توافقی آب از دهانتان سرازیر شده؟که با آن توافق چنین می شود و چنان!!! در کدام توهمات غرق شده اید؟! چه کسی جز خدا دوستتان باید باشد و خواهد ماند؟! چرا اینقدر خیانت ذلت ساز؟!! و نکته دیگر اینکه به جای انتظار برای انتخابات فلان گورستان و بستن توافق های ناموس فروشی و خفت بار جدید با اینها یا با آنها... بنای این ساختمان مزخرف تعلیم و تربیت و دانشگاه بی هویت را از پایه تخریب کنید و از نو آن را بسازید... اراده کنید و بسازید و بنویسید... با فکر همین جوانان متدین خلاق و صاحب فکر و جسور... نه زیر دستان رونوشت نویس و جاه طلب... چرا که پایه استقلال واقعی( و نه تبلیغاتی) برای یک کشور... در توان تولید صنعتی کاملا خودکفا است ((حتی درباره ی ابتدایی ترین قطعات صنایع مختلف)) و مشخص است که خلق و پیشرفت صنایع... بدون تحول و انقلاب اساسی در نظام آموزش و تربیت و به خصوص ساختار دانشگاه ممکن نیست همان چیزی که برای برخی ها...شوخی کش داده شده یا موضوعی حاشیه ای است!!! نمی دانم این آخرین تذکرات هست یا نه... نمی دانم چقدر به چنین مطالب ظاهرا تکراری توجه می شود... اما تصور می کنم باید اشاره شود باز!!! که بدون آزادی و قدرت و استقلال...هر حاکمیتی برای ثبات تاج و تختش (به هر قیمت!) به برنامه های اقتدارنمای ظالمانه ای خواهید رسید و واضحا اقتدارنمایی ظالمانه و ذلت مآب... فقط با کوبیدن و خفه کردن منتقدان ساده دلش... چند صباحی مستقر می ماند... تا... وقتش برسد!!! که چون به طغیان می رسد و سرانجام مشخص هر طغیان گر... سنتی الهی و تغییر ناپذیر است پس به یاد داشته باشیم که خداوند همه نعمتش را تمام کرده... پس به سمت خدا برگردیم قبل از اینکه دیر شود... والسلام
  • m d IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
    0 0
    با سلام. وحدت تنها با شعار دادن امکان ندارد اگر واقعاً می‌خواهیم وحدت میان مذاهب اسلامی ایجاد شود وحدت عملی را باید ایجاد نمود. دم از وحدت میزنیم شعار وحدت خیلی بالاست أما به اهل‌سنت اجازهٔ ساخت یک مسجد در تهران داده نمی‌شود تهران بجای خود در بقیه مراکز شهرستانها هم اجازه داده نمیشود. دم از وحدت میزنیم أما مساجد أهل سنت را در شهرستان‌ها تعطیل میکنیم. دم از وحدت میزنیم أما اجازه برگزاری نماز عید به اهل‌سنت در شهرستان‌ها داده نمیشود. دم از وحدت میزنیم أما جلوی عبادت اهل سنت را میگیریم دم از وحدت میزنیم أما علمای اهل سنت و مشکلات مردم را بیان میفرمایند و انتقاد می‌کنند جایشان در زندان میباشد آیا عملکرد ائمه همین بوده؟ دم از وحدت میزنیم أما هیچ رسانه ای در اختیار اهل‌سنت قرار داده نمیشود دم از وحدت میزنیم أما به بزرگان اهل‌سنت در رسانه ملی توهین میکنیم دم از وحدت میزنیم أما توهین کنندگان صحابه پیامبر در کشور اسلامي روز به روز بیشتر و بیشتر می‌شوند. دم از وحدت میزنیم أما منتقد از ما جایش زندان است ولی موهن یاران پیامبر آزادانه گستاخی می‌کند. دم از وحدت میزنیم أما اهل‌سنت اجازه ندارد بعنوان یک وزیر یا استاندار انتخاب شود راستی این چه نوع وحدتی می‌تواند باشد که ما دنبال آن می‌باشیم؟ وحدتی که فقط در حد برگزاری یک سیمینار و نقش بازی کردن است وبس؟ وقتی که قلب ها از همدیگر فاصله داشته باشد آیا می‌توان وحدت واقعی ایجاد کرد. خلاصه کلام، بدست آوردن قلب‌ها با شعار تحقق نمی یابد اگر خواهان وحدت واقعی هستیم باید اخلاص نیت داشته باشیم و عملاً نشان بدهیم که با اهل‌سنت محبت داریم.
  • گمنام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    0 0
    اگر من جای دبیرکل مجمع جهانی تقریب بودم تخصصی کلام اهل سنت ، تخصصی قضاء اهل سنت را هم راه می انداختم و حتی از طلبه های اهل سنت برای تحصیل جذب می کردم وبا ایجاد موسسات تخصصی وابسته به حوزه قم در شهرهای آن ها و جذب طلبه اهل سنت انقلابی وتربیت آنها و در رأس قرار دادن آن ها برای خدمت به مردم انقلابی اهل سنت باعث استحکام روابط حسنه مذاهب اهل سنت با مذهب حقه تشیع می شدم علوم تطبیقی شیعه وسنی را راه می انداختم تا اهل سنت با مبانی اهل بیت و زیبایی های کلام اهل بیت آشنا شوند .
  • محمد IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    0 0
    سلام اگر من جای دبیرکل مجمع جهانی تقریب بودم ، تخصصی فقه اهل سنت را برای طلبه های علاقمند به تقریب مذاهب در حوزه قم ایجاد می کردم تا این طلبه های متخصص فقه علوم اهل سنت با ایجاد روابط حسنه وبه عنوان سفیران تشیع ، برادری بین مذاهب اهل سنت و تشیع را فزونی می بخشیدند و نفوذ گاههای صهیونیسم و آل سعود و کفر را می بستند .
  • امیری IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    0 0
    سلام علیکم.خداقوت به ایشان پیشنهاد میشود از ظرفیت دانش آموختگان دانشگاه مذاهب اسلامی که وارد حوزه علمیه شدند جهت تحقق اهداف عالیه مجمع تقریب مذاهب اسلامی استفاده بهینه فرمایند و برای این مطلب پیشنهاد عملیاتی نیز قابل ارائه میباشد.
  • سید حسین IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
    0 0
    خیلی جدی و اخمو نباشم
  • سینا IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۲
    0 0
    اگر جای دبیرکل مجمع تقریب مذاهب بودم : در نشر فضائل اهل بیت علیهم السلام بسیار بسیار فعالیت میکردم تا محور وحدت شود محبت و مودت به ایشان
  • ر _ سلمان IR ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
    0 0
    باسلام اغلب وقتی در دانشگاه بحث وحدت ویا ترویج اسلام به میان میاد روی بودجه جامعه المصطفی زوم می کردند ومن نوعی که اطلاع کافی نداشتم مجبور به سکوت می شدم لذا خواهشمندم در اولین فرصت بودجه های مربوط به اینگونه حوزه های تبلیغی خارج از کشور را شفاف سازی کنید.
  • حسن ابراهیم بیگی IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۴
    0 0
    پیشنهادات ذیل ارائه میشود 1. با توجه به اینکه نام این مجموعه، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی است، ابتدا لازم است یک بانک جامع اطلاعاتی در مورد مذاهب اسلامی در سطح جهان آماده شود 2. شناسایی مذاهب و موسسات و دانشگاه ها و شخصیت های اثر گذار در میان مسلمانان مانند جامع الازهر 3. استفاده از متخصصین در زمینه مذاهب و موسسات مختلف و اثر گذار به منظور رصد و برقراری ارتباط مستمر 4. استفاده از تمامی امکانات جمهوری اسلامی مانند سفارتخانه‌ها و رایزنی‌های فرهنگی در سراسر دنیا و هم چنین استفاده از سفرا و رایزنینی که زمینه تقریب تخصص دارند مخصوصا در کشورهای مورد مناقشه 5. مجمع تقریب باید مبنای تمام کارهای تقریبی در داخل و خارج از کشور باشد به همین دلیل لازم است تمام موسسات و دانشگاه ها و اشخاصی که در زمینه تقریب فعالیت دارند با مجمع هماهنگ بوده و خارج از ضوابط اقدامی ننمایند 6. بررسی امکان تقریب اقتصادی در کشورهای مختلف موارد بسیار دیگر که در صورت لزوم مطرح خواهم نمود ان شاء الله موفق باشید
  • عبدالقادر IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۴
    0 0
    1-پژوهشهای با تکیه بر مشترکات مذاهب اسلامی توسط گروهی از پژوهشگران فریقین ۲- تاسیس رشته های درسی جامع آرای مذاهب اسلامی
  • سید حمید IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۰/۲۹
    0 0
    تاسیس یک رسانه جامع تعاملی در قالب iptv که طرح کامل آن با جزییات آماده است و در صورت موافقت اولیه تقدیم می شود.از آنجا که جناب شهریاری خودشان اهل فن هستند نیازی به تاکید و بیان ضرورت و غیره نمی باشد. در خانه اگر کس است یک حرف بس است.