پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
صالحی مقدم

حوزه/ مدیر مدارج علمی حوزه علمیه خراسان گفت: مسابقات علمی نخبگانی یکی از طرق کشف نخبگان علمی و آموزشی و پژوهشی است.

حجت الاسلام صالحی مقدم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مشهد به مناسبت آغاز رقابت نخبگانی علمی حوزه علمیه خراسان، ابراز کرد: مسابقات علمی نخبگانی یکی از طرق کشف نخبگان علمی و آموزشی و پژوهشی است.

وی اظهار کرد: زمانی که نظام آموزشی برای همه طلاب بر اساس فهم متوسط، به صورت یکسان، با یک استاد تدریس و با متن مشخص  برنامه ریزی می شود، قطعا نظام ارزشیابی سنتی و عادی نمی تواند منجر به کشف استعدادهای علمی و پژوهشی گردد.

مدیر آموزش و برنامه ریزی مدارس علمیه خراسان با بیان اینکه قطعا ثمره فهم عمیق طلاب از دروس و دقت در ظرائف علمی و تلاش چند برابری او نسبت به دیگران، در یک رقابت علمی با روش و متد مشخص آشکار خواهد شد، گفت: موفقیت در المپیاد های علمی گزارشگر میزان تلاش علمی طلبه است و هر کس در این رقابت علمی استاندارد حائز رتبه شود روایتی از مجاهدت و تلاش شبانه روزی خود را برای جامعه علمی  تبیین کرده است.

وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد افق علمی روشن آینده در گرو طراحی شیوه های نوین و مکمل در نظام ارزشیابی حوزه علمیه است، توضیح داد: این امر همان افقی است که با طرح سوالات کاربردی و مبتنی بر فهم صحیح متون فقهی و اصولی راه را برای تربیت اساتید عالم پژوهشگر و نویسنده هموار خواهد کرد.

مدیر مدارج علمی حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: اگر راه و رسم چگونگی فهم درست علوم فقه و اصول به خوبی تبیین شود و چنانچه شیوه پاسخگویی به سوالات فراتر از حفظ محوری و بر اساس روش حل مسئله فقهی و اصولی ابتناء یابد، دست یافتن به اساتید پژوهشگری که خود علاوه بر تولید محتوای علمی فاخر توان هدایت رساله ها و پایان نامه ها را داشته باشند، دور از دسترس نیست.

وی افزود: برگزاری اولین رقابت علمی نخبگانی فقه و اصول فرصتی مغتنم است و امید داریم به سایر بسته های آموزشی هم تسری پیدا کند.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha