سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
المصطفی

حوزه/  رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، در دیدار رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی نیروی انتظامی که در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی در قم برگزار شد، ضمن خوشامدگویی به سردار بابایی و هیئت همراه، جامعةالمصطفی را از برکات انقلاب اسلامی خواند و اظهار داشت: جامعةالمصطفی با تلفیق مرکز جهانی علوم اسلامی و سازمان مدارس خارج از کشور، در سال ۱۳۸۶ پدید آمد و امروز ده‌هاهزار نفر با تنوع ملیتی کم‌نظیر در واحدهای داخل و خارج کشور این مرکز مشغول تحصیل هستند. 

وی فعالیت‌های علمی و آموزشی واحدهای جامعةالمصطفی را در سراسر جهان رسمی، شفاف و براساس ظرفیت‌های قانونی با محتوای آموزشی تأییدشده در هر کشور خواند و خاطرنشان کرد: سیاست وحدت و تقریب مذاهب اسلامی، که یکی از راهبردهای اصلی گفتمان انقلاب اسلامی به شمار می‌آید، در فعالیت‌های علمی و آموزشی جامعةالمصطفی به خوبی تجلی یافته و این مجموعه پذیرای برادران و خواهران اهل سنت است که براساس مذاهب خود و با نگاه تقریب مذاهب اسلامی به تحصیل اشتغال دارند.

رئیس جامعةالمصطفی، با اشاره به افزایش سهم خواهران در دانشگاه‌ها و مراکز علمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی، آموزش‌های اسلامی خواهران بسیار محدود بود، ولی هم‌اکنون نزدیک به چهل درصد از ظرفیت آموزشی المصطفی به خواهران اختصاص یافته است.

وی یکی از محورهای آتی توسعه جامعةالمصطفی را گسترش آموزش مجازی دانست و یادآور شد: جامعةالمصطفی از سال‌ها قبل با راه‌اندازی دانشگاه مجازی المصطفی، تجربه مناسبی در این زمینه در اختیار دارد و در بسیاری از مناطق، که امکان آموزش حضوری فراهم نیست، به ارائه خدمات آموزش غیرحضوری می‌پردازد.

رئیس جامعةالمصطفی آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان را یکی از خدمات بسیار مهم جامعةالمصطفی برشمرد و تصریح کرد: امروز کمتر نقطه‌ای در عالم می‌توان یافت که دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی در آن حضور نداشته باشند. دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی حلقه وصل فرهنگی ما با کشورهای مختلف و عقبه راهبردی ایران اسلامی هستند و جا دارد این ظرفیت بیش از پیش مورد توجه مسئولان کشور قرار گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی در پایان، ضمن تقدیر از خدمات ارزشمند نیروی انتظامی و پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا، ابراز داشت: همواره روابط بسیار صمیمانه و دوستانه بین جامعةالمصطفی و نیروی انتظامی برقرار بوده است و امیدواریم این تعامل با همین کیفیت در آینده نیز استمرار یابد.

شایان ذکر است، در ادامه این دیدار، سردار بابایی، ضمن ابراز خرسندی از دیدار با رئیس جامعةالمصطفی، ابراز داشت: جامعةالمصطفی به عنوان یکی از مراکز در خدمت مصالح جهان اسلام و منتسب به مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی)، جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی خاطرنشان کرد: جامعةالمصطفی پرچم عظیمی در عرصه بین‌الملل برافراشته است که نتایج و ثمرات آن در آینده بیشتر نمایان خواهد شد و نیروی انتظامی جدا از وظیفه ذاتی خود، انگیزه‌ای دوچندان برای همکاری روزافزون با المصطفی دارد.

رئیس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی ناجا با اشاره به اینکه هم‌اکنون بسیاری از خدمات نیروی انتظامی الکترونیکی ارائه می‌شود، یادآور شد: این روند، که با سرعت در حال گسترش است، موجب کاهش مراجعات حضوری می‌شود و می‌تواند ارائه خدمات‌رسانی به مراجعان، به ویژه اتباع کشورهای خارجی را تسهیل نماید.

سردار بابایی، در پایان، از آمادگی کامل نیروی انتظامی برای هر نوع همکاری با جامعةالمصطفی به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به طلاب و دانش‌پژوهان غیرایرانی خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha