پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجّة الإسلام والمسلمين فرزانه

حوزه/ دبیر  شورای عالی حوزه علمیه خراسان با تاکید بر اینکه حوزه علمیه به نیروهایی کارآمد نیاز دارد، سرنوشت سازی را خصوصیت چنین فردی دانست و افرادی مانند مالک اشتر و شاگردان اهل بیت(ع) را نمونه ای برای این تعریف برشمرد.

حجت الاسلام و المسلمین محمدباقر فرزانه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد درباره برگزاری نخستین المپیاد علمی طلاب خراسان، ابراز کرد: این اقدام کار مطلوبی است و امتیازات گذاشته شده برای مرحله اول رقابت علمی نخبگانی نیز خوب می باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید برگزاری این رقابت به گونه ای باشد که نیروی انسانی کارآمد یا شناسایی شود و یا در مسیر تربیت قرار بگیرد، گفت: می بایست طوری اقدام شود که از جمع نخبگان و مستعدین، شناسایی و به تعبیری تولید نیرو داشته باشیم.

دبیر  شورای عالی حوزه علمیه خراسان افزود: تعریف نیروی انسانی کارآمد این است که سرنوشت ساز باشد و از این رو و با این نگاه، به یک فرد معمولی، نیروی انسانی نمی گویند. نیروهایی همچون مالک اشتر، محمد بن مسلم، و شاگردان بزرگ دیگر اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از جمله نیروهای تاثیرگزار بودند.

حجت الاسلام و المسلمین فرزانه با تاکید بر اینکه نیروی انسانی حرف اول را می زند، خاطر نشان کرد: ۱۰ نفر نیروی انسانی کارآمد، موثر و سرنوشت ساز در حوزه، خروجی برگزاری این رقابت علمی نخبگانی (المپیاد) می باشد و اگر این امر محقق شود، در واقع این رقابت به موفقیت مدنظر رسیده است.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha