شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
دوره سبک زندگی خانوادگی

حوزه/ دومین دوره آموزشی مجازی مهارت‌افزایی سبک زندگی خانوادگی به همت پژوهشکده زن و خانواده برگزار می‌شود.

غلامرضا پریمی در گفت‌وگو باخبرگزاری حوزه، با اشاره به برگزاری اولین دوره آموزشی مجازی مهارت‌افزایی سبک زندگی خانوادگی در قالب ۱۰۰ جلسه آموزشی با مشارکت و همکاری نهادهای مختلف بیان کرد: دوره آموزشی مهارت‌افزایی سبک زندگی خانوادگی (گام نخست) به صورت مجازی بر اساس سامانه LMS و ارائه مجموعه دروس با کیفیت مطلوب در قالب فیلم، صوت و متن به صورت بسته آموزشی در سه ترم برگزار و نام نویسی داوطلبان از  یکم تا بیستم آبان ماه سال ۱۳۹۹ انجام خواهد شد. 

مدیر آموزش پژوهشکده زن و خانواده  با اشاره به اینکه، تحول به سمت جامعه مطلوب، نیازمند تحول مثبت در سبک زندگی و خانواده پایدار است، افزود: این دوره کوشیده است با ارائه مهارت‌های لازم و مؤثر برای داشتن یک زندگی سالم و توانمندسازی مشاوران و کنشگران خانواده، فعالان فرهنگی و علاقه‌مندان به مباحث سبک زندگی قدمی مؤثر در استحکام خانواده و جلوگیری از تلاشی آن بردارد. از مزایای این دوره می‌توان به بهره‌گیری از اساتید مطرح و صاحب نظر در حوزه مشاوره و داشتن محتوای عمیق و کاربردی در زندگی روزمره اشاره کرد که ارتقاء علمی، تخصصی و مهارتی مخاطبان را به دنبال خواهد داشت و امید است به بالا بردن کیفیت زندگی آحاد جامعه بینجامد.

پریمی در ادامه افزود: مخاطبان این دوره طلاب سطح ۲ و بالاتر حوزه‌های علمیه، دانشجویان مقطع کارشناسی و بالاتر، کارشناسان و علاقه‌مندان به مباحث سبک زندگی خانوادگی، مدیران فرهنگی، کارشناسان، مشاوران، پژوهشگران، مبلغان و اساتید حوزه و دانشگاه، مددکاران و مشاوران خانواده و دانشجویان فعال در عرصه زن و خانواده، معلمان و مشاوران نخبه آموزش و پرورش، معاونان و کارشناسان امور خانواده در نهادهای دولتی و غیردولتی، سرگروه‌ها و مربیان طرح شجره طیبه صالحین، دانش‌پژوهان دوره‌های درس‌گفتار برگزار شده از سوی پژوهشکده زن و خانواده هستند. 

وی  یادآور شد: از عناوین دوره می توان به سبک زندگی، باورهای اشتباه در زندگی، روان شناسی اختلافی زن و مرد، نقش سلامت عاطفی و جنسی در استحکام خانواده، مشاوره پیش از ازدواج، روابط دختر و پسر پیش از ازدواج، مهارت‌های زندگی زناشویی، بایسته‌های فرزندپروری، روان‌شناسی نوجوان و … اشاره کرد. 

مدیر آموزش پژوهشکده زن و خانواده در پایان با اشاره به استقبال گسترده از دوره های آموزشی قبلی خاطر نشان کرد: پژوهشکده زن و خانواده آمادگی لازم را برای برگزاری این دوره با مشارکت نهادهای مختلف به ویژه مدیریت‌های استانی حوزه‌های علمیه خواهران و برادران و دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور طلاب و دانشجویان دارد. این

مراکز و موسسات در صورت مشارکت برای اجرای دوره طبق تفاهم‌نامه‌ای توافقی از تخفیفات ویژه برخوردار خواهند شد. 
به گفته وی ترم اول دوره از آذرماه تا بهمن ماه ۹۹، ترم دوم اسفند ۹۹ تا خرداد ۱۴۰۰ و ترم سوم از خرداد تا مرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

وی به عناوین دوره هم اشاره کرد و گفت: در ترم اول سبک زندگی توسط  حجت‌الاسلام دکتر مسعود آذربایجانی، تحولات فرهنگی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زیبایی نژاد، روابط پیش از ازدواج (روابط دختر و پسر) توسط دکتر محمود گلزاری، روانشناسی اختلافی زن و مرد  توسط دکتر منصوره سادات صادقی، رویکرد دین به جنسیت و خانواده توسط دکتر فریبا علاسوند، نقش سلامت عاطفی و جنسی در استحکام خانواده توسط دکتر سیدکاظم فروتن و  باورهای اشتباه در زندگی توسط حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا زیبایی نژاد ارائه خواهد شد.

پریمی با اشاره به عناوین ترم دوم نیز افزود: دکتر سید محسن بنی هاشمی مبحث خانواده و رسانه و دکتر حسن بنیانیان، مدیریت فرهنگ در خانواده را ارائه می‌کنند. همچنین مشاوره پیش از ازدواج توسط دکتر محمود گلزاری، مهارتهای زندگی زناشویی به وسیله  حجت‌الاسلام دکتر مهدی عباسی، مهارتهای زندگی برای همسران به استادی دکتر فرشته موتابی و بایسته های فرزند پروری، به وسیله حجت‌الاسلام ابراهیم اخوی ارائه می‌شود.

مدیر آموزش پژوهشکده زن و خانواده به مباحث ترم سوم هم اشاره کرد و گفت: کودک و معنویت به استادی حجت‌الاسلام ابراهیم اخوی، روانشناسی نوجوان توسط حجت‌الاسلام ابراهیم اخوی، مهارتهای مشاوره و راهنمایی توسط حجت‌الاسلام حسن انصاری، اصول و فنون مشاوره توسط دکتر مسعود جان بزرگی،   روانشناسی اختلافی زن و مرد  توسط دکتر منصوره سادات صادقی و نقش باور در سلامت به وسیله حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی ارائه خواهد شد.
علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند به لینک  http://event.wrc.ir مراجعه کنند.

۳۱۳/۶۱

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha